• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DL Uhell i Atlanta - Delta CRJ9 vs. A359 10SEP24

Re: Uhell i Atlanta

Oopps ...

d9064b9fb1ae3f0d3fd22fd7b0d48f81.jpg
 
Re: Uhell i Atlanta

Størst er ikke best tydeligvis når det kommer til fly knockout.
A350 greide det mot CRJ som A380 ikke greide på JFK for 12-14 år siden.
 
Her ser vi forskjellen når fly med kompositt strukturer blir skadet sammenlignet med fly med non-kompositt strukturer. Les aluminium aloys.

Det er betydelig mer komplisert og kostbart å reparere skadene på kompositt strukturer og i tillegg så er maskinene satt på bakken for en mye lengre periode.
Ingen tvil om hvorfor forsikringsselskapene ønsker å ha et ord med i laget her.
 
Dette fikk meg til å tenke på noe en bekjent av meg postet i dag, som er ATC i USA: "I was not born to sit in a tower and say clear to land to pilots who don't listen to me" :D
 
Back
Top