Man går ikke konkurs før kassa er bunnskrapt. Det er den ikke i SAS. Velger man å avslutte et selskap før kassa er bunnskrapt heter det vel oppbud og styrt avvikling. Det formoder jeg at det ikke er noen som går med planer om i SAS? Det skulle vel antyde at SAS ikke går konkurs i morgen. Håper ikke det skjer fordi det vil ramme de reisende.
Vidar
Jeg kan ikke skjønne hvordan du kan se på dette som en kampanje mot SAS. Jeg synes artiklene er rimelig edruelige. SAS er i en svært alvorlig situasjon -hvor alvorlig får vi kanskje vite i morgen, og dette er en sak som interesserer skandinaver flest og det skulle bare mangle at mediene ikke skulle følge opp dette. Jeg tror nok ikke at eierne vil la SAS går konkurs, men hadde ikke dette vært et selskap som statene har sterke interesser i hadde vel selskapet allerede vært borte!?
High Fly.
Informationschefen för Kastrup flygplats sa i en intervju med SVT häromdagen att SAS trafik på kastrup är drygt 40 % av totala trafiken och mycket är transfer.
Det är ingen lögn.
så kaoset kommer bli totalt om SK ställer in trafiken imorgon.
Dette høres ut som er lekket ut i pressen for å presse fagforeningene. Dog er det et ganske dramatisk skritt å ta... og det understreker alvoret i situasjonen, selv om selskapet neppe setter flyene på bakken imorgen.
Dette svaret er strengt tatt helt krise. Intern PR skulle sendt en standard-tekst til alle i kundefront som sier klart og tydelig at SK har midler og evner til å drive videre i lang tid.Egentlig ikke veldig betryggende...
Intressant är att nästan alla medier i Sverige och Norge hänvisar till Dagens Industri som i sin tur hänvisar till Richard Björnelid källor.
Björnelid har fått ett enormt inflytande över SAS framtid.
Björnelid har fått ett enormt inflytande över SAS framtid.
Dette svaret er strengt tatt helt krise. Intern PR skulle sendt en standard-tekst til alle i kundefront som sier klart og tydelig at SK har midler og evner til å drive videre i lang tid.
Dette svaret er strengt tatt helt krise. Intern PR skulle sendt en standard-tekst til alle i kundefront som sier klart og tydelig at SK har midler og evner til å drive videre i lang tid.
Uklare svar fra KS vil bare oppfattes som at SAS bekrefter konkursfaren.
Skulle SAS lukke snart, er der for mig at se to store problemer:Blir spennende mandag morgen:stir
Jeg kjenner flere som allerede for et halvt år siden sluttet å booke med SAS pga. risiko for konkurs. De ønsket ikke styr med ombooking til et annet selskap i siste liten og dyrere billetter. Selv har jeg tatt risikoen med mange bookinger og forhåndsbetalte hoteller så det kan bli en dyr mandag for meg.Risken är nu att biljettförsäljningen helt tar stopp eftersom ingen vågar köpa biljett med ett flygbolag som kan gå i konkurs inom kort. Det är jättefarligt för SAS.
Helt enig, men desværre så har SAS' PR-afdeling ageret under al kritik i lang tid. Helt utroligt at man ikke har mere styr på denne afdeling i denne situation...
Budskap till kunder 2012-11-08
Hur påverkas min resa av att SAS skjuter på sitt kvartalsresultat?
Den påverkas inte alls. Vi kommer inte att göra några ändringar i vårt trafikprogram med anledning av detta. Vi har avtalat med börsen att skjuta på vår kommunikation kring vårt kvartalsresultat i några få dagar för att kunna ge så korrekt information om kvartalet och våra kommande planer som möjligt. (Observera också att vi preliminärt offentliggjorde kvartalsresultatet redan i förra veckan vilket var +568 MSEK)
Håller SAS på att gå i konkurs?
Jag kan förstå att den stora uppmärksamhet som SAS just nu har i media kan skapa osäkerhet men vi flyger som vanligt.
(Om frågan kopplas till kvartalsresultatets senareläggning - Vårt val att flytta kommunikationen kring vårt kvartalsresultat i några få dagar beror på en önskan om att kunna ge så korrekt information om kvartalet och våra kommande planer som möjligt. Det har således inget med bolagets finansiella ställning att göra.) (Observera också att vi preliminärt offentliggjorde kvartalsresultatet redan i förra veckan vilket var +568 MSEK)
Törs man verkligen boka hos er?
Ja. Vi flyger fortsatt som planerat. Jag kan dock förstå att den stora uppmärksamhet som SAS just nu har i media kan skapa osäkerhet.
(Om du är bekymrad för att köpa en biljett så finns det alltid sätt att säkra dig. Till exempel genom att boka biljetten på ett kreditkort (eller teckna en försäkring).)
Vad händer med min biljett om SAS går i konkurs?
Vi flyger fortsatt som planerat så det är en hypotetisk fråga. Jag kan dock förstå att den stora uppmärksamhet som SAS just nu har i media kan skapa osäkerhet.
1: en mængde pax vil være strandet - og i løbet af 5 minutter får vi tårevædede historier i pressen.Hva vil i praksis skje hvis SAS blir slått konkurs i morgen?
Jeg er ogsa overbevist at det er ikke klok a senke lönninger. Fordi dette vil ikke löse
de fundamentale problemer. Man ma ikke nödvendigvis bli billigere per ansatt, men mer effektive per ansatt og per fly.
Dette er to forskjellige ting som ledelsen skulle forsta.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.