• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DEN Om Kastrup og transfer på Kastrup (CPH)

Skal til IAD med SAS over helgen. Frykter at det går fra de forbaska E-gatene. Noen som vet om de har fått noe servering der nede? Er et par år siden jeg var der sist og da var det vel bare en sånn vending maskin.

Skal til IAD med SAS over helgen. Frykter at det går fra de forbaska E-gatene. Noen som vet om de har fått noe servering der nede? Er et par år siden jeg var der sist og da var det vel bare en sånn vending maskin.
Bare sett maskiner. Brukte 10 min på å gå fra Eventyrloungen til E-135 (non-Schangen hele veien) med en 11-åring for 4 år siden. Men Eventyrlounge er kanskje stengt for ombygging?

Bare sett maskiner. Brukte 10 min på å gå fra Eventyrloungen til E-135 (non-Schangen hele veien) med en 11-åring for 4 år siden. Men Eventyrlounge er kanskje stengt for ombygging?
Tusen takk. Hadde man sluppet inn der med SAS kort eller Business da? Eller er det PP? Evt Mastercard.

UPDATE: så nå at LoungeKey funker.

Last edited:
Non schengen området på CPH er ganske triste saker enten det er C eller E. Uansett så er det notert i boken at man trenger ny sikkerhetskontroll etter ICN for transit i CPH der selv om ChatGPT mente noe annet. Men det er det jo EU som bestemmer og ikke flyplassen selv.

Non schengen området på CPH er ganske triste saker enten det er C eller E. Uansett så er det notert i boken at man trenger ny sikkerhetskontroll etter ICN for transit i CPH der selv om ChatGPT mente noe annet. Men det er det jo EU som bestemmer og ikke flyplassen selv.
AI er helt håpløs på sånt

Nå er vel CPH litt som OSL, at det kan komme litt an på hvilken gate man parkerer på, som i blant avgjør om det blir en ekstra sikkerhetssjekk, selv om man kommer fra et godkjent land?

Nå er vel CPH litt som OSL, at det kan komme litt an på hvilken gate man parkerer på, som i blant avgjør om det blir en ekstra sikkerhetssjekk, selv om man kommer fra et godkjent land?
C gatene er satt opp sånn at passkontrollen inn og ut av Schengen ved transitt ligger ved samme sted (rett ved SAS loungen) og man kan slippes rett ut i C avgangshallen. Kommer man ikke fra et godkjent land blir man geleidet opp i 2 etasje på C piren og skal man da i transitt går man etter hvert ned og så er det transfer security i et område rett før nevnte passkontroll, skal man videre non Schengen går man ikke gjennom denne passkontrollen, man er da i avgangsdelen på C piren etter nevnte security. Skal man ut av bygget i København er det steril korridor til egen passkontroll og ned til bagasjehallen. Kommer man fra USA så går man gjennom denne transitpasskontrollen og ned videre exit Copenhagen som alle andre fra Schengen (man slippes direkte ut i avgangene på C piren). Det er den samme greia på E piren og. Så om Sør Korea hadde vært godkjent så hadde jeg sluppet security i CPH.

Transit på OSL var iallefall bare tull i de dagene alle pax skulle opp i 2 etasje.

Last edited:
Back