• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian selger ytterligere 5 737-800 (Oct'19) + 1 til

Someone

Moderator
Medlem
Norwegian har inngått en avtale om salg av ytterligere 5 737-800 med levering i Q4 2019 og Q1 2010 til et selskap eiet av kinesiske leasingselskapet CALC

Etter gjeld er betalt, styrker dette Norwegians likviditet med $50 millioner, samt styrker egenkapitalen

https://newsweb.oslobors.no/message/487328

Arctic Aviation Assets, a subsidiary of Norwegian Air Shuttle ASA ("the Company"), has signed an agreement for sale of five Boeing 737-800
 
Re: Norwegian selger ytterligere 5 737-800 (Oct'19)

Litt uklart hvilke indidvider dette er , men mistenker at NGO (som gikk til EMA i dag for hvitlakkering) og NGR (som går samme veien om en uke for å males i Joy Air-farger) er de to første.
 
Re: Norwegian selger ytterligere 5 737-800 (Oct'19)

Litt uklart hvilke indidvider dette er , men mistenker at NGO (som gikk til EMA i dag for hvitlakkering) og NGR (som går samme veien om en uke for å males i Joy Air-farger) er de to første.
Og muligens EI-FJA og FJE
 
Re: Norwegian selger ytterligere 5 737-800 (Oct'19)

Jeg observerte NGD i isbjørnfarger mandag
 
Litt overrasket, og litt ikke, over at dem selger unna så mange fly nå. Trenger vel å øke pengekassa, men samtidig så står jo Max fortsatt på ubestemt tid. Greit nok at vinteren er lavsesong og at dem greier seg uten da, men plutselig er det april og da trenger dem alle flyene dem klarer å få i luften.

Sikkert lurt å selge -800 til god pris nå pga Max-krisen, men da er det litt gambling innvolvert mot S20.
 
Litt overrasket, og litt ikke, over at dem selger unna så mange fly nå. Trenger vel å øke pengekassa, men samtidig så står jo Max fortsatt på ubestemt tid. Greit nok at vinteren er lavsesong og at dem greier seg uten da, men plutselig er det april og da trenger dem alle flyene dem klarer å få i luften.

Sikkert lurt å selge -800 til god pris nå pga Max-krisen, men da er det litt gambling innvolvert mot S20.

Jeg tror dette ikke er gambling i det hele tatt. Max er nok klar før den tid, og det er godt mulig at DY ser på muligheten for å kutte en del ruter som ikke genererer penger.
Forsvarskontrakten forsvinner jo også, så det burde også frigjøre 2-3 fly.
 
Litt overrasket, og litt ikke, over at dem selger unna så mange fly nå. Trenger vel å øke pengekassa, men samtidig så står jo Max fortsatt på ubestemt tid. Greit nok at vinteren er lavsesong og at dem greier seg uten da, men plutselig er det april og da trenger dem alle flyene dem klarer å få i luften.

Sikkert lurt å selge -800 til god pris nå pga Max-krisen, men da er det litt gambling innvolvert mot S20.
Ingen grunn til bekymring. NAS eier flere av sine fly enn, feks SAS gjør. Dessuten er de langt nyere og mer verdifulle. Og selge noen for god gevinst, eller lease back, er smart.
 
Back
Top