• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Odd Einar Dørum slakter Widerøe pga. innstilt fly

Re: Odd Einar Dørum slakter Widerøe pga. innstilt fly

Merkelig hvor fort politikere kommer på banen når de selv blir utsatt for noe som tusenvis av mennesker utsettes for daglig..

Enig så enig. Har da hørt skrekkhistorier om folk som f.eks. er busset fra Kirkenes til Alta...

Slaskete holdning? Kanskje han boer ha belegg foer han uttaler seg paa denne maaten. Han skal vaere glad for at han ikke ble satt paa toget!

Jeg ville da langt foretrekke toget til Røros framfor delt taxi

Jeg ogsaa, men da hadde nok Doerum maattet ventet litt for aa komme seg avgaarde og blitt enda mer sur

At noen passasjerer fra tid til annet tar noe sånt til media av og til er vi vant til men en tidligere samferdselminister!?

Enig så enig. Har da hørt skrekkhistorier om folk som f.eks. er busset fra Kirkenes til Alta...

har sendt pax en del ganger fra Vadsø til Alta med buss, er ca 50mil det og det har tatt noen timer ja :)

Jeg har ønsket samferdselsminister god tur med buss fra oslo til sogndal..... Det var 22 des for 3 år siden. . . . Hun ønsket meg god jul og var veldig hyggelig ...

Patetisk å klage på en innstilt avgang :P Det er jo så og si umulig at det aldri skal være en eller annen avgang som blir innstilt.. Dørum tror tydeligvis at Widerøe har mange reservefly til en hver tid kanskje? Der tok han feil :D

Dørum ruller som vanlig rundt som en ball og har alltid noe på hjertet. Denne gangen kunne han ha holdt seg for god til å uttale seg, har han noe empiri som sier at denne ruten er "slaskete" betjent - utenom sin egen erfaring...?

Hvor ofte har Dørum vært på Røros? Dørum er vel fortsatt den eneste samferdselsminister vi har hatt som ikke har lappen...

Da har de øvrige passasjerene kommet fram til Røros og fått utalt seg om saken:

Adressa.no: Dørum skrek seg til taxi

Dørum laget et fryktelig oppstyr på Gardermoen. Han nektet å ta buss og skrek opp om at han reiste på vegne av folket og forlangte å få taxi.

Dette blir bekreftet av Widerøe ovenfor Adressa: Dørum laget bråk

Dørum er også intervjuet av Adressa: Slaskete av Widerøe

Veldig bra. Først Haga, så Dørum. Et par slike episoder til, så er kjapt og effektivt SP under sperregrensen!

Jeg blir bare mer og mer imponert over hvor sneversynte og egoistiske dagens politikere er. Det er kanskje ikke spesielt rart, ettersom de fleste er broilere, og knapt har vært ute i samfunnet i det store og hele, men at ingen ser at det å heve seg over resten av folket på den måten mange av de gjør, kan KUN skade partiet og de selv. For de som tvilte, så snakket jeg nå om politikere generelt, slik at når alt kommer til alt, så blir kanskje ingen partier skadelidende, men det bør ikke komme som noen overraskelse at valgdeltakelsen faller for hvert eneste valg....

Veldig bra. Først Haga, så Dørum. Et par slike episoder til, så er kjapt og effektivt SP under sperregrensen!

Hva har egentlig Dørum med Senterpartiet å gjøre? Så vidt meg bekjent, så er han stortingsrepresentant fra Oslo for Venstre, et parti han også har vært leder for.

Hva har egentlig Dørum med Senterpartiet å gjøre? Så vidt meg bekjent, så er han stortingsrepresentant fra Oslo for Venstre, et parti han også har vært leder for.

Details details...
Og Venstre er vel allerede under sperregrensen, så dette var vel mens som første spadetak...

E!

Details details...
Og Venstre er vel allerede under sperregrensen, så dette var vel mens som første spadetak...

E!

Nei beklager det ble litt flåsete!!

Men hvorfor i hel***e skal en politiker få "bedre" behandling enn andre passasjerer? Kanselleringer skjer hver dag rundt om i landet. Ja det får større konsekvenser når det bare går ett fly pr dag, men hvor mange har ikke opplevd både buss, taxi og tog + overnatting før neste ferge går pga. en kansellering? Avisene kunne vært full av slike historier hver dag, men det er kun når en "kjent" person lager litt bråk det blir oppstyr...

Odd Eriksen var statsråd og leder for Nærings- og handelsdepartementet for en tid siden og reiste(reiser mye) fra MJF. Aldri en sur mine når det var kanselleringer, teknisk eller vær... Det er sånn som skjer, og bor man i distriktet så er man vant til det.
Oslofolk derimot... I rest my case...

E!

Oslofolk derimot... I rest my case...

E!

Dørum er ikke fra Oslo. Han har riktignok bodd her i mange år, men du blir ikke Oslogutt av den grunn. Han er en av mange innflyttere som hat kommet til Oslo for å realisere seg selv:p (for å bruke et utrykk til Oslolosen).....og istedet for å havne på Plata så havner han på Stortinget. Hvillket går for det samme:rolleyes:

Last edited:

Noen av de siste innleggene her kunne vi godt vært spart for, synes jeg. Som en saksoppysning kan nevnes at det er mange år siden Venstre har vært under sprerregrensen, både ved valg på meningsmålinger.

Back