Nye SAS-sider

Det er flott og greit dette med HTML5 og Flash, men det store problemet er at du MÅ ta hensyn til hva dine kunder i dag HAR av teknologi - ikke det som er kjekt om de hadde. HTML5 er fremdeles under utvikling og mange av de helt nyeste versjonene av browserne støtter bare deler av protokollene. Med andre ord er det ekstremt mange fallgruber med HTML5 og å miste kunder kan absolutt ikke utelukkes.

Selv er jeg tilhenger av enkle frontender som stiller minimale krav til teknologien til brukerne - intelligensen SKAL ligge i backenden.

Selv er jeg tilhenger av enkle frontender som stiller minimale krav til teknologien til brukerne - intelligensen SKAL ligge i backenden.

Støttes fullt og helt!

Er ikke enig med CK at man må stenge i flere dager, eller strategien om at "...ruller vi ut, ser om det funker og gjør eventuelle endringer underveis". Det kan for noen bedrifter bli den sikre død. Det finnes mange eksempler på vellykkede oppgraderinger som kun tar minutter eller timer. Man må angripe problemet i rett ende og være villig til å investere i systemene, ikke bare bruke ståltråd og gaffatape til løpende vedlikehold.

Enig med de to foregående talere! Selv om skallet til SAS' nye nettsider er mer fancy enn det forrige, er de fleste undersidene akkurat de samme - og den samme informasjonen er fortsatt avvikende fra om du leser på .com/.se/.dk./.no. Det er også irriterende at enkle ting forklares vanskelig, at det er mye dårlig språk og også en del feil.

Her er et eksempel: Trykker man på lavpriskalender kommer det en forklaring av hva lapriskalenderen er, selv om de fleste nå vet hva en slik kalender er for noe. Det hadde vært bedre om den kom opp med en gang. Interessant nok følger det ingen forklaringer til reiseplanleggeren, som er langt mer komplisert enn lavpriskalenderen.

Så var det språket da:

Med SAS lavpriskalender kan du enkelt få tilgang til billige flybilletter/reiser til/fra Norge og Europa. SAS lavpriskalender gjør det enkelt å søke billige flybilletter. SAS lavpriskalender vil vise deg en oversikt over billige flybilletter.

[Rant]Forsøkte nettopp å finne noen priser på sas.no. Jeg velger avreiseby og reisemål, huker av for at jeg skal en vei, og velger riktig måned på kalenderen. Selve kalenderen, som viser datoene, dukker ikke opp. Jeg prøver meg allikevel, og trykker på "Vis flyavganger", og får da selvsagt opp en feilmelding, om at jeg ikke har valgt noen dato. Da har plutselig kalenderen dukket opp, og jeg kan velge riktig dato - men da "virker" ikke rullegardinmenyene hvor man velger hvor man vil fly fra og til[/Rant]

Godt man har en gjeng i Mosjøen..

En annen "artig" detalj er f.eks. prisen for "flytende" bonusbilletter kommende lørdag.

Sjekket OSL-CPH og ser at de to morgenavgangene (06:20 og 08:20) koster 39 000 poeng i "Economy - Fixed", mens prisen er 36 000 poeng for "Economy Extra - Flexible" :rolleyes:

Synes også det er interessant at man opererer med minstepris i Norge på både kr 445 og kr 495 ;) Billigste billett må da enten være den ene eller den andre, hehe. En oppryddning av innhold fremfor utseende hadde vært å foretrekke. Og selvfølgelig, DET ER ALT FOR MYE TEKST!!!!!

Last edited:
Back