Ingen begrensning, kjøp i vei
Samme pris til EU som til Norge,så er ikke alltid så lurt å kjøpe på CPH vs ankomst OSL
Hei skal til Esbjerg 23 November, og ser nå muligheten til å få fly SAS sin A321 (en flytype jeg aldri har fløyet med). Men dette gir meg kun 2 timer fra jeg lander på Kastrup til toget til Esbjerg går fra Hovedbanegården. På denne tiden må jeg altså hente bagasje og komme meg med lokaltog inn til Hovedbanegården. Dere som har erfaring med Kastrup holder dette?
Dette skal i utgangspunktet være null problem, selv om det riktignok ofte kan ta 20-25 minutter før bagasjen kommer på Kastrup. Reisetiden fra CPH til Hovedbanegården er imidlertid bare 13 minutter, og det går tog hvert tiende minutt. Du skulle med andre ord ha rikelig med tid, endog tid til litt forsinkelse.
Som hovedregel ville jeg også anbefale at du kjøper plassbillett på toget til Esbjerg. Det er imperativt i rushtiden, men også midt på dagen er det kjipt å ha rigget seg til på en plass også går det noen på i Høje Taastrup eller Odense som har reservert akkurat din plass. Som hovedregel fungerer ikke displayene som viser om plassen er reservert eller ikke, eller er i alle fall ikke helt oppdaterte.
Samme setene som 736. Ssetene før Recaro setene. Omtrent samme beinplass også.
Hei skal til Esbjerg 23 November, og ser nå muligheten til å få fly SAS sin A321 (en flytype jeg aldri har fløyet med). Men dette gir meg kun 2 timer fra jeg lander på Kastrup til toget til Esbjerg går fra Hovedbanegården. På denne tiden må jeg altså hente bagasje og komme meg med lokaltog inn til Hovedbanegården. Dere som har erfaring med Kastrup holder dette?
Du kan tage IC toget mod Jylland fra lufthavnen (timedrift) og behøver derfor ikke først at tage lokaltog til hovedbanegården. Mod Esbjerg skal du så skifte i Fredericia.
Alle detaljer på www.rejseplanen.dk
Du kan tage IC toget mod Jylland fra lufthavnen (timedrift) og behøver derfor ikke først at tage lokaltog til hovedbanegården. Mod Esbjerg skal du så skifte i Fredericia.
Alle detaljer på www.rejseplanen.dk
Man er vel aldri ute av sikker sone, så det burde vel ikke by på noen problemer om de er forseglet eller ikke.
Men selger de norsk øl i taxfree på OSL? jeg kan kun huske å ha sett forskjellig utenlandske typer.
Men selger de norsk øl i taxfree på OSL? jeg kan kun huske å ha sett forskjellig utenlandske typer.
Norwegian styrker Premium-produktet og bytter Aviator Lounge i Københavns Lufthavn ud med den nye Eventyr Lounge i finger C
Ikke security CPH
I alle år har en ved transitt i CPH (og andre hub-er) blitt sluset gjennom en sikkerhetskontroll ved ankomst interkontinentalt. Senest da jeg ankom fra NRT den 17 august.
Ved transitt i CPH i dag fra BOS kunne jeg gå rett til passkontrollen.
Noen som vet om dette er nye regler fra 1. september, eller om det var en glipp i CPH?
Normalt har det ikke vært ny sikkerhetskontroll ved ankomst fra USA, og endel andre land, på mange år på CPH.
Så er ikke noe nytt