Ny Wizz Air-base: OSL og norsk innenriks - nettverk og operasjoner

A320 på OSL, A321 på TRD.

Dvs at det blant annet blir A321 på ruten mellom TRD og BOO der mange pax i dag reiser med Widerøe via Helgeland :)

TRD-basen har A321ceo, mens OSL-basen har A320neo fra 5.nov - 16.des, A320ceo fra 17.des ... i følge schedule.

A321 på kystruten, der SAS hadde mer enn nok med å fylle en B736, og det i langt bedre tider enn nå? Jaja, de får ha lykke til.

Men dette gjelder vel crew basert i Norge som har stop ute i et rødt land?

Crew som bor i et rødt land, og så kommer til Norge for å jobbe i fly, må 10 dager i karantene likt som alle andre.

-eggs
Tviler på at det er planen. Her kommer crew rett fra Øst-Europa og flyr rundt og sprer virus på norsk innenriks.

Tviler på at det er planen. Her kommer crew rett fra Øst-Europa og flyr rundt og sprer virus på norsk innenriks.
Selvfølgelig er det planen, men om de har lov er jo en annen ting, akkurat her kan man nok bruke lokal smittevern lovgiving hvis man ønsker.

De første crewene fra Polen base har allerede kommet til Norge og er i hotelkarantene 10 dager før de begynner å jobbe. Blir i 3 måneder.

Men tre måneder hjemmefra med konstant syt fra nordmenn fordi de ikke kan snakke norsk, fordi setene er for trange eller fordi det ikke er like bra som SAS Pluss... det er vel heller der den største utfordringen ligger...

Nå er vel ikke SAS plus så mye å skryte av heller da, eneste fordelen ombord om dagen er vel at man får sitte foran i flyet?

Tror nok også at mange nordmenn kommer til å bli skuffa, det er først når de finner ut av hvor dårlig Wizz er at de skjønner hvor gode selskapene vi har på stamrutenettet her i landet egentlig er. Og når også DY har pøst ut billetter til 199 blir det nok med den ene gangen for mange (forhåpentligvis).

Uten å ha satt meg inn i det, men oljearbeidere som kom fra andre land og gikk i hotellkarantene kunne begge seg rimelig fritt som jeg har forstått det

Jeg kan kun videreføre informasjon fra en Wizz FA i hotelkarantene nå. Hvorvidt det virkelig stemmer kan jeg ikke si.
Selv om det etter min mening i såfall undergraver hele poenget med karantene.

Jeg kan kun videreføre informasjon fra en Wizz FA i hotelkarantene nå. Hvorvidt det virkelig stemmer kan jeg ikke si.
Selv om det etter min mening i såfall undergraver hele poenget med karantene.

Reglene for karantene finner du her:
https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/avstand-karantene-og-isolering/

Det kan virke som Wizz praktiserer strengere karanteneregler enn det de er pålagt. Jeg synes ikke det er helt urimelig, med tanke på at et smitteutbrudd, hvor lite sannsynlig det enn måtte være, kan være ganske ødeleggende for Wizz sitt omdømme i Norge.

Hva de norske reglene undergraver eller ikke undergraver, lar jeg være et spørsmål for helsepersonell. Jeg tror verken du eller jeg er epidemiologer.

Re: Wizz Air på norsk innenriks, vilkår og base

Ingen tilstede på første flighten til TRD i dag, annet enn TV2 og Flypodden, men ser nå flere forbund er på plass på OSL og deler ut flyers

Hvor mye pax var det på flighten?

10 på returen - hvorav to med bag, og kun én som fikk den på bagasjebåndet

13pax* på første fly fra TRD til OSL.
Kan ikke skjønne hvordan det går ann med manglende koffert.. Har fått bekrefta at det var kun en koffert sjekka inn på det flyet, så er rart at det manglet en koffert nr. 2 ....

Ca 70% på OSL-TOS, Svensk Kaptein og polsk crew. Crew virket ikke høy i hatten under innflyvning da det ble god medfart og sidevind.

Ting tyder på at belegget ikke er helt det store på flight 1716, Bergen - Oslo akkurat nå. Flyet brukte ganske så lite rullebane før de var i lufta.

70% belegg på første OSL-TOS høres mye ut, nordlys melder om rundt 50pax

LANGNES (Nordlys): Torsdag landet det første innenriksflyet fra ungarske Wizz Air i Tromsø.

– Hvordan var turen?

– Turbulent!

Hans Erik Sørensen og Erlend Kristiansen var blant de femtitalls passasjerene fra Oslo til Tromsø denne kvelden. De var også blant mindretallet som snakket norsk i ankomsthallen. Jomfruturen landet 10 minutter forsinket, etter at de traff en værfront rundt halvveis.

– Det ble litt spennende, mumler Kristiansen bak maska.

– Vi merket at de kanskje ikke var så vant til å fly her oppe, mener Sørensen.

pluss-sak: https://www.nordlys.no/her-har-de-landet-etter-jomfruturen-det-var-turbulent/s/5-34-1395047

– Vi merket at de kanskje ikke var så vant til å fly her oppe, mener Sørensen.

"Kanskje" er overflødig, gitt at selskapet nettopp har startet å fly innenriks. Hva konkret denne Sørensen sikter til skulle det likevel vært artig å vite - kanskje?

Eller er det rett og slett feil?? Wizz har flydd på Norge i 24 år, og til Tromsø ganske så lenge, så forholdene er ikke nye....tvert i mot. Det som er nytt er både avgang-/ankomstflyplass begge er lokalisert i Norge....

Sent fra min SM-G986B via Tapatalk

Back