• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ny SAS-livery 2019

Det ble LN-RGO som tok SK 1429 i sted.
Tro hvilke ruter SE-ROJ skal begynne på ?

OG om OY-KAM kommer tilbake i morgen eller onsdag vet vel ingen enda?

Bytte av fly på rute skjer jo på kort tid...

OY-KAM er nå planlagt på torsdag.

Bytte av fly på rute skjer jo på kort tid...

OY-KAM er nå planlagt på torsdag.
Ja jeg vet at det kan skje på kort tid. Jeg er bare nysgjerrig på når det første nymalte SAS flyet blir å se, det var jeg også i 1983 og 1998, (m a o det går ikke over..), men det var lettere den gang for da ble de malt om på FBU.

SE-ROJ ble satt inn i trafikk seint i går kveld med en tur til Luleå. I dag har den gått til Frankfurt, og nå LHR.

En annen ting er at ATR-72 ES-ATI nå antakelig bli klargjort i Billund, og det gir jo en åpning for at kanskje nettopp den kommer fortere til OSL enn det SE-ROJ gjør?

OY-KAM er nå satt opp i SK458 i morgen .. arr 1530

SE-ROJ er satt opp i SK885 kl 1835.

Last edited:
OY-KAM står fortsatt i Ostrava og er fotografert der av Radim Koblížka.

oy-kam-sas-scandinavian-airlines-airbus-a320-232_PlanespottersNet_1016793_7031be6984.jpg

Var på OSL i kveld og det er et par tarmac-bilder i OSL-gruppa på Facebook. Det slår meg imidlertid hvor dårlig de store SAS-bokstavene synes under flere lysforhold. Kanskje blir det gjort en justering .. ?

Ser ut som OY-KBH kom tilbake til CPH fra Ostrava i går, men ennå ikke sett noen ferske bilder

Si meg ... er SAS-logoen på venstre side av halefinnen større enn den på høyre side? Eller er det bare en optisk illusjon som spiller meg et lite puss? :)

Si meg ... er SAS-logoen på venstre side av halefinnen større enn den på høyre side? Eller er det bare en optisk illusjon som spiller meg et lite puss? :)

og slik har det alltid vært siden de innførte SAS på halen i 1952 eller 1953

Back