I dagens DN hintes det både fra Kjos og Karlsen om mulig satsning på langruter igjen…enten alene eller blir det en fusjon med Norse?
https://www.planespotters.net/airline/Norwegian-Air-Norway
Stemmer det at Norwegian Air Norway opererer kun en enkelt Boeing 737-800, LN-NIB?
Hvorfor har man beholdt dette selskapet med kun ett enkelt fly og ikke bare overført det ene flyet til Norwegian Air Shuttle?
FL Technics provides wheels & brakes solutions for Norwegian Air Shuttle's growing fleet
https://media.no.norwegian.com/pressreleases/norwegian-oeker-med-en-million-seter-i-norge-3216519Norwegian er nå i ferd med å legge ut programmet for neste sommersesong. Selskapet øker satsingen i Norge og utvider kapasiteten neste sommer kraftig. Totalt øker tilbudet på norske ferie- og fritidsreiser neste sommer med én million seter sammenlignet med i år. De nye billettene blir tilgjengelig på eksisterende ruter til populære feriedestinasjoner rundt Middelhavet, samtidig som Norwegian også vil fly til helt nye reisemål i Europa.
Selskapet skal visst ha 1 million flere seter for salg i det norske markedet neste sommer:
https://media.no.norwegian.com/pressreleases/norwegian-oeker-med-en-million-seter-i-norge-3216519
Det nevnes og at OSL vil få 3 ekstra fly og bli en base på 34 maskiner. Men hvor mange maskiner er egentlig planlagt basert på SVG, BGO og TRD neste sommer? Også der ble det søkt etter mange kabinansatte for noen uker tilbake.
Selskapet skal visst ha 1 million flere seter for salg i det norske markedet neste sommer:
https://media.no.norwegian.com/pressreleases/norwegian-oeker-med-en-million-seter-i-norge-3216519
Det nevnes og at OSL vil få 3 ekstra fly og bli en base på 34 maskiner. Men hvor mange maskiner er egentlig planlagt basert på SVG, BGO og TRD neste sommer? Også der ble det søkt etter mange kabinansatte for noen uker tilbake.
Neste sommer vet jeg ikke men i vinter er det 3 fly basert på TRD, 4 i BGO og 2 i SVG. Alle norske baser skal bemannes opp, derfor ble det utlyst stillinger i kabinen for noen uker tilbake
Board member Chris Browne has informed the Board of Directors of Norwegian that she will resign from the board with effect from 31 December 2022 due to personal reasons.
Norwegian Air Shuttle ASA (the "Company") has today bought bonds with aggregate nominal value of NOK 412.5 million of the zero-coupon senior unsecured NOK 3,714,318,301 Retained Claims Bonds maturing 30.09.2026 with ISIN 0010996457 (the "Bonds") at a price of 72.50 per cent of par value. DNB Markets (the "Manager") assisted the Company with its buy-back process.
Norwegian kjøper tilbake gjeld på tilbud. Totalt kjøper de tilbake 412,5 millioner i obligasjonsgjeld, og siden denne handles på 72,5% av pålydende, betaler de rett under 300 millioner for dette
Denne er endel av den usikrede obligasjonsgjelden som før dette var på 3,7 mrd
https://newsweb.oslobors.no/message/580995
Eeeeh det der har jeg aldri helt skjønt....de kjøper gjeld tilbake ? Kan noen forklare "in simpler terms" hva i alle grunnen er for slike finansakrobatiske krumspring ? :spin
Norwegian Air Shuttle har kjøpt tilbake egne obligasjoner i selskapets senior usikrede nullkupongobligasjon for 72 millioner kroner til 72,50 prosent av par.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.