Om Kastrup og transfer på Kastrup (CPH)

Re: Transfer på Kastrup (CPH)

Ankom gate 20 minutter før avgang BGO med flyet fra IAD (hvor jeg satt i Y, og dermed fikk ut først etter Business og Plus) på mandag. BGO-flyet gikk for sikkerhetsskyld fra A17 som er helt ytterst på A-piren. Jeg rakk det, men bagasjen rakk det ikke.

40 minutters transfer har jeg gjort flere ganger på CPH, og det fungerer fint. Aldri mistet et eneste fly derfra.

Jeg skal fly OSL - CPH - WAW på fredag med SK. Et nødt til å sjekke inn bagasje da jeg har med smoking + +.

Det er bare 35 min layover i CPH. Er dette helt safe for å få med bagasje videre?

Jeg skal fly OSL - CPH - WAW på fredag med SK. Et nødt til å sjekke inn bagasje da jeg har med smoking + +.

Det er bare 35 min layover i CPH. Er dette helt safe for å få med bagasje videre?
Du tråler ikke mye forsinkelse.

Du tråler ikke mye forsinkelse.

Det er jeg naturlig vis klar over. Det går et senere SK fly i tillegg til to fra LOT, så frem kommer vi nok på fredag.

Spørsmålet er mht. bagasje og 35 min layover - om folk mener det er dristig å sjekke inn bagasje, under mer eller mindre normale forhold.

Det er jeg naturlig vis klar over. Det går et senere SK fly i tillegg til to fra LOT, så frem kommer vi nok på fredag.

Spørsmålet er mht. bagasje og 35 min layover - om folk mener det er dristig å sjekke inn bagasje, under mer eller mindre normale forhold.
Da skal jeg være litt mindre kort og utdypende. Jeg omtalte nettopp bagasje. Her bør det gå bra, men du tåler ikke mye forsinkelse.

Generelt vil jeg si så lite som 35 min gir økt mulighet for at bagasje ikke blir med, men det skal normalt gå på CPH etter min erfaring.

Jeg ville ikke ha sjekket inn bagasjen om jeg trenger ting samme dage. Sist jeg var innom CPH hadde jeg ca 45 min tid mellom landing og avgang, og da kom ikke bagasjen med. Gangen før det hadde jeg 35 min, og da kom heller ikke bagasjen med. Men nå skal det sies at begge gangene hadde jeg ankomst i C/D-gate, med avgang fra A-gatene, som naturligvis gir større distanse bagasjen må gjennom før den kan settes i flyet.

Men om du sier at det går flere fly senere, vil nok SAS få med bagasjen på disse. Begge gangene jeg ikke fikk bagasjen med (var til HAM og BGO) fikk jeg bagasjen på (hotell)døren senere samme kveld.

TRD-SFO med 45 min. på CPH

Lander i CPH fra TRD kl. 11.40, og skal videre til SFO kl. 12.25 med SAS (45 min.). Billetten er gjennomgående, bevares, men jeg er nede i minimum connectiontid for Schengen-interkont. på CPH. Spørsmålet mitt er om dette er i tighteste laget med tanke på den ekstra sikkerhetskontrollen ved gaten, eller om det skal gå fint? Noen erfaringer?

Last edited:
Re: TRD-SFO med 45 min. på CPH

Det var ikke det i september, 45 min holder helt fint. Du blir ikke først ombord for å si det sånn, men du rekker greit å komme deg fra TRD flyet og til C-gates der flyet går fra.

@RedLine: Høres bra ut! :) Avstanden mellom B-piren og C-piren skal jeg nok klare å forsere i tide om flyet fra TRD er i rute, men så spørs det hvordan det går om vi snakker forsinkelser ... :rolleyes:

Når har det blitt ekstra sikkerhetskontroll der?
I følge SAS:
På flyvninger fra Stockholm og København til USA vil det bli foretatt en ekstra sikkerhetssjekk av elektroniske enheter ved gaten. Pass på at mobiltelefoner, nettbrett, datamaskinger og annet elektronisk utstyr er oppladet, og at du kan vise at de fungerer som normalt. Gjør de ikke det tar politiet over enheten.
http://www.sas.no/alt-om-reisen/for-reisen/pass--visum/usa/

Når har det blitt ekstra sikkerhetskontroll der?

Han referer sikkert til SSSS (secondary security screening selection) ved gate som enkelte passasjerer må gjennom. Har reist til NY ved flere anledninger med samme transfer tid og det har alltid vært nok tid.

, men så spørs det hvordan det går om vi snakker forsinkelser ... :rolleyes:

Siden billetten er gjennomgående vil de nok vente på deg ved mindre forsinkelse.. Ellers så finner de vel et annet fly til deg :)

Min erfaring er at ned mot 35 min er greit om du ikke har innskrenket bagasje. Har du det, er alt under 45 min en utfordring. Har flere ganger ikke fått med bagasjen med 45 min connection.

Min erfaring er at ned mot 35 min er greit om du ikke har innskrenket bagasje. Har du det, er alt under 45 min en utfordring. Har flere ganger ikke fått med bagasjen med 45 min connection.
Er nok nødt til å sjekke inn bagasje. Kanskje til og med to, da det er snakk om et seksmåneders opphold sånn i første omgang der borte ... :rolleyes: Vet ikke om SAS har mulighet til å klistre en priority- eller short connection-lapp på bagasjen ved innsjekk i TRD? (Selv om jeg skal sitte i Go. :crowded)

Er nok nødt til å sjekke inn bagasje. Kanskje til og med to, da det er snakk om et seksmåneders opphold sånn i første omgang der borte ... :rolleyes: Vet ikke om SAS har mulighet til å klistre en priority- eller short connection-lapp på bagasjen ved innsjekk i TRD? (Selv om jeg skal sitte i Go. :crowded)

Du får sikkert en Priority-tag om du spør, men tviler på at det vil hjelpe noe fra eller til. Er det ikke bare fint å få de to koffertene levert på døren dagen etter da?

Tror ikke det hjelper. Er EBG og reiste i plus for ca 2 uker siden til LHR via CPH og kofferten kom kl 2 på natten. Hadde vel ca 40 min Connection og kanskje litt mer da de sa de ventet litt på noe forsinket bagasje. Men det var ikke min.

Forrige gang jeg ikke fikk med koffert var for ca et år siden. Skulle til en by i Tyskland men husker ikke hvilken by

Re: Transfer OSL

er denne "safe"?
fb66780b0b9d6a03d7ba0b8eff3ef24e.png

Re: Transfer OSL

Veldig liten margin og nesten utrolig om de får med bagasjen din. Går det et fly senere, er det bare å gi gass. Hvis ikke og du MÅ hjem den kvelden ville jeg virkelig tenkt meg om.

Ville brukt 400kr ekstra på Plus-billett og forrest i kabinene her.

Har rukket så korte connections flere gange på CPH, ofte står det noen ved gaten og venter om det er ultrakort. Ellers betaler de hotell til deg og putter deg i første bussen dagen etter.

Så god tur!

Kim

Back