N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Vikinger har ikke fått noe bedre ettermæle med tiden, og guder er vel heller ikke noe man skal lefle for mye med i et internasjonalt marked.

Vikinger har ikke fått noe bedre ettermæle med tiden, og guder er vel heller ikke noe man skal lefle for mye med i et internasjonalt marked.

Ikke uenig i det. Men jeg synes det bør være en viss sammenheng mellom navn og visuell/grafisk profil på et selskap. Selv om det finnes mange eksempler på det motsatte.

Espen

Da var aksjen tatt opp for handel på børsen (Euronext Growth) fra i dag. Starter på 3-4% fra emisjonskursen på 20kr

Og VG leker med ord

Er det rart Ola Hvermannsen blander sammen FLYR og Norse med slike overskrifter?
Eller tror at det er Kjos som står bak FLYR....
E24 omtaler Norse som "det nye selskapet til Kjos" ser jeg også. Han er jo medeier, men likevel...

Last edited:
Norse Atlantic Airways debuterte mandag på vekstbørsen Euronext Growth i Oslo. De hadde med seg et skilt. Mon tro om dette kan være et hint om logo evt skrifttype som vil være en del av livery?

Det ser veldig ´klassisk`ut. Nesten i grensen til retro flylogo.

Attachments

• IMG_3241.PNG
    IMG_3241.PNG
    483.8 KB · Views: 954
Norse Atlantic Airways debuterte mandag på vekstbørsen Euronext Growth i Oslo. De hadde med seg et skilt. Mon tro om dette kan være et hint om logo evt skrifttype som vil være en del av livery?

Det ser veldig ´klassisk`ut. Nesten i grensen til retro flylogo.

Samme som er brukt tidligere av Pareto etc.

2 dager etter Kjos var ute og luftet en fusjon mellom Norse og Norwegian som en god ide, er grunderen og sjefen selv ute å sier at det er uaktuelt og heller ikke en god ide

Bak betalingsmur hos DN
https://www.dn.no/luftfart/norse-at...nteresse-a-fusjonere-med-norwegian/2-1-997279

Gründer og toppsjef Bjørn Tore Larsen i Norse Atlantic – som i dag er største eier med 13 prosent av selskapet – avviser at en fusjon er aktuelt.

– Jeg tror det er viktig å være best på noe. Jeg tror Norse Atlantic er best tjent med å bruke alle kreftene på å ta gullmedalje på langdistanse og lavpris. Jeg tror ikke det vil være i vår interesse å fusjonere med Norwegian, eller andre.

I klassen "langdistanse, lavpris" har det jo tradisjonelt ikke vært så veldig vanskelig å ta gullmedalje. De aller fleste bryter jo undervegs, og når aldri mål. Med mindre prisen deles ut som første til skifteretten og ikke første til lønnsom drift.

I klassen "langdistanse, lavpris" har det jo tradisjonelt ikke vært så veldig vanskelig å ta gullmedalje. De aller fleste bryter jo undervegs, og når aldri mål. Med mindre prisen deles ut som første til skifteretten og ikke første til lønnsom drift.
Norwegian fløy LH i 7-ish år, og alle prisene de vant var vel fortjent. Så kom en verdensomfattende pandemi som stoppet alle selskap. Long Haul må ikke være dyrt, takk og pris :)

Sent fra min LE2123 via Tapatalk

Norwegian fløy LH i 7-ish år, og alle prisene de vant var vel fortjent. Så kom en verdensomfattende pandemi som stoppet alle selskap. Long Haul må ikke være dyrt, takk og pris :)

Man har vel enda til gode å se en LH LCC aktør som faktisk lykkes.....

Du mener bortsett fra Norwegian?

Mener du den Norwegian som måtte legge ned sin langdistanse-satsing, søke konkursbeskyttelse i 2 land, og som igjen endte med å så vidt overleve? Det høres ikke ut som det gav så mye gevinst til aksjonærene.......

Mener du den Norwegian som måtte legge ned sin langdistanse-satsing, søke konkursbeskyttelse i 2 land, og som igjen endte med å så vidt overleve? Det høres ikke ut som det gav så mye gevinst til aksjonærene.......
Selskapet som har gjort den største flybestillingen i Europa gjennom tidene, har levert rekordoverskudd (vi snakker en milliard i kvartalet!) og som, i likhet med samtlige flyselskap på planeten, fikk problemer av Corona?

Selskapet som har gjort den største flybestillingen i Europa gjennom tidene, har levert rekordoverskudd (vi snakker en milliard i kvartalet!) og som, i likhet med samtlige flyselskap på planeten, fikk problemer av Corona?

Nå telles ikke ett selskaps suksess i hvor mange fly de bestiller, ikke har jeg sett noe i kvartalrapportene om overskudd i LH-satsingen heller, men kanskje du sitter på andre tall enn meg? Vi får vel bare enes om å være uenige :)

Ja altså det er klart, Norwegian kunne jo hatt overskudd på mange milliarder hvis de ikke hadde flydd Long Haul. Og siden de som bygde opp et svært flyselskap fra ingenting er komplette idioter så hadde de selvfølgelig ikke intelligens nok til å slutte å fly Long Haul selv om det var et enooormt tap i alle år.

Nå telles ikke ett selskaps suksess i hvor mange fly de bestiller, ikke har jeg sett noe i kvartalrapportene om overskudd i LH-satsingen heller, men kanskje du sitter på andre tall enn meg? Vi får vel bare enes om å være uenige :)

Don’t feed the

2560px-Troll_A_Platform.jpg

Back