Nye ruter fra Rygge

• Thread starter Thread starter RSL
  • Start date Start date
Kan ikke si at "opplegget" for RYG-BOO imponerer. Her planlegger tydeligvis med en routing RYG-TOS-BOO-RYG.
Avgang RYG 0955
Ankomst TOS 1200
Avgang TOS 1255
Ankomst BOO 1345
Avgang BOO 1400
Det vil si nesten 4 timer fra RYG til BOO.:drunk:

En daglig mellom SVG-RYG hørrtes ikke speissielt bra ut. De burde hatt to daglige. En på morningen og en på ettermiddagen/kvelden viss de skal vinne forretningsreisende. Det burde også vært mulighet for transfer viss de hadde hatt morningsflyet.

Kan ikke si at "opplegget" for RYG-BOO imponerer. Her planlegger tydeligvis med en routing RYG-TOS-BOO-RYG.
Avgang RYG 0955
Ankomst TOS 1200
Avgang TOS 1255
Ankomst BOO 1345
Avgang BOO 1400

Hvorfor har de så langt stopp i Tromsø? Et stopp på 55 minutter høres mye ut, og er sikkert ikke noe særlig for passasjerene fra OSL til BOO.

Hvorfor har de så langt stopp i Tromsø? Et stopp på 55 minutter høres mye ut, og er sikkert ikke noe særlig for passasjerene fra OSL til BOO.

Gitt at det er samme crew som flyr hele slinga kan det nok være "mealstop" for crewet.

Jeg lurer på om det kanskje ikke er det samme flyet som går ned til RYG. Kanskje det flyet som kommer fra RYG-BOO går ned til OSL, mens et fly fra OSL går ned til BOO-RYG.

Forøvrig en frisk satsning fra Norwegian, men Stavanger trenger en morgenavgang!

Skjønner ikke hvorfor de ikke flyr RYG-BOO-TOS, skulle nesten tro det var en feil...

De gjør det. Bare søk på BOO-TOS f.eks i januar, så ser du at det nå er to avganger daglig, hvorav den enes tidspunkt passer meget godt inn med ryggeflyets avgangstider.

Bussshuttle fra toget til RYG inngår i togbilletten så vidt jeg vet, det er jo ikke så dumt.

Nei, men det tiltrekker seg neppe andre reisende enn fritidsreisende på trange budsjett og Ivar Kamprad.

Ellers så virker SVG ruten litt halvhjertet med kun 1 daglig avgang på kvelden, da har jeg mer tro på Trondheim. Men ser man på det netto så er det ikke 4 flere ruter. Det er riktignok 4 daglige avganger, men samtidig så kuttes det også endel kapasitet som BCN og LPA

Last edited:
Leste at SVG skulle få en morgenavgang så snart det var ledig flykapasitet. Og de så heller ikke bort i fra at den skulle flys daglig. Nå skal den flys alle dager bortsett fra lørdager.

Nei, men det tiltrekker seg neppe andre reisende enn fritidsreisende på trange budsjett og Ivar Kamprad.

Tja... I dag ser det ihvertfall ut som den absolutt beste måten å komme seg til RYG på uten bruk av egen bil.

Med disse nye ruter blir Rygge en rent -300er flyplass for DY. I minst for den naermeste tida.

Mens, om DY har virkelig flymangel og önsker seg flere unge brukte -300er i tiptop tilstand, sa kjenner jeg en nummer de kan ringe. Og jeg har den fölelse at innen noen fa uker vil det bli enda mere av fine velbrukte 737er som star ledig "up til grabs". ;)

Noen som husker miljøargumentene med å fly til Syden fra Rygge ....
Hvor er miljøargumentet ved å fly til TRD, BOO, og TOS fra Rygge.....

Noen som husker miljøargumentene med å fly til Syden fra Rygge ....
Hvor er miljøargumentet ved å fly til TRD, BOO, og TOS fra Rygge.....

Om 149 personer kjører hver sin bil fra Akershus/Østfold/svenskekysten til Gardermoen, vil de ha et vesentlig større utslipp tilsammen enn om de kjører kun til Rygge.

Synes noen av motargumentene her begynner å bli krampeaktige. FLOTT at DY oppretter nye ruter fra Rygge. De TØR og de PRØVER og det skal de ha kred for!

jeg er ikkke i mot RYG, men blir litt skuffet når nye ruter går Nordover og ikke sydover, siden jeg bor 1time fra både OSL og RYG, men til OSL kan jeg ta toget...

Avgang RYG 0955
Ankomst TOS 1200
Avgang TOS 1255
Ankomst BOO 1345
Avgang BOO 1400

Hva med
Avg. RYG 0955
Ank BOO 1130
Avg BOO 1150
Ank TOS 1235
Avg TOS 1255
Ank BOO 1340
Avg Boo 1400

Om du ikke sitter inne på info om de eksakte rutetider..

Back