Nye Norwegian - etter rekonstruksjonen

Var vel en D8 maskin som gikk OSL -SVG i dag?
Ja, EI-FJJ posisjonerte SVG-OSL som D88920 for videre klargjøring og omregistrering til LN-ENL. Rene posflights regner nok ikke BU595 inn i innlegget over.
https://forum.flyprat.no/showthread.php?p=1232447#post1232447

Men det blir vel neppe flere slike, nå er det kun 3 igjen på EI-register som skal omregistreres såvidt jeg kjenner til, det er denne, EI-FHJ som blir LN-ENU straks (OSL) og EI-FHZ som skal ble LN-DYM igjen, sistnevnte er i CPH.
 
Når kommer avgjørelsen / mer info om rettsaken Norwegian har mot Boeing. Hva erstatning snakker vi om ,samt kan det bli en god avtale på nye 737 Max Fly i flåten deres ?
 
Når kommer avgjørelsen / mer info om rettsaken Norwegian har mot Boeing. Hva erstatning snakker vi om ,samt kan det bli en god avtale på nye 737 Max Fly i flåten deres ?

Ble det noe av den rettsaken?
Det ble veldig stille fra begge parter etter at Norwegian trua Boeing med at de skulle saksøke de.
 
Är det fortsatt endast OSL crew som flyger alla rutter?
Eller kommer/har personal tillsats hos Norwegian Air Sweden AOC för flighterna från ARN,CPH,HEL,AGP & ALC.
 
Ser på Norwegian sitt sommerprogram for S22. Har de nok maskiner (og crew) nok til å gjennomføre alle flightene neste sommer?
 
Ser på Norwegian sitt sommerprogram for S22. Har de nok maskiner (og crew) nok til å gjennomføre alle flightene neste sommer?

Planen var vel opprinnelig at de skulle ha 70 fly i drift neste sommer, men de skulle jo også ha 50 i drift i sommer, men svaret ble vel litt over 30, så umulig å vite. De har vel per tidspunkt 50 maskiner som enten flyr eller er parkert rundt om, hvor de resterende 20 skal komme fra er derimot uvisst.

Men husk at for Norge sin del skal ikke produksjonen ned i forhold til før korona. Det skal fortsatt være 40 maskiner basert her til lands, den eneste nedgangen er i trafikken som ble betjent fra andre baser.

De har i hvert fall fortsatt god tid for å få ansatt nok folk igjen til neste sommer. De søkte faktisk etter nye kabinansatte for basen på OSL for et par uker siden, så tipper det er en del som har sluttet i DY eller fått sparken i SK som søker lykken. Derimot litt snodig at de venter med å gjenåpne basene på ARN og HEL og isteden ansetter flere i Norge for å betjene de rutene med norsk personell.
 
Ser Norwegian nå er ute å rekrutterer kabinansatte her i Norge, så da er det tydeligvis ingen her som lenger er ufrivillig der uten jobb
 
SVG, TRD og BGO crew basene vil åpne 1.oktober igjen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Norwegian med 1,6 milliarder i pluss på bunnlinjen første halvår til tross for at driften gikk kraftig i minus.
Ikke lett å skjønne disse regnskapstalla for en uinvidd :-)

https://e24.no/boers-og-finans/i/nW...uktureringen-toer-ikke-spaa-hvordan-2021-blir

https://www.dn.no/luftfart/norwegia...kroner-pa-driften-i-andre-kvartal/2-1-1059443

I praksis tapte de 766 millioner på driften i Q2, som jo var en kvartal med relativ bregrenset aktivitet

At de kan vise til et overskudd skyldes bare regnskapsmessige justeringer etter som balansen ble bedret som en effekt av restruktureringen. Utover bare det at de fikk påfyll av frisk kapital
 
Men da kom også tallet på gjelden: Kun 1.728 millioner i netto rentebærende gjeld

"Reelt" sett er netto rentebærende gjeld faktisk nærmere kun 500 MNOK, da disse 1,7 mrd er inkludert 1.245 mrd som mest sannsynlig blir konvertert til egenkapital i løpet av høsten

Og de regner med at de cashmessig går omtrent i null nå i Q3
 
Back
Top