Nye Norwegian - etter rekonstruksjonen

I dagens DN hintes det både fra Kjos og Karlsen om mulig satsning på langruter igjen…enten alene eller blir det en fusjon med Norse?
 
I dagens DN hintes det både fra Kjos og Karlsen om mulig satsning på langruter igjen…enten alene eller blir det en fusjon med Norse?


For å være helt ærlig syntes jeg Karlsen svar hørtes ut som han jattet med for slippe å motsi Kjos foran pressen. Jeg tror han har 0 intensjon om langdistanse.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
DY sine slotter på LGW er eiet av NAN AOC. Disse slottene er pant i et lån som Norwegian har. Enhver AOC må ha minimum et fly, derav LN-NIB. Så lenge dette lånet finnes, så må DY opprettholde denne ordningen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Selskapet skal visst ha 1 million flere seter for salg i det norske markedet neste sommer:
Norwegian er nå i ferd med å legge ut programmet for neste sommersesong. Selskapet øker satsingen i Norge og utvider kapasiteten neste sommer kraftig. Totalt øker tilbudet på norske ferie- og fritidsreiser neste sommer med én million seter sammenlignet med i år. De nye billettene blir tilgjengelig på eksisterende ruter til populære feriedestinasjoner rundt Middelhavet, samtidig som Norwegian også vil fly til helt nye reisemål i Europa.
https://media.no.norwegian.com/pressreleases/norwegian-oeker-med-en-million-seter-i-norge-3216519

Det nevnes og at OSL vil få 3 ekstra fly og bli en base på 34 maskiner. Men hvor mange maskiner er egentlig planlagt basert på SVG, BGO og TRD neste sommer? Også der ble det søkt etter mange kabinansatte for noen uker tilbake.
 
Selskapet skal visst ha 1 million flere seter for salg i det norske markedet neste sommer:

https://media.no.norwegian.com/pressreleases/norwegian-oeker-med-en-million-seter-i-norge-3216519

Det nevnes og at OSL vil få 3 ekstra fly og bli en base på 34 maskiner. Men hvor mange maskiner er egentlig planlagt basert på SVG, BGO og TRD neste sommer? Også der ble det søkt etter mange kabinansatte for noen uker tilbake.

Spørsmålet er hvor mange nye seter det er når man tar hensyn til at Q2 i år ble fløyet med et noe redusert program, både pga ettervirkninger av korona og at Norwegian ikke hadde fullt opprampet

Ser det nevnes Hellas, Portugal og Italia spesielt, så får vel kanskje vite noe mer når slots blir endelig tildelt? Men ikke umulig de ser at Flyr tilsynelatende fikk til Porto?
 
Selskapet skal visst ha 1 million flere seter for salg i det norske markedet neste sommer:

https://media.no.norwegian.com/pressreleases/norwegian-oeker-med-en-million-seter-i-norge-3216519

Det nevnes og at OSL vil få 3 ekstra fly og bli en base på 34 maskiner. Men hvor mange maskiner er egentlig planlagt basert på SVG, BGO og TRD neste sommer? Også der ble det søkt etter mange kabinansatte for noen uker tilbake.

Neste sommer vet jeg ikke men i vinter er det 3 fly basert på TRD, 4 i BGO og 2 i SVG. Alle norske baser skal bemannes opp, derfor ble det utlyst stillinger i kabinen for noen uker tilbake
 
Neste sommer vet jeg ikke men i vinter er det 3 fly basert på TRD, 4 i BGO og 2 i SVG. Alle norske baser skal bemannes opp, derfor ble det utlyst stillinger i kabinen for noen uker tilbake

Med andre ord blir det da fler fly basert i Norge enn noen gang, siste sommer før korona var det vel 40 eller 41 i følge en kvartalspresentasjon. Nå blir det da minimum 43 maskiner.

Trekker man fra litt som ble operert inn til Norge fra basene i Spania, HEL og LGW er vi vel da på ca samme nivå som før pandemien.
 
Jeg spekulerede lige på en ting. Hvor meget svensk indenrigs fløj Norwegian egentlig Pre-COV? Jeg ser at Norwegian har gjort comeback på Luleå. Kiruna og Umeå, men fløj de ikke også til Malmö og Göteborg før pandemien, og har de mon nogle konkrete planer om at vende tilbage til nogle af de tidligere svenske indenrigsruter?
 
Norwegian kjøper tilbake gjeld på tilbud. Totalt kjøper de tilbake 412,5 millioner i obligasjonsgjeld, og siden denne handles på 72,5% av pålydende, betaler de rett under 300 millioner for dette

Denne er endel av den usikrede obligasjonsgjelden som før dette var på 3,7 mrd

https://newsweb.oslobors.no/message/580995

Norwegian Air Shuttle ASA (the "Company") has today bought bonds with aggregate nominal value of NOK 412.5 million of the zero-coupon senior unsecured NOK 3,714,318,301 Retained Claims Bonds maturing 30.09.2026 with ISIN 0010996457 (the "Bonds") at a price of 72.50 per cent of par value. DNB Markets (the "Manager") assisted the Company with its buy-back process.
 
Norwegian kjøper tilbake gjeld på tilbud. Totalt kjøper de tilbake 412,5 millioner i obligasjonsgjeld, og siden denne handles på 72,5% av pålydende, betaler de rett under 300 millioner for dette

Denne er endel av den usikrede obligasjonsgjelden som før dette var på 3,7 mrd

https://newsweb.oslobors.no/message/580995

Eeeeh det der har jeg aldri helt skjønt....de kjøper gjeld tilbake ? Kan noen forklare "in simpler terms" hva i alle grunnen er for slike finansakrobatiske krumspring ? :spin
 
Eeeeh det der har jeg aldri helt skjønt....de kjøper gjeld tilbake ? Kan noen forklare "in simpler terms" hva i alle grunnen er for slike finansakrobatiske krumspring ? :spin

Veldig forenklet så handles disse obligasjonene litt som aksjer, og Norwegian nå kjøper disse. Enten i det åpne markedet, eller det finnes en eller annen klausul som muligjør dette. Grunnen til rabatten her er rett og slett markedsprisen på denne gjelden. Så de da kan nedbetale over 400 mill i gjeld ved å kun betale 300 mill

Så hvorfor denne rabatten:

Å kjøpe et verdipapir som gir det 0 i årlig rente, og tilbakebetales om 3år og 8 måneder er jo i grunn såpass lite fristende å betale full pris for. Men kjøper du noe til 72,50kr som du får tilbake 100kr om 3,7 år, skal vel gi en årlig avkastning på 9,1% hvis jeg regner riktig. Og er det i praksis Norwegian i teorien måtte betalt i renter på nye lån

pris-obligasjon-formel.png
 
For the record: Norwegian fik ubetalelig reklame, da de i mandags fløj
vores verdensmestre i håndbold hjem fra ARN med den ordinære
afgang kl. 14.00. Flere tusind fulgte flyet på FR24 og vores 2 Public
service TV kanaler sendte begge direkte fra Kastrup, hvor de fulgte
finalen ( altså flyets ;)), landingen på bane 30 ( tror jeg, at det var),
vandportalen og taxituren til gaten! En begejstret kommentator
jublede: “ Ja, det er Norwegian, det er deres fly, jeg kan genkende
det på den røde snude!”!
 
Back
Top