Nye Norwegian - etter rekonstruksjonen

Virker jo som at de fyller opp basene i Spania og CPH først, så da er det vel mest rasjonelt å få disse til å bli rene Max-baser før man begynner med andre baser kanskje?

Vil ikke overaske meg om neste base er HEL, deretter ARN og til slutt basene i Norge. Max er jo ikke noe som er sårt trengt for rutene ut fra Norge heller. Tromsøværingene er godt kjent med et fuelstopp på charter-maskina til LPA om vinteren :p

Max er jo ikke noe som er sårt trengt for rutene ut fra Norge heller. Tromsøværingene er godt kjent med et fuelstopp på charter-maskina til LPA om vinteren :p
Jo da, rutene som ikke har kommet tilbake etter pandemien, fordi de mangler Max. Dubai rutene har ikke kommet tilbake. i 2019 betalte vi 3500,- for 2 t/r Dubai. I 2020 5000, men da hadde vi mer bagasje. Med Emirates i 2024 vil det koste 12.000,-

Jo da, rutene som ikke har kommet tilbake etter pandemien, fordi de mangler Max. Dubai rutene har ikke kommet tilbake. i 2019 betalte vi 3500,- for 2 t/r Dubai. I 2020 5000, men da hadde vi mer bagasje. Med Emirates i 2024 vil det koste 12.000,-

Nå er det vel ikke bare derfor Dubai ikke er tilbake

Dessuten, Norwegian manglet ikke kapasitet i vintersesongen og gjør det vel heller ikke kommende vinter. Sommeren derimot….

Bruker Norwegian crew fra andre land (utenfor Norden)? Eller det kun norsk/nordisk crew på flyvningene?

Jeg synes ofte man støder på Crew på flyvninger fra CPH der taler engelsk med spansk accent og også ser ud til at være fra Spanien. Men de er vist lokalt ansatte på basen i CPH.

Geir Karlsen sa idag at de satser på å betale ned lånet som er kalt NAS 13. Dette er vel pålydende ca 750mill etter det jeg forstår. Er ikke det lånet som krever slotter på LGW i pant? I så fall så kan NAN legges ned umiddelbart etter nedbetalt lån. Stemmer dette?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ikke nye, men ganle, men Norwegian kunne feire 20 år med rute til ARN i dag

https://www.aviation24.be/airlines/...ian-celebrates-20-years-at-stockholm-arlanda/

Norwegian, the airline, is celebrating its 20th anniversary in Sweden, marking two decades of operations in the country. On September 1, 2003, Norwegian commenced its flight operations in Sweden, and during this time, it has served over 70 million passengers, with more than 65 million flying to and from Stockholm Arlanda Airport alone.

Og nå er de på jakt etter faste kabinansatte frem mot neste sommer. Mener jeg så de var ute og så etter folk for noen uker siden og, men i mindre omfang, så tror dette er andre runde. Her er basefordelingen for annonsene som er ute:
OSL: 100
TRD: 14

100 til på OSL-basen må vel bety noen flere basefly der? Eller er det mange som slutter og den naturlige avgangen stor?

https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=318698286

Ser også ut til at de søker kabinansatte til PMI, om ikke det har vært nevnt før

Og nå er de på jakt etter faste kabinansatte frem mot neste sommer. Mener jeg så de var ute og så etter folk for noen uker siden og, men i mindre omfang, så tror dette er andre runde. Her er basefordelingen for annonsene som er ute:
OSL: 100
TRD: 14

100 til på OSL-basen må vel bety noen flere basefly der? Eller er det mange som slutter og den naturlige avgangen stor?

https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=318698286

Ser også ut til at de søker kabinansatte til PMI, om ikke det har vært nevnt før

Med en økning i 10 fly i flåten til neste sommer, vil det jo nesten være rart om minst 1 havner på OSL

Norweian styret foreslår et utbytte på 25 øre aksjen (240 MNOK) for 2022. Dog så hindrer dagens utbyttebegrensninger i gjelden til Staten dette per i dag, med mindre de før til endringer i vilkårene, må de vente til lånet nedbetales i 2026.

Inntill videre blir dog pengene satt i en utbyttefond, hvis de ikke får utbetalt dette etter generalforsamlingen i 2024

I tillegg går Satssjefen Sondre Gravir ut av styret, og erstattes av den tidligere AerLingussjefen Stephen Kavanagh

https://www.dn.no/luftfart/norwegia...slar-utbytte-pa-240-mill-for-2022/2-1-1563354

Norwegian-styret foreslår utbytte på 240 mill. for 2022

13,2 milliarder for Norwegian og Widerøe

- inkluderer en velfylt kontantkasse på 8 milliarder.

Hvor mye var Norwegian verdt i 2018 når aksjekursen var over 300kr?

I 2015 var kursen den høyeste noensinne på 379,50 og 35 millioner aksjer som gir 13,3 milliarder.

Mulig verdien var høyere i 2018 da det var flere aksjer, selv om kursen var betydelig lavere.

Vet ikke om dette spørsmålet passer inn her, men jeg prøver, så får moderator heller flytte det. Bytter Norwegian crew på turer til Kanariøyene? I dag f. eks er Norwegian til Trondheim drøyt tre timer forsinket grunnet medical diversion på turen ned til LPA. Er dette samme crew?

Back