Norse Atlantic Airways announces improved payment terms with credit card payment providers
Brenne opp kapital før sommersesong er over sier litt.Huff, dette ser ikke pent ut, er redd de legger inn årene før året er omme slik det går nå.
Brenne opp kapital før sommersesong er over sier litt.
eller offer for ai boblen.
Føler det nesten er et rødt flagg når de sender ut en børsmelding om dette. En charter er da ikke relevant for børs og IR, men noe PR avdelingen kunne tatt seg av på sosialemedier alene, og fått en clickbait artikkel i VG.
Deres opperasjoner er en god del større i år, enn i fjor. Athen og Roma var ikke på ruteprogrammet i fjor. Om Paris var på programmet husker jeg ikke. Også Bangkok er ny i år. De vil vel trenge litt tid på å bli kjent i markedet.Loadfaktor på 83%, ned 2% fra juni og i fjor. Dette er svake tall i høysesong, tror pengene fortsetter å renne ut og ny finansiering tvinger seg frem raskere enn forventet.
https://newsweb.oslobors.no/message/624593
Er det liv laga for dette selskapet tro? Tåler de en vinter til?
Er programmet så stort på sommeren att alle maskinene kan være på jobb uten att en eller to blir stående mye?
De skal nå ha fått bedre betalingsvilkår fra kredittkortselskapene, uten at det kvantifiseres.
https://newsweb.oslobors.no/message/624226
Furthermore, the Company is working on a revised business plan that may imply
more of the fleet's capacity and revenue being locked into longerterm contracts,
leaving Norse with a business model carrying lower market risk going forward.
Norse is currently in negotiations with several airlines regarding multi-year
contracts for fleet allocation, some of which would have an impact from the end
of 2024 if they materialize. Such business plan may also imply significant cost
reductions. Norse will share further updates from the outcome of the process
later in the fall, " said Bjorn Tore Larsen, CEO and Founder Norse Atlantic
Airways.
En EBIT på minus $22 mill i årets andre kvartal, marginalt bedre enn i fjor. Men fortsatt ikke noe å skryte.
De 3 787-8 maskinene skal leveres tilbake til leasingselskapet i løpet av 2024, slik at flåten da vil være 12 787-9. Forretningsplanen skal justeres til en høyere andel faste chartere/oppdrag sammenlignet med opprinnelig.
Dessuten har de sett at de må komme seg inn i GDSene
Q2 presentasjonen er linket til i børsmeldingen
https://newsweb.oslobors.no/message/626389
En EBIT på minus $22 mill i årets andre kvartal, marginalt bedre enn i fjor. Men fortsatt ikke noe å skryte.
De 3 787-8 maskinene skal leveres tilbake til leasingselskapet i løpet av 2024, slik at flåten da vil være 12 787-9. Forretningsplanen skal justeres til en høyere andel faste chartere/oppdrag sammenlignet med opprinnelig.
Dessuten har de sett at de må komme seg inn i GDSene
Trodde de tjente penger på subleasen til Air Europa?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.