Ser de på Twitter melder de skal åpne et kontor i Riga, uten at det står så mye om hva som skal foregå der.
Erstatte de som fikk sparken i Arendal?
Vil ikke overraske meg ,1/4 del av lønnsnivået her i fedrelandet.
Ser de på Twitter melder de skal åpne et kontor i Riga, uten at det står så mye om hva som skal foregå der.
Kilde: Norse Atlantic Airways på LinkedIn.Norse Atlantic announces new charter/ACMI and shared service office in Riga, Latvia.
We are pleased to announce that the company will open a corporate office in Riga, a city rich in specialized talent that will be an asset to our business.
Given our evolved business strategy towards more charter and ACMI flying, we have identified the Baltics, specifically Latvia, as a centre of excellence for such operations.We have had fruitful meetings with the Latvian authorities at the highest level including Invest in Latvia, and are certain that Riga will be a goodlocation for this important office.
Our Riga office will complement our existing offices in Arendal, Oslo, London, Paris and Fort Lauderdale.
Norse Atlantic´s long term competitiveness will depend on us maintaining the best cost base in the industry. We will therefore continuously review all options to further improve our efficiency, including better use of technology as well as using specialized subcontractors when beneficial.
...
Our Riga office will complement our existing offices in Arendal, Oslo, London, Paris and Fort Lauderdale.
...
"Given our evolved business strategy towards more charter and ACMI flying..."
Det var ikke så lett å fly lowcost/longhaul likevel? Det er vel ACMI-kontraktene som holder hele longhaul-virksomheten i gang.
Er det noen som vet hvilke flyginger som ikke ble gjennomført i oktober?
Gründeren skyter inn mer penger i tapstyngede Norse Atlantic
Norse therefore is happy to announce that the Company in the form of a detailed letter of intent in principle has agreed commercial terms with a reputable
international airline for a longer-term ACMI/wet lease agreement for the full
capacity of six aircraft, two aircraft being deployed in February 2025 and
additional four aircraft being deployed in September 2025
Ser de er nær ved å inngå en langtids wetleasekontrakt for 6 fly
Presentasjonen finnes også her:
https://newsweb.oslobors.no/message/633466
Det sagt, når de med 86% belegg, sommersesong, lavere kostnader etc, ikke klarer tjene penger, så har de et problem.
Hmm, forblir da noen fly som Norse ha i eget risiko? Eller blir man 100% ACMI Provider?
Etter de 3 787-8 som fløy for Air Europa er avhendet, sitter de igjen med 12 stk 787-9 maskiner. Det kreves 2 stk for å opperere BKK operasjonene i 25-26 vinteren fra OSL og ARN. Da har de 4 maskiner igjen til flyvninger over Atlanteren. Da må det være en del ruter som kuttes eller reduseres kraftig. Så er jo spørsmålet, er det 6 maskiner på vinteren og 2 hele året, så er det definitivt innen for, men 6 på Wetlease på helårsbasis, da er det ikke mye igjen av rute operasjonene.Men flere fly på utleie vil vel bety færre fly i egen operasjon som er vel det R spør om?