Er kabinfaktoren med eller uten charterflyvningene?
Den er med charter som er inkludert med 100% loadfaktor. Justert for den så er vel scheduleproduksjonen nede og lukter på 60 tallet i loadfaktor?
Er kabinfaktoren med eller uten charterflyvningene?
Den er med charter som er inkludert med 100% loadfaktor. Justert for den så er vel scheduleproduksjonen nede og lukter på 60 tallet i loadfaktor?
Er kabinfaktoren med eller uten charterflyvningene?
Charter/wetlease er vel bare 100% hvis flyet faktisk er fullt? selv om det ikke er Norse's problem, og belegg måles på "butt-in-seats"?
Kan se ut som de plasserer både LN- LNR og LNO i CDG i sommer. Med 344 seter på disse to maskinene vil jeg tro at det kanskje er OL de har i tankene?
One strategic investment option in advanced stage of discussions has ended with no formal agreement reached. The company will continue to work closely with Seabury Securities going forward to ensure that potential opportunities are carefully considered for the benefit of our shareholders and customers.
De sliter tydeligvis med å finne en ny kjøper/investor/partner.
https://news.cision.com/norse-atlan...ion-with-advisors-seabury-securities,c4005116
Dette betyr at det p.t. ikke finnes noen reelle alternativer for strategiske løsninger og Norse må leve av egen finansiering. Det betyr ny emisjon i løpet av høsten. Blir spennende å se hvor mye ned aksjen går på mandag morgen.
Flyaksjen Norse Atlantic stuper 24 prosent på det meste mandag etter at selskapet på søndag meldte at forhandlingene med en strategisk investor er terminert. Norse får bistand fra den amerikanske corporate-rådgiveren Seabury Securities – som er spesialist på investment banking og restrukturering av flyselskaper – etter at Norse tidligere meldte om interesse fra to uidentifiserte flyselskaper om å kjøpe en strategisk aksjepost i Norse. Dette kunne åpenbart ha ført til et fullstendig oppkjøp av Norse.
Det er mange aksjonærer som kaster kortene i dag. Aksjen er p.t. ned 25%, og det er vel ny all time low?
Også en måte si at kassen snart er tom på.
June passasjertall vedlagt:
I en oppdatering tirsdag kommer selskapet med flere nedslående nyheter:
Andre kvartal er under forventningene på tross av høy fyllingsgrad og sterke inntekter på såkalte tilleggsytelser (ancillary revenue). Blant annet lavere billettpriser enn ventet påvirker situasjonen negativt, ifølge Norse.
Flere faktorer har påvirket selskapets kortsiktige likviditetssituasjon, noe som gjør at Norse skal ta flere kapital-grep.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.