Ny SAS-livery 2019

Det ble LN-RGO som tok SK 1429 i sted.
Tro hvilke ruter SE-ROJ skal begynne på ?

OG om OY-KAM kommer tilbake i morgen eller onsdag vet vel ingen enda?

Bytte av fly på rute skjer jo på kort tid...

OY-KAM er nå planlagt på torsdag.

Bytte av fly på rute skjer jo på kort tid...

OY-KAM er nå planlagt på torsdag.
Ja jeg vet at det kan skje på kort tid. Jeg er bare nysgjerrig på når det første nymalte SAS flyet blir å se, det var jeg også i 1983 og 1998, (m a o det går ikke over..), men det var lettere den gang for da ble de malt om på FBU.

SE-ROJ ble satt inn i trafikk seint i går kveld med en tur til Luleå. I dag har den gått til Frankfurt, og nå LHR.

En annen ting er at ATR-72 ES-ATI nå antakelig bli klargjort i Billund, og det gir jo en åpning for at kanskje nettopp den kommer fortere til OSL enn det SE-ROJ gjør?

OY-KAM er nå satt opp i SK458 i morgen .. arr 1530

SE-ROJ er satt opp i SK885 kl 1835.

Last edited:
OY-KAM står fortsatt i Ostrava og er fotografert der av Radim Koblížka.

oy-kam-sas-scandinavian-airlines-airbus-a320-232_PlanespottersNet_1016793_7031be6984.jpg

Var på OSL i kveld og det er et par tarmac-bilder i OSL-gruppa på Facebook. Det slår meg imidlertid hvor dårlig de store SAS-bokstavene synes under flere lysforhold. Kanskje blir det gjort en justering .. ?

Ser ut som OY-KBH kom tilbake til CPH fra Ostrava i går, men ennå ikke sett noen ferske bilder

Si meg ... er SAS-logoen på venstre side av halefinnen større enn den på høyre side? Eller er det bare en optisk illusjon som spiller meg et lite puss? :)

Si meg ... er SAS-logoen på venstre side av halefinnen større enn den på høyre side? Eller er det bare en optisk illusjon som spiller meg et lite puss? :)

og slik har det alltid vært siden de innførte SAS på halen i 1952 eller 1953

Back