Om Kastrup og transfer på Kastrup (CPH)

Re: Transfer på Kastrup (CPH)

til syvende er det vel SAS sitt ansvar at du rekker flyet, det er jo tross alt deres
system som lager så kort connection

Det går an å sjekke statistikken på flighten og gjøre seg opp en mening om det ofte er forsinkelser der eller ikke.
Jeg ville antakeligvis tatt sjansen på 30 minutter, men jeg er relativt godt vant til å ferdes på Kastrup.
Normalt vil de vel også holde flyet noen minutter for å rekke transfers når det er siste fly på kvelden?

Og jeg ville pakket kvota i kofferten og kjøpt ny om kofferten ikke kom frem i tide ;-)

Det går an å sjekke statistikken på flighten og gjøre seg opp en mening om det ofte er forsinkelser der eller ikke.
Jeg ville antakeligvis tatt sjansen på 30 minutter, men jeg er relativt godt vant til å ferdes på Kastrup.
Normalt vil de vel også holde flyet noen minutter for å rekke transfers når det er siste fly på kvelden?

Og jeg ville pakket kvota i kofferten og kjøpt ny om kofferten ikke kom frem i tide ;-)

De avgangene til Gran Canaria har hatt en ganske god forsinkelse et par ganger. Dette skyldes blant annet flybytter. Jeg synes den er for tight. Ofte slot-restrictions til/fra LPA som gir forsinkelse.

Jepp.. Er i LPA for øyeblikket, og ble sendt ned hit OSL-LPA LN-RRL. Landet en time etter oppsatt rutetid.

Noen skrivet at vedkommende heller ville valgt plus. Kan jeg spørre hvorfor? Sitte på rad2 istedet for rad6?.. Videre så ser jeg ikke at maten ombord er verd 400kr. Ingen fasttrack i LPA, og ikke tid til lounge i CPH. Har nok med 1kolli..

Er det noen andre goder med pluss?

Jepp.. Er i LPA for øyeblikket, og ble sendt ned hit OSL-LPA LN-RRL. Landet en time etter oppsatt rutetid.

Noen skrivet at vedkommende heller ville valgt plus. Kan jeg spørre hvorfor? Sitte på rad2 istedet for rad6?.. Videre så ser jeg ikke at maten ombord er verd 400kr. Ingen fasttrack i LPA, og ikke tid til lounge i CPH. Har nok med 1kolli..

Jeg ville valgt Plus fordi du kommer deg raskt ut av flyet, som definitivt har en verdi med kort connection. Doble poeng hjelper også. Du bruker fort 200 kroner på mat om bord dersom du skal ha deg en salat + alkohol + dessert. 200 kroner for doble bonuspoeng er innafor, og generelt er det bedre plass i Plus til "sydendestinasjoner" enn LHR/CDG/FRA osv. Men alt har en alternativkostnad :)

Kom du ned med RRL i går?
Skulle hatt den hjem i går, men pga forsinkelsen ble jeg booket om til RRS som gikk litt tidligere.

Uansett, reisen "hjemover" går som regel mye raskere pga vindforholdene, vi landet ca 40 min før rutetid i går kveld.

Jeg hadde tatt sjansen, min opplevelse er at det går ofte på rute hjemover fra LPA.

Nyt oppholdet

Prøver å booke BER-CPH-BGO, men får ikke sammenhengende billett til tross for 40 minutter.
Noen som kan se hva offisiell transfertid er for en slik connection?

Re: Kjøpelounge CPH

CPH apartments syntes jeg var bra. God komfort, grei mat, plenty drikke, 169DKK pr pers. Og grei utsikt mot flyene ;-)

Støttes, vel verdt pengene, ikke no fancy, men helt klart verdt det om man skal tilbringe noen timer på CPH.

Re: Om Kastrup og transfer på Kastrup (CPH)

31. Mars reiser jeg med sas fra gardermoen med endelig destinasjon Tokyo, men må mellomlande på Kastrup. I følge billetten har jeg 1 time og 5 minutter på meg å komme fra gate til gate. Vil det være nok tid uten å måtte stresse ?

31. Mars reiser jeg med sas fra gardermoen med endelig destinasjon Tokyo, men må mellomlande på Kastrup. I følge billetten har jeg 1 time og 5 minutter på meg å komme fra gate til gate. Vil det være nok tid uten å måtte stresse ?

Det vil være greit med tid hvis alt er i rute, men du må nok belage deg på å gå rett til Tokyo-gate, og ikke bruke tid i taxfree/lounge/annet :)

God tur!

Du skriver ikke hvor du reiser fra, regner med det er fra Norge. 1t5m går normalt helt fint! Minimum connecting time er 45min fra Schengen til interkontinental og det er normalt også mer en nok tid.

Har selv hatt under 50 min fra oslo til tokyo vi CPH med SAS, ikke noe problem ingen kø i passkontrollen og endte opp med å vente mange minutter på gaten ;)

En erfaring fra Cph det kan være greit for barnefamilier å vite om: Handlingagenten påstod at de ikke kunne hente opp trillen som vi hadde levert ved gate i istanbul. Han viste til og med at han ikke kunne åpne døren ved broen. Vi skulle uansett hente ut bagasjen på cph, men usikker på når vi ville sett igjen den trillen om vi var i transfer. Så reiser en med trille bør denne smugles inn på flyet.

Hvordan er det med spritkjøp på CPH når man skal til et EU land? Kan man kjøpe det der men betale avgifter eller er det no-go til EU land?

Hvordan er det med spritkjøp på CPH når man skal til et EU land? Kan man kjøpe det der men betale avgifter eller er det no-go til EU land?

Ingen begrensning, kjøp i vei ;)

Samme pris til EU som til Norge,så er ikke alltid så lurt å kjøpe på CPH vs ankomst OSL

Back