Nye fly til DY

Originally posted by Airbus 330

Originally posted by sirpjalle

Hva med Valla og Yssen? Det gir flyet en fin balanse....:colgate:

De som skal på halen, skal være av døde Nordmen da.....:lol:

Airbus 330.

Spørs om hun ene rent politisk nok faktisk er det ja;)
 
Originally posted by BU662

Da slapp bomben. Jeg er sikkert noen ble helt baff. Hehe.:colgate:

DY legger grunnlag til fremtidlig vekst. Samtidlig innförer de en viss flexibilitet med kapasiten. Operations vil har mye a gjöre i fremtida a planlegge dette, mens de har kjempegod folk...
Samtidlig erklaerer de krig mot Sterling. OSL-LPA og OSL-Teneriffa er jo destinasjoner som er litt NB terreng. Ogsa mellom CPH og WAW ökes det. Det kan NB ikke like.

WAW-MUC ble inne i slot-koordinasjoner siden en halv ar. Smart trekk. Reisetida med bil/tog er svaert langt og MUC er en by som gir polsker arbeider godt inntjening. Industrien omkring MUC boomer som aldri för og det trenger rett og slett mer arbeidskraft der nede.

NB har vel ner enn nok problemer selv. Så hvorfor ikke sette noen spikere til i den kista :p
 
Kjempegøy!
Selv om jeg personlig hadde håpet de skulle gå Airbus når de fornyet flåten.
 
Jeg er rimelig sikker på at norwegian blir før SAS med langruter fra Osl. At de nå velger en ny flytype gjør jo at de går litt bort ifra det mest hardcore lavpris konseptet med flytting på maskiner tilpasset avstand og antall reisende. Man kan jo håpe på at det detter ned noen overvektige maskiner med bred buk også... bare en drøm, men jeg ville heller satt pengene mine på Norwegian enn SAS! For de TØRR!
 
Originally posted by BU662

Da slapp bomben. Jeg er sikkert noen ble helt baff. Hehe.:colgate:

DY legger grunnlag til fremtidlig vekst. Samtidlig innförer de en viss flexibilitet med kapasiten. Operations vil har mye a gjöre i fremtida a planlegge dette, mens de har kjempegod folk...
Samtidlig erklaerer de krig mot Sterling. OSL-LPA og OSL-Teneriffa er jo destinasjoner som er litt NB terreng. Ogsa mellom CPH og WAW ökes det. Det kan NB ikke like.

WAW-MUC ble inne i slot-koordinasjoner siden en halv ar. Smart trekk. Reisetida med bil/tog er svaert langt og MUC er en by som gir polsker arbeider godt inntjening. Industrien omkring MUC boomer som aldri för og det trenger rett og slett mer arbeidskraft der nede.

Glem heller ikke at de også nå går i strupen på NB på OSL-AGP som de i et par år nå har samarbeidet med NB om. Nå er tydeligvis samarbeidet brutt og de er igjen tre selskaper på ruten OSL-AGP.
 
Originally posted by andeik

Originally posted by Airbus 330
De som skal på halen, skal være av døde Nordmen da.....:lol:

Airbus 330.

Hmm. Torbjørn Egner, Einar Gerhardsen og Rune Rudberg?

DY kommer til å slippe opp for passende døde nordmenn. Gerhardsen - selv om sønnen Rune var med på ferden til Køben sist gang jeg reiste, blir vel kanskje det vel politisk? Nei - da seiler nok heller dette forums levende medlemmer opp som potensielle kandidater.....:D
 
Originally posted by AirbusTero

Originally posted by andeik

Originally posted by Airbus 330
De som skal på halen, skal være av døde Nordmen da.....:lol:

Airbus 330.

Hmm. Torbjørn Egner, Einar Gerhardsen og Rune Rudberg?

DY kommer til å slippe opp for passende døde nordmenn. Gerhardsen - selv om sønnen Rune var med på ferden til Køben sist gang jeg reiste, blir vel kanskje det vel politisk? Nei - da seiler nok heller dette forums levende medlemmer opp som potensielle kandidater.....:D

Arve Opsal kommer vel på halen etter hvert tenker jeg.
 
Good news - som egentlig ikke er særlig overraskende! Det er bra Norwegian har fått banka rutene til Tenerife og Gran Canaria - her kan de selge dyre billetter i fleng og videre tjene på Syden også om vinteren. Spår at de får på plass vinterruter i 2008-09 til disse destinasjonene også fra Bergen.

Boeing 737-800 er et godt valg, jeg håper passasjerne vil oppleve dem som ørlite mer komfortable enn dagens fly slik at selskapet tar igjen litt på den fronten også. 189 seter er nok vel mye for innenlandstrafikken, særlig om de skal opprettehodle satsningen med en-to ruter i timen i Sør-Norge. Unntaket er selvsagt ruter på fredag og søndager - og enkelte ruter ellers i uken.

Bildet er litt skuffende. Norwegian MÅ snart få på plass en ordentlig profil.
 
Originally posted by FlightDeck



Bildet er litt skuffende. Norwegian MÅ snart få på plass en ordentlig profil.

Bildet er som tatt fra en Boeing pressemelding ... noe det kanskje ogsaa er. Vil isaafall anta at den endelige ordren er en mix av 73G og 738 ...
 
Dette er vel mest truende for Sterling og ikke SAS... Langruter med bredbuksfly håper jeg de holder seg langt unna - men så vil jo jeg at Norwegian skal overleve!!!
 
Originally posted by LN-MOW

Originally posted by FlightDeck



Bildet er litt skuffende. Norwegian MÅ snart få på plass en ordentlig profil.

Bildet er som tatt fra en Boeing pressemelding ... noe det kanskje ogsaa er. Vil isaafall anta at den endelige ordren er en mix av 73G og 738 ...

Ja når jeg ser etter har den ikke eyebrows, så kan jo håpe på at dette er et lite hint om at det kommer nye NG maskiner som ikke har blit offentligjort enda.
 
Back
Top