• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Odd Einar Dørum slakter Widerøe pga. innstilt fly

Re: Odd Einar Dørum slakter Widerøe pga. innstilt fly

Ser at enkelte ble litt støtt av mitt innlegg, som nok sikkert hadde noen faktiske feil. Poenget var strengt tatt ikke hvem som var i hvilke partier egentlig, men den generelle politerforakten som har fått strengt tatt ny grobunn det siste halvåret. Alt for mange er blitt alt for opphengt i egen vinning, i stedet for saker til samfunnets beste. Dette er felles for alle partier, og har ingenting med SP eller V spesielt å gjøre. Jeg var kanskje ikke nøyaktig nok på dette. Uansett, så står jeg helt og fullt for det jeg sa, men jeg skal vel kanskje være enig om at dette er feil forum for slike diskusjoner.....

Case closed fra min side.

Leser i papirutgaven til adressa i dag at WF nå legger om rutinene sine i forbindelse med kanselleringer på Rørosruten. Nå skal pax bli sendt med SAS til Værnes for så og busses opp til Røros. Dette gir da en god del tidsbesparelse kontra 40 mil med buss fra OSL. Forvørig har WF kansellert 4,5 % av sine fly til RRS siden de tok over ruten 4 februar i år og hittil i november er hele 16,6 % av avgangene kansellert:exclaimation

Da må vi håpe at passasjerene fra Røros også blir sendt via Værnes på vei ned til Gardermoen.
Det er klart at alle kanselleringene ikke skyldes WF alene men er også vær-relaterte. Likevel skal det vel godt gjøres å komme under 2% for å si det slik. Dette gir uheldige signaler til en rute som sliter med troverdigheten både med tanke på tider og selskap. La oss likevel for all del håpe at WF fortsetter også etter 1. april neste år, slik at det blir generell stabilitet på denne ruten.

Likevel skal det vel godt gjøres å komme under 2% for å si det slik. Dette gir uheldige signaler til en rute som sliter med troverdigheten både med tanke på tider og selskap. La oss likevel for all del håpe at WF fortsetter også etter 1. april neste år, slik at det blir generell stabilitet på denne ruten.

Tja, med 6 rundturer i uka skal det jammen ikke mange kanselleringer til før prosentandelen spretter i været desverre, og om Røros får sin statistiske andel av kanselleringene i WF for tiden så er nok novemberstatistikken "bra"...

Dørum er ikke fra Oslo. Han har riktignok bodd her i mange år, men du blir ikke Oslogutt av den grunn. Han er en av mange innflyttere som hat kommet til Oslo for å realisere seg selv:p (for å bruke et utrykk til Oslolosen).....og istedet for å havne på Plata så havner han på Stortinget. Hvillket går for det samme:rolleyes:

Vel, Dørum er født i Oslo men har bodd store deler av livet sitt andre steder. Det var uansett ikke poenget mitt.
Jeg mener bare at folk på østlandet generelt sett er mer "bortskjemt" med at neste fly til deres destinasjon går om ca 50 minutter, og derfor reagerer enkelte (les: Dørum) helt uakseptabelt når de oppdager at dagens eneste fly er kansellert. Folk nordpå tar erfaringsmessig slike ting litt mer med ro ;)

E!

Her har det jaggu vaert livlig, gitt... Bra at Doerum ikke faar refundert taxiutgiftene! Heldigvis slipper jeg aa hjelpe til aa betale som de fleste andre paa forumet dessverre maa. :P

T
Jeg mener bare at folk på østlandet generelt sett er mer "bortskjemt" med at neste fly til deres destinasjon går om ca 50 minutter, og derfor reagerer enkelte (les: Dørum) helt uakseptabelt når de oppdager at dagens eneste fly er kansellert. Folk nordpå tar erfaringsmessig slike ting litt mer med ro ;)

En klassiker fra sindige passasjerer nordpå er vel: "Hvis du har det så travelt, hvorfor dro du ikke i går?"

En klassiker fra sindige passasjerer nordpå er vel: "Hvis du har det så travelt, hvorfor dro du ikke i går?"

He-he! Min erfaring etter noen år nordpå er at man er ikke er noe mer sindig der i gården enn andre steder ... :spin

Back