Om Kastrup og transfer på Kastrup (CPH)

Re: Om Kastrup og transfer på Kastrup (CPH)

Takk for info.
Er flere år siden jeg kom fra USA, og da var det security på CPH i transitt.
Fra Asia har jeg kommet flere titalls ganger de siste årene både gjennom CPH, ARN og AMS, og alle gangene har det vært security og beslag av alkohol for de som har hatt med det.

Jeg trodde det var noe i EU regelverket som forårsaket security og beslag av alkohol

USA og UK (naturlig nok) regnes som sikre land og der layouten tillater slik at man ikke trenger å gå igjennom ny sikkerhetskontroll så gjøres det. FRA har jo Z gatene som muliggjør det, MUC har tre nivåer etc.

Okay, jeg sliter litt med å følge med i svingene. Er det sånn at jeg som passasjer som ankommer CPH fra NRT med gjennomgående billett til OSL samme dag nå kan ta med meg flytende godsaker over 100 ml som jeg har kjøpt på NRT, gjennom sikkerhetskontrollen på CPH? :drunk: For noen år siden observerte jeg medpassasjerer på samme rute bli konfirmert samt fratatt drikkevarer, og ønsker ikke å oppleve noe lignende. På www.cph.dk og www.naa.jp finner jeg følgende, men det er alltid greit å høre om noen med erfaring kan bekrefte at de har kommet igjennom uten å bli skjelt ut/fratatt drikkevarer:

Attachments

• _20171008_215440.jpg
    _20171008_215440.jpg
    122.2 KB · Views: 1,178
  • _20171008_215515.jpg
    _20171008_215515.jpg
    173.6 KB · Views: 1,172
Last edited:

Så på Instagram at CPH viste til åpning av den nye Carlsberg Aviator Lounge. Er det en ny lounge eller bare en eksisterende som er pusset opp? Og hvem har adgang?

Transfer Kastrup

Har en kompis som skal fly gjennomgående med SAS i ettermiddag og kveld fra Berlin via Kastrup til Oslo Gardermoen. Er det enkelt å forstå transfer på Kastrup slik at han kan holde seg airside og slipper unna sikkerhetskontrollen?

Re: Transfer Kastrup

Har en kompis som skal fly gjennomgående med SAS i ettermiddag og kveld fra Berlin via Kastrup til Oslo Gardermoen. Er det enkelt å forstå transfer på Kastrup slik at han kan holde seg airside og slipper unna sikkerhetskontrollen?

Det stemmer

Om man kommer fra Schengen på Kastrup så havner man rett i avgangshallen ved gaten man kommer inn på, ikke noe ytterligere security man må gjennom. Så det stemmer ja. :)

Er det noen som har kjennskap eller statistikk på bagasje-regularitet ved transfer SK i CPH for tiden? Jeg driver og vurderer hva jeg evt må ta i håndbagasje, og har fått litt skrekken etter en 9-dagers bagasjeforsinkelse tidligere i sommer (riktignok LH via MUC). Jeg har 1,5 time transfertid mellom en Jettime- og en Cityjet-flyvning (hvis det er relevant)

Er det noen som har kjennskap eller statistikk på bagasje-regularitet ved transfer SK i CPH for tiden? Jeg driver og vurderer hva jeg evt må ta i håndbagasje, og har fått litt skrekken etter en 9-dagers bagasjeforsinkelse tidligere i sommer (riktignok LH via MUC). Jeg har 1,5 time transfertid mellom en Jettime- og en Cityjet-flyvning (hvis det er relevant)

Antar det her er snakk om "SAS", bare operated av noen andre?

1,5 time skal jo ikke være noe problem, helt til den 1,5 timen ikke lenger er 1,5 time lenger. Hadde 1,5 time i vinter, men når SQ inn var over 1 time sen inn så var ikke den <0,5 timen lenger no. Så jeg slapp dra med meg kofferten på Flytoget hjem etterpå :p

Jeg hadde 40 minutter mellom ankomst Stavanger og avgang til London den 18.august. Ingen kø i passkontroll, og bagasjen var lastet om bord i "god tid" før avgang, så effektiv håndtering i København en fredags morgen.

Om man kommer fra Schengen på Kastrup så havner man rett i avgangshallen ved gaten man kommer inn på, ikke noe ytterligere security man må gjennom. Så det stemmer ja. :)

Man slipper også sikkerhetskontroll på enkelte "utvalgte" non-schengen ankomster husker jeg rett, som f.eks fra SIN

Vi er noen som skal fly via CPH i slutten av måneden og har lang transfer, dvs overnatting på Kastrup. Jeg regner med at bagasjen blir oppbevart av SAS siden vi har gjennomgående billett med dem. Noen som har erfaringer med det?

Vi er noen som skal fly via CPH i slutten av måneden og har lang transfer, dvs overnatting på Kastrup. Jeg regner med at bagasjen blir oppbevart av SAS siden vi har gjennomgående billett med dem. Noen som har erfaringer med det?

Jeg gjorde denne øvelsen i mars. SK til København fredag kveld, og videre med TG lørdag ettermiddag. Tok kun med håndbagasjen til hotellet.

Burde ikke være et problem. Du kan følge din bagage med SAS appen, hvor du hele tiden kan se, hvor den er.

Vi er en gjeng i februar som skal fly via CPH til granka, vi kommer fra Trondheim med cityjet og har 50 minutters layover før det er SAS Connect til LPA. Er det nok tid til at vi får bagasjen og oss selv med til lpa?

Vi er en gjeng i februar som skal fly via CPH til granka, vi kommer fra Trondheim med cityjet og har 50 minutters layover før det er SAS Connect til LPA. Er det nok tid til at vi får bagasjen og oss selv med til lpa?

Mer enn god nok tid på CPH det.

Jeg gjorde denne øvelsen i mars. SK til København fredag kveld, og videre med TG lørdag ettermiddag. Tok kun med håndbagasjen til hotellet.

Eg skal teste dette på sundag og mandag. TRD - CPH (sundags kveld) - OPO (mandag) med SAS, gjennomgåande billett. Eg kan med fordel sleppe å ta ut koffert. Slik det høyrest ut, skal det gå bra det?

Eg skal teste dette på sundag og mandag. TRD - CPH (sundags kveld) - OPO (mandag) med SAS, gjennomgåande billett. Eg kan med fordel sleppe å ta ut koffert. Slik det høyrest ut, skal det gå bra det?

Ja da, det funket bra det. Bare si fra ved innsjekk at du vil ha innsjekket bagasje direkte til slutt destinasjonen.

Back