Braathens hadde vel også en 732 som ble leid fra Mexico som ble kalt for Taco- jet`n? Hadde svarte, gule og røde striper på siden?
Twin`ene til Fjellfly ble kalt Tørkestativene, ja. Det ble også sagt i tårnet på FBU at når Twin`n tok av fra 24, kunne pilotene ta fram nistepakka da de passerte baneenden!
Frode!
Shorts Skyvan ble vel også kalt Campingvogna? Fjellfly hadde et par Twin Pioneer som ble kalt Tørkestativet.
Om kakkerlakken var den maskinen de hadde problemer med gnagere i, da den kom til Norge?
Takk!
Jeg hater at folk krangler med meg om noe jeg er sikker på, som jeg ikke er i stand til å bevise
Om kakkerlakken var den maskinen de hadde problemer med gnagere i, da den kom til Norge?
Det var vel ikke gnagere, men heller insekter som vanskelig lot seg utrydde ombord.
I kontrollflyseksjonen i Luftfartsverket/Avinor het det bare FOF'en, FOM'en og ILS'en, men dette er vel kanskje ikke å regne som kallenavn i ordets rette forstand.
Espen
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.