Ny rute fra OSL til høsten?

Status
Not open for further replies.
Re: Ny rute fra OSL til høsten?

Vanskelig å si noe om årsaken. I bunn og grunn så bunner det vel ut i dårlig planlegging og gjennomføring. Men for all del, håper de klarer å levere. Er jo morsomt med en skikkelig long-haul fra OSL :)

Kan dette ha en sammenheng med lave bookingtall?

Hvis de sier at maskinen er forsinket fra SNN, så stemmer sikkert det .. det ville ikke være første gang en maskin som har stått langtidsparkert trenger litt ekstra tid i garasjen ...

Hvis de sier at maskinen er forsinket fra SNN, så stemmer sikkert det .. det ville ikke være første gang en maskin som har stått langtidsparkert trenger litt ekstra tid i garasjen ...

Sitat fra VG.no

- Vi har solgt en del billetter, men vi legger ikke skjul på at november er lavsesong. Så akkurat nå er jeg glad for at det ikke er flere passasjerer som hadde bestilt billett, sier Sivertsen.

OK, så det er ikke 300*2*4 pax som skal over til TG i November

Hvem vet at kjøpe lavprisbill fra TG e r billigere enn å operere selv ?

OK, så det er ikke 300*2*4 pax som skal over til TG i November

Nei. "Vi har solgt en del billetter" betyr vel egentlig på ordentlig norsk "vi har solgt mer enn en billett per avgang, men ikke mye mer, og mye mindre enn vi hadde håpet".

Dette utsagnet er vel egentlig det mest bekymringsfulle med utsettelsen. Med så mange helsides avisannonser burde salget vært bedre, og november, i hvert fall første halvdel, er kanskje ikke høysesong, men det er vel heller ikke direkte lavsesong? I hvert fall er det vel en liten høysesong for andre sydendestinasjoner, men mulig at Thailand har litt andre sesonger.

kair_460.jpg

UTSATT: Egentlig skulle Krabi Airlines flydd solklare nordmenn direkte fra Gardermoen til
Thailand med jumbojet fra 1. november. Nå må passasjerene vente til desember - og fly Boeing 767 i stedet. Foto: KRABI AIRLINE

Her er selve VG-artikkelen:
"Krabi Airlines utsetter Oslo-Thailand"
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=527438

Oj!! Nu ble jeg virkeligen sjokka her.. :drunk::drunk:
Først April så Juni, August og 1. November
Hva skjer når vi kommer til Desember?? Jo mest sannsynligvis utsatt til Januar? :colgate::colgate:

Tror at det er/var meningen å starte 1. nov. ev. 1. des. Så mye har blitt brukt på fargeannonser . Beløp i millionklassen.

Men den veien det går med verdensøkonomien og NOK tviler jeg på at dette i blir noe av nå. Tidspunktet har plutselig blitt helt gærnt.

Flere og flere hopper opp på gjerdet nå. Raser inn mailer fra selskaper om dagen med gode tilbud.

Personlig sitter jeg veldig godt på gjerdet. Ferdigbooket til påske. Handler ingenting på måneder. Først til våren, kanskje.:angry:

Så får vi se om Wickstrøm etc. vil bruke mer penger på annonser, ev. om de
plutselig finner det er best å stoppe.

jaja. nå får i første omgang vente til 3. desember. Hvis de ikke kommer da er det vel kjørt...

Jeg er fremmdeles optimist på KAIR sine vegne og regner med at de kommer i desember. Det er mange selskaper som sliter og legger inn årene( folder sammen vingene ??!!!) i disse tider, men KAIR har økonomi til både en utsettelse og ombokking av billetter.

Er det hele en "god bløff" ?
De norske og .com websiden er jo ikke oppdatert, å prøve en booking på .com siden fra Tyskland (som vel er det andre markede) er like sirup som fra Norge(jeg har mulighet til å surfe ut via Tyskland) , det skulle vel ikke så mye til for en litt mer proff tjeneste, og ikke minst oppdatert web ?

Den bookingmotoren viser heller ikke fullstendig pris før etter at man har valgt avgang. I oversiktsbildet så står det at en enveisbillett i M-class koster 644 EUR, går man videre så blir totalen over 150 EUR dyrere (800 EUR).

FARE 644.00
FUEL SURCHARGE 134.00
ON-BOARD INSURANCE 4.00
AIRPORT TAX 15.00

TOTAL 800.00 EUR

Da er altså oppstarten forsinket med over ett år. Nå tror jeg ikke det er god bluff som P.A. Viking lurer på men jeg syns det hele fra starten av har virket ganske uproft. Det er godt mulig at de er veldig proffe men det har det ikke klart å overbevise meg om. Jeg velger å være litt opptimistisk og tror på oppstart i år men samtidig ville en ny utsettelse ikke overaske meg.

Vi får håpe dem kommer.

En ting jeg har tenkt litt på er, hvorfor de ikke heller satset på HKT? Phuket er i mine øyne et mye bedre utgangspunkt, da det er kort vei til phukets strandliv, krabi og khao lak. Ikke minst er det god forbindlese til mange asiatiske storbyer direkte fra phuket, for dem som vil litt videre.

Pussig, finner ingentig om selskapet på siden til Wickstrøm eller David Reiser.

Prøvde å booke på David på datoer de burde gå i januar, men intet kom opp...

Mitt tips er at det er over og ut for Krabi, i alle fall denne vinteren. Kan ikke skjønne hvordan de skal få klart et fly med tilstrekkelig mange passasjerer i des/jan/feb nå. Dessuten er det som tidligere påpekt et meget urolig reisemarked og det gjør ikke tidspunktet bedre.

Uff, dette er så trist... Men jeg kan ikke annet enn å le litt, da det nesten ville vært for godt for å være sant å ha en 747 OSL-KBV.

Status
Not open for further replies.
Back