Ny rute fra OSL til høsten?

Status
Not open for further replies.
Re: Ny rute fra OSL til høsten?

Jeg har vært positiv til Krabi siden starten, men nå begynner jeg virkelig å tvile.

Tror at det er/var meningen å starte 1. nov. ev. 1. des. Så mye har blitt brukt på fargeannonser . Beløp i millionklassen.

Skal jeg love deg at det har, de har vel hatt noen helsideannonser i bl.a aftenposten? ca. 200.000 NoK pr. helsideannonse ^_^

Men disse annonsene har jo hatt de norske reisebyråenes logoer med også, som en stor del av annonsen. Jeg oppfatter det som om også disse byråene har vært med å betale for annonsene (?)

Mine kilder påstår at Krabi betaler annonsene, og kun har fått med reisebyråene for seriøsitetens skyld. Har også hørt at et av reisebyråene som er store på Thailand takket nei til å være med...

Så lurer jeg jo på om de har skaffet seg konsesjon på ruten ennå??

Mine kilder påstår at Krabi betaler annonsene, og kun har fått med reisebyråene for seriøsitetens skyld. Har også hørt at et av reisebyråene som er store på Thailand takket nei til å være med...

Så lurer jeg jo på om de har skaffet seg konsesjon på ruten ennå??

De trenger ikke konsesjon på "gammle måten" for en slik rute. Så lenge AOC og alle driftstillatelser er OK så kan de , i prinsippet, fly hvor de vil.

De trenger ikke konsesjon på "gammle måten" for en slik rute. Så lenge AOC og alle driftstillatelser er OK så kan de , i prinsippet, fly hvor de vil.

Er det Open-Skies mellom Norge og Thailand?

Jeg innbiller meg at de trenger konsesjon mellom Norge og Thailand...

Har de forøvrig AOC? For de norske reisebyråenes involvment er det vel bare å håpe at det dør uten for mye oppstyr. Jeg må innrømme at jeg er svært tvilende, desverre....

Meget mulig myndighetene holder AOC-en igjen, men hva som er årsaken er jo mindre interressant - uten AOC blir det neppe flyvning, uansett hva årsaken til manglende AOC måtte være.

Uten konsesjon har de ikke lov til å selge billetter .. så svaret gir seg selv.

Da er hjemmsiden i Norge oppdatert med ny oppstart, uten at det betyr noe som helst. Kommer de ikke 3.des kommer de aldri.

Noen som sitter med noe info om de to 767 og 747 som de skal få levert.??
Siste jeg hørte var at de var å¨maint i SNN!

Er sikkert nevnt her tidligere, uten at jeg har fulgt mye med på denne tråden, men er det avklart hvem som skal handle de eller? Er vel en del som må stilles i stand der også? :rolleyes:

Det var vel nevnt at Kair har vært i samtaler med SGS, hvis jeg husker rett

Krabi Airline beklager å måtte meddele at vår oppstart som var planlagt til 01. November er utsatt til begynnelsen av Desember, nærmere bestemt 03. Desember. Dette skyldes en forsinkelse i levering av fly etter teknisk vedlikehold som igjen har forskjøvet de formelle konsesjonsmessige godkjennelser for flyvningene mellom Norge og Thailand.
Dette vil bli gitt så snart vårt første fly er ankommet Thailand og omregistrert til Thailandsk registrering, noe som forventes å skje 28-29. Oktober slik at oppstart 03. Desember er uten problemer.

Vi beklager veldig dette.

Samtidig er alle kunder som hadde bestillinger med oss i November måned tilbudt enten ombooking til senere dato på Krabi Airline, full refusjon eller ombooking til annet flyselskap på den opprinnelige dato de hadde bestilling på.

Fra 03. Desember vil vi fly med en B767-300ER med plass til 18 Business klasse seter og 221 Økonomi klasse seter.
Ruten vil gå 2 ganger pr uke; onsdager og lørdager, i begge retninger.

Krabi Airline vil i løpet av 2008 få en flyflåte bestående av 2 B767-300ER og 2 B747-400. I midten av Desember åpner vi også rute på Munchen, Tyskland, og deretter kommer Pusan og Seoul i Korea på rutekartet.
Aller ruter vil bli fløyet både fra Krabi og Bangkok.

Samtidig har vi flere andre ruter på planleggingsstadiet, som vil bli introdusert suksessivt i 2009 og fremover.

Bemerk også at Krabi Airline bruker den gamle hovedflyplassen i Bangkok, Don Muang International Airport, der også vårt hovedkontor ligger. Denne flyplassen ligger nært sentrum av Bangkok og er ikke så trafikkert som den andre og nye hovedflyplassen i Bangkok. Således vil immigrasjon og alle andre innsjekkings- og sikkerhets prosedyrer gå vesentlig raskere på denne her.

For mer informasjon om priser og produkt, se vår side om produkter.

Vi ønsker alle hjertelig velkommen om bord i Krabi Airline(Kair) og håper dere vil få en hyggelig opplevelse på vei til smilets land.

Med vennlig hilsen,
Administrasjon og ledelse, KRABI AIRLINE CO., LTD.
www.krabi-airline.com
www.krabi-airline.no

Folkene i KAIR virker veldig OK og jeg tror de kommer den 3 desember.
Med så mye forarbeide som ligger bak dette så ville de ha kanselert for lenge siden hvis de tror de ikke greier det.

Jeg har ikke mye troen på dette. Fra å gå høyt og lavt med reklame for selskapet og ruten, har jeg ikke sette så mye som et frimerke med Krabi og Bangkok i avisene etter at utsettelsen ble kjent.
Det er også stille fra deres representant i Norge, som nå burde vært desto mer aktiv med å overbevise skeptikerene om at selskapet virkelig komer den 3.desember.

Det skal tilsynelatene rekke å bli skiføre i Bangkok før det blir en direkterute til Thailand fra Oslo!

Status
Not open for further replies.
Back