Ny SAS-livery 2019

73509_1570036916.jpg

Stilig bilde!!
Tusen takk Edvard :)
 
Hvorfor ser den så matt ut?
Skroget er ikke "hvitt" lenger, de har satt noe grå farge på det (mørkere en før).

Men flyet er veldig pent!!!!!
(så ikke misforstå meg).
Fargen på skroget er ikke hvit, men en lysere og freshere grånyanse enn på det "gamle" liveryet (ref. pressemeldingen fra SAS om det nye liveryet). På bilder tatt i mørket, med mørk bakgrunn ser den hvitere ut enn på bilder tatt i dagslys med lysere bakgrunn, da kommer gråfargen bedre frem.
 
Hadde totalresultatet blitt bedre eller verre om den store SAS-logoen foran hadde vært blå? Ikke det at det betyr så mye, men likevel....

Espen
 
Det ble jo laget ti-talls, om ikke hundrevis, av utkast før det endelige resultatet ble bestemt. Vil det være mulig å få tilgang til disse forslagene?
 
Hadde totalresultatet blitt bedre eller verre om den store SAS-logoen foran hadde vært blå? Ikke det at det betyr så mye, men likevel....

Espen

SAS-livery´n hadde dessuten fått en mer Spanair-look om de valgte blått. Den var i sin tid veldig stilig, men da hadde SAS heller ikke signalisert særlig fornying med denne endringen slik de så gjerne ønsker.
 

Attachments

  • IMG_8911.PNG
    IMG_8911.PNG
    357.5 KB · Views: 1,390
  • IMG_8910.PNG
    IMG_8910.PNG
    231.9 KB · Views: 1,383
Fargen på skroget er ikke hvit, men en lysere og freshere grånyanse enn på det "gamle" liveryet (ref. pressemeldingen fra SAS om det nye liveryet). På bilder tatt i mørket, med mørk bakgrunn ser den hvitere ut enn på bilder tatt i dagslys med lysere bakgrunn, da kommer gråfargen bedre frem.

Tusen takk for forklaring.
Jeg gleder meg til jeg får se den i virkeligheten.
Blir spennende å se hvordan lyset påvirker fargene da.
 
I følge en artikkel hos Checkin.dk skal 18 fly ha de nye fargene i løpet av 6 måneder. I tillegg til nyleveringer skal blant annet 1 737 og 2 A330 males innen det

Visstnok skal artikkelen ha en liste over hvilke fly, men den er bak betalingsmur så får den ikke opp selv

Noen andre som ser den?
 
Det er tydeligvis for tiden "in" med haledekor som går ned under kroppen (ref. bl.a. LH, EI, SU, NZ, QF, m.fl.). Jeg synes SAS burde ha vært litt mer originale og funnet på noe bedre (etter min smak).
Når det gjelder masken rundt cockpit-vinduene, var vel AC først ute med den (?), så dette er også noe de har funnet hos andre.

Ikke helt de store forbedringene, synes jeg.
 
Det er tydeligvis for tiden "in" med haledekor som går ned under kroppen (ref. bl.a. LH, EI, SU, NZ, QF, m.fl.). Jeg synes SAS burde ha vært litt mer originale og funnet på noe bedre (etter min smak).
Når det gjelder masken rundt cockpit-vinduene, var vel AC først ute med den (?), så dette er også noe de har funnet hos andre.

Ikke helt de store forbedringene, synes jeg.

Bandit masken runt cockpit är standard på Airbus A350.
Eftersom Qatar Airways var först i världen med att operera A350 var de först med bandit masken.
 
Bandit masken runt cockpit är standard på Airbus A350.
Eftersom Qatar Airways var först i världen med att operera A350 var de först med bandit masken.

Åneida ... Roman hadde B-gjengmaske var lenge før A350 .... ;)

abramovich.jpg


(Foto: bosshunting.com)
 
Denne "banditt-"/"vaskebjørn"-masken ble funnet opp for flere tiår siden, bare spør LN-KOG.
 
«Masken» kom på Swissair 747 i originalfargene og SAA 747. Begge tidlig -70 tall. Lurer på om ikke en eller annen DC-6 / DC-7 operatør hadde noe tilsvarende også?
 
Last edited:
Bandit masken runt cockpit är standard på Airbus A350.
Eftersom Qatar Airways var först i världen med att operera A350 var de först med bandit masken.

Ja, jeg er klar over det, men jeg tenkte på fly hvor denne masken ikke er "standard".
Som andre allerede har påpekt, var det noen for A350 også.
 
Det er tydeligvis for tiden "in" med haledekor som går ned under kroppen (ref. bl.a. LH, EI, SU, NZ, QF, m.fl.). Jeg synes SAS burde ha vært litt mer originale og funnet på noe bedre (etter min smak).
Når det gjelder masken rundt cockpit-vinduene, var vel AC først ute med den (?), så dette er også noe de har funnet hos andre.

Ikke helt de store forbedringene, synes jeg.

For å være med på synsingen synes jeg at de kunne spart seg "buen" på haledekoren, og heller ha en skarpere kant, som LH. Det jeg liker minst er den blå ringen på motoren, men må være der for å skape balanse når man har denne buen, muligens. Føler at LH har laget et nytt helstøpt design som står seg i 50 år, mens SAS har fått et design som blir utdatert om 10 år.
 
Back
Top