TV 2 Finans erfarer, at planen indeholder massefyringer - over 1.000 medarbejdere - og 15 procents lønnedgang for de ansatte.
Ifølge TV 2's oplysninger har bankerne nu accepteret spareplanen som skal redde det fælles nordiske flyselskab, men betingelserne er skrappe
Når media kun bruker eksterne kilder utenfor selskapet, så er det nok lite som kan gjøres. Legger ved det som er sendt ut til alt frontpersonell på torsdag (en versjon på engelsk ble sendt ut også).
BREAKING (TV2NEWS): Bankerne har accepteret spareplanen. 15% lønnedgang og fyring af 1000+
Mens TV2 i Norge hevder at SAS er timer unna konkurs, hevder TV2 i Danmark at spareplanen er ferdig.
Hvis man ikke formår bedre damage control end man gør idag, så er jeg ikke overbevist om at de er dygtige nok til jobbet. Naturligvis er de bundet af børsreglerne, men det ser unægteligt ud som om de ikke har styr på situationen.
JEg ved godt at der her på forum er mange, der vil glæde sig over en SAS konkurs, det synes jeg ligger skjult i mange indlæg, men jeg tror ikke at tanken er tænkt helt til ende.
Vi runder snart 500 posteringer om denne sag....Nu kommer der så et udspil i morgen, som jeg er sikker på at vi ansatte også siger JA til...Vi er nemlig meget meget loyale over for vores flyselskab. Et selskab jeg har arbejdet i i 43 år og været både glad og stolt af. OG DET ER JEG STADIG.
SAS har haft stor stor betydning for alle skandinaver. SAS har været banebrydende stort lige siden starten...3 lander der arbejder sammen og får det til at gå..
En konkurs og et stop for SAS vil ligeledes have stor betydning for alle skandinaver..I alle 3 lande vil det influere på driften i lufthavne,, ikke kun de 3 store, men selv ud i de små steder. Både i DK,NO og SE er SAS eneste operatør på mange pladser...Her vil mange i nær områderne miste deres job, måske kun i en periode, men det vil kunne mærkes.
JEg ved godt at der her på forum er mange, der vil glæde sig over en SAS konkurs, det synes jeg ligger skjult i mange indlæg, men jeg tror ikke at tanken er tænkt helt til ende. Derfor er SAS vigtig.
SAS er vigtig for både CPH, OSL og ARN. De har ganske enkelt ikke råd til at miste indtægter , som de jo vil på en SAS konkurs..Pengene skal jo ind, og der er jo kun en part til at betale.. Det er flyselskaberne, som sender regningen videre til deres passagerer.
Det vil jo betyde højere billet priser for alle der vil rejse, altså også de der rejser med LCC.
Så jeg håber bestemt ikke, og tror det heller ikke, at SAS er konkurs imorgen...
Skulle nogen være i tvivl, jeg har ALDRIG lagt skjul på det, Ja jeg er ansat i SAS og det vil jeg gerne fortsætte med.
Tak.
Hilsen ole
Jeg forstår imidlertid ikke hvilken rolle lufthavnene spiller i denne prosessen, for selv om de vil tape penger iallefall på kort sikt, så har vel ikke akkurat de noen eierrolle. De vil neppe kunne redusere avgiftene bare til SAS for å "hjelpe",
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.