Skal ikke gå løs på deg som person, men tror kanskje du burde høre etter med litt flere piloter rundt om kring i verden om hva de mener om Airbus vi. Boeing.
Tror kanskje det hadde vært greit å høre etter med f.eks piloter i TAP/Azores Airlines sine Airbus-piloter som flyr til Madeira og Azorene, Finnair i Finland, DrukAir/Bhutan Airlines sine Airbus-pilotene som flyr inn Airbus A319/A320neo til Paro som er en SVÆRT krevende flyplass og lande på. Atlantic Airways med A319/A320/A320neo på Færøyene, Air Canada i Kanada... osv. Kan remse opp en drøss med flyplasser og regioner som har lignende krevende miljøer som flys med kun en spesifikk flytype, pga. at det bare er fordi operatøren har valg den flytypen, kanskje fordi de vurderte den til å passe sine operasjoner best...?
Kanskje høre etter med alle SAS-crew som i disse dager blir vant til Airbus på norsk innenriks, jeg personlig har iallfall ikke hørt annet en positivitet blant crew...
Så blir det litt feil av deg å sammenligne airBerlin sin A330 med Wizz Air som skal ned med A320/A321 i Tromsø, ikke akkurat helt samme flyet for å si det sånn?