Ny SAS-livery 2019

I følge en artikkel hos Checkin.dk skal 18 fly ha de nye fargene i løpet av 6 måneder. I tillegg til nyleveringer skal blant annet 1 737 og 2 A330 males innen det

Visstnok skal artikkelen ha en liste over hvilke fly, men den er bak betalingsmur så får den ikke opp selv

Noen andre som ser den?

Man hävdar av de gamla:
A320CEO: OY-KAL, OY-KAM, OY-KAU, OY-KAY
A321CEO: OY-KBH
A330: LN-RKM, LN-RKO
B737: SE-RJX

OY-KAY skall vara först ut med lev 7 nov.

Nyleveranser i NYA färger:
A320N: SE-ROG, SE-ROH, SE-ROI, SE-ROJ, SE-ROS, SE-ROT, SE-ROU
A359: SE-RSA, SE-RSB, SE-RSC

Betyder att SE-ROG, SE-ROS och SE-ROT omlackeras före leverans. SE-ROH skall vara första leverans den 11 nov.
 
Last edited:
For å være med på synsingen synes jeg at de kunne spart seg "buen" på haledekoren, og heller ha en skarpere kant, som LH. Det jeg liker minst er den blå ringen på motoren, men må være der for å skape balanse når man har denne buen, muligens. Føler at LH har laget et nytt helstøpt design som står seg i 50 år, mens SAS har fått et design som blir utdatert om 10 år.

Jeg er ikke enig med deg der. Jeg syns personlig LH var stykt når det kom ut, men det er litt penere nå.
Mens SAS er pent. De kunne ha gjort litt mer, men det er pent :)
 
Synes det er ganske bortkastet at de maler om 737-maskiner til ny livery. Burde heller prioritere å få de ut av flåten så fort som mulig.
 
Synes det er ganske bortkastet at de maler om 737-maskiner til ny livery. Burde heller prioritere å få de ut av flåten så fort som mulig.

Det handler ikke om det, flyets maling har også en viss varighet før den må lakkeres på nytt.
Og for denne B737en må det gjøres nå, eller så kan for eksempel sliteskadene bli for før den leveres tilbake til leasor/selges.
 
Ja det stemmer at OY-KBM er en A340. Fløy den tur/retur CPH-SEA for en del år siden. Men det var altså KBH som skulle males om, ikke KBM.

Jeg reiste mange ganger CPH - SEA med SAS når de fløy til SEA :)
Og det var derfor jeg ble så glad når jeg så at OY-KBM (en A340) skulle males om :)
 
Betyder att SE-ROG, SE-ROS och SE-ROT omlackeras före leverans. SE-ROH skall vara första leverans den 11 nov.

Synes det er merkelig at disse maskinene ble lakkert i dagens farger. Kunne ikke SAS gjort det enkelt og hatt disse i Star allianse farger og bare lakkert motorene på nytt?? Eller er det regler rundt Star allianse fargene som hindrer dette?
 
Last edited by a moderator:
Synes det er merkelig at disse maskinene ble lakkert i dagens farger. Kunne ikke SAS gjort det enkelt og hatt disse i Star allianse farger og bare lakkert motorene på nytt?? Eller er det regler rundt Star allianse fargene som hindrer dette?

SAS hadde nok også regnet med at disse maskinene skulle ha vært levert for en god stund siden, før SAS hadde landet på endelig nytt fargeskjema. Men pga problemer med å produsere nok motorer, har disse stått lagret på XFW en god stund.
 
Betyder att SE-ROG, SE-ROS och SE-ROT omlackeras före leverans. SE-ROH skall vara första leverans den 11 nov.

Enten det eller så har noen antatt det, siden de blir levert etter introduksjonen av nytt fargeskjema

Synes det er merkelig at disse maskinene ble lakkert i dagens farger. Kunne ikke SAS gjort det enkelt og hatt disse i Star allianse farger og bare lakkert motorene på nytt?? Eller er det regler rundt Star allianse fargene som hindrer dette?

Slik jeg har forstått det er det ganske lang bestillingstid på maling på nye fly hos Airbus og de har også litt begrenset kapasitet. Slik at disse flyene var maling bestilt mens de ennå hadde det gamle og noe nytt ikke var klart

Dette er heller ikke første gang vi ser, senest var det jo Lufthansa som fikk levert nye fly i gamle farger, selv en god stund etter dagens fargeskjema var offentligjort.

Dog hadde det neppe vært noe i veien å hatt disse i Star farger
 
Denne "banditt-"/"vaskebjørn"-masken ble funnet opp for flere tiår siden, bare spør LN-KOG.



Dessuten sprer det om seg. Basert på ferske bilder fra Hamburg ser jeg A321neo maskiner som skal til både Azul og AirAsia som har fått masken, og ingen av de har det på dagens livery
 
En del selskap ser nok på denne "masken" som en måte å vise publikum at dette er et "nytt" fly, siden det ellers knapt er synlig for folk flest. Og så ser jo flyet strengt tatt mer moderne (les; mer dynamisk) ut enn uten, synes i hvert fall jeg.
 
Tror nok masken forsvinner fra flyene i begynnelsen av november. Det er jo Halloween 31. oktober.
 
Nyleveranser i NYA färger:
A320N: SE-ROG, SE-ROH, SE-ROI, SE-ROJ, SE-ROS, SE-ROT, SE-ROU
A359: SE-RSA, SE-RSB, SE-RSC

Betyder att SE-ROG, SE-ROS och SE-ROT omlackeras före leverans. SE-ROH skall vara första leverans den 11 nov.

SE-ROS testflygs i gamla färger och leverans planeras till veckan så då stämmer inte innehållet i artikeln!
 
Både LN-RCY (738) og SE-REY (737) flyr rundt med hvit nese ... På vei ut av flåten, venter med maling til nytt livery, eller fikses det bare i gammel farge når det passer seg?
 
Både LN-RCY (738) og SE-REY (737) flyr rundt med hvit nese ... På vei ut av flåten, venter med maling til nytt livery, eller fikses det bare i gammel farge når det passer seg?

Oppdatering/repaint utføres vanligvis når flyene er inne på tyngre vedlikehold.
 
Back
Top