Det kan så være, men jeg har f.eks. gjentatte ganger fått høre at de passasjerene som fyller opp flyene på IC fra CPH ikke er danske passasjerer. Da kan det være på sin plass å diskutere hvorvidt CPH er et naturlig utgangspunkt for IC trafikk i et evt LH Skandinavia, eller om LH evt heller vil sluse trafikken gjennom andre knutepunkter. Det er sikkert ingen med innsikt i dette som vil bidra, så det blir uansett bare spekulasjoner.![]()
Jeg gider egentlig ikke rigtig deltage i denne diskussion, da den for det første er hypotetisk og da den for det andet lygter langt væk af, at en del debatører her udelukkende ønsker en LH overtagelse af SAS for at komme store stygge CPH til livs.
Men når nu TOS sådan er desperat for at få tal på bordet, vil jeg da gerne bidrage med lidt fakta. Hvis man kigger på al Star Alliance IC trafik på CPH (2010 tal) så er fordelingen mellem lokal og transfer ca. 60/40. Dvs. at 60% har CPH som start/slut destination (evt. benytter "saksede" billetter) og de resterende 40% er transfer. Nogle IC destinationer har langt over 50% transfer, mens andre destinationer har betydelig under 50% transfer
...og nej jeg hverken kan eller vil give kilde på disse tal.