Ny rute fra OSL til høsten?

Status
Not open for further replies.
Re: Ny rute fra OSL til høsten?

Har snakket med noen trofaste Thai-reisende som har lest om dette, og de sier i kor : " Åffer ska vi dra med detta da, når vi komme avgårde med TG for en lavere pris og full sikkerhet på at flyet går !"

For en del folk er det aller aller viktigste at det er direktefly. Ikke for oss, men for veldig mange typisk charter-reisende, spes barnefamilier som vil ha så kort og enkel vei som mulig, så er non-stop eneste aktuelle.
Kan gjerne reise med K-Air jeg og, men da må de ha et pristilbud som matcher eller er billigere enn konkurrentene. Dessuten har jeg ikke noe imot et ekstra stopp, så de bør være rimelige hvis jeg skal reise med de;)

Så mange og store avisannonser koster mye penger og egentlig gjør det meg IKKE sikrere på at KAir kommer. Virker som litt lite oppfinnsom bruk av penger. Det er alt for tett opp til første planlagte avgang og de må mangle en del bookinger. Hele opplegget virker litt merkelig.

Nå har jeg hørt fra en ganske så god kilde, at det er greie bookingtall. Og første avgang skal allerede være full....

S

For en del folk er det aller aller viktigste at det er direktefly. Ikke for oss, men for veldig mange typisk charter-reisende, spes barnefamilier som vil ha så kort og enkel vei som mulig, så er non-stop eneste aktuelle.
Kan gjerne reise med K-Air jeg og, men da må de ha et pristilbud som matcher eller er billigere enn konkurrentene. Dessuten har jeg ikke noe imot et ekstra stopp, så de bør være rimelige hvis jeg skal reise med de;)

Er dette noe du mener eller har lest? Jeg tror nok at "vanlige" som ikke er flyinterreserte osv. ønsker direktefly fordi det er komfotabelt og det er det.
Vi reiser stort sett Singapore Airlines når vi er i Aisa (også til Krabi), men dersom Krabi Airlines kommer på beina så flyr vi heller det, og jeg er ikke en typisk charter-reisende.

Tror en stor del av vanlige folk og foretningsreisende ønsker færrest mulige stopp, og at dette blir noen kroner ekstra tror jeg folk koster på seg.

Uansett så gleder jeg meg virkelig til å prøve dette.. :)

Tror en stor del av vanlige folk og foretningsreisende ønsker færrest mulige stopp, og at dette blir noen kroner ekstra tror jeg folk koster på seg.

Joda, bortsett fra det er få forretningsreisende til Krabi;)

Joda, bortsett fra det er få forretningsreisende til Krabi;)

I Krabi er det lite butikk ja.. he he - men tenkte på den noe merkelige indelingen av "type" folk som ønsket direkte og ikke. Tror "vi" på forumet her er en litt spesielle gjeng med tanke på reiseønsker.

Er dette noe du mener eller har lest? Jeg tror nok at "vanlige" som ikke er flyinterreserte osv. ønsker direktefly fordi det er komfotabelt og det er det.

Det var jo det jeg skrev da ;)
At barnefamilier legger stor vekt på korteste avstand og aller helst null flybytte, er jo ikke noe man trenger å undersøke seg frem til, det er bare sånn det er. Så selv om Ola og Kari på 53 år ikke har noe imot å fly til Køben, vente et par timer der, før flyet videre med TG til BKK går, og så bytte fly i BKK og ned til Krabi, så er det ikke like aktuelt for foreldre med to småbarn. Da velger de mye heller direkteflyet til Krabi fra Oslo, selv om det kanskje ikke er billigere, og er med et mindre kjent selskap. Så sånn sett tror jeg nok at mange av TG's kunder av de godt voksne kanskje kommer til å fortsette å velge TG/AY/whatever, mens charter-reisende barnefamilier, ungdommer osv, som ikke bryr seg altfor mye om selskap, men heller kortest mulig reisetid. vil velge K-Air.

Det er ikke noe vi er inne på flyforumet har kommet frem til, det er bare slik det er det.

Last edited:

Det er synd de ikke droppet en av helsidene som de heller kunne brukt på utforming av annonsen. Det ser dessverre litt simpelt ut..

Men håper virkelig de kommer og om det ikke varer så lenge så kanskje det er nok til å få Thai til å få ut finger'n.

.........mens charter-reisende barnefamilier, ungdommer osv, som ikke bryr seg altfor mye om selskap, men heller kortest mulig reisetid. vil velge K-Air.

Er ikke dette svært prissensitive grupper, som ofte vil velge det billigste alternativet og ikke se på antall mellomlandinger?

Har vanskelig for å tro at ungdommer stort sett velger raskeste vei på bekostning av pris.

Jeg tror selskapet (om de kommer) overlater salg, profilering og markedsføring av ruten til reisebyråene. Det sier jo litt om markedspotensialet.

Har vanskelig for å tro at ungdommer stort sett velger raskeste vei på bekostning av pris.

Det jeg sier er at K-Air sannsynligvis kommer å legge ut billige billetter for å konkurrere med andre selskaper, og da kommer helt sikkert mange til å heller velge K-Air enn Thai, selv om prisen er den samme og selv om Thai er bedre. Fordi det er kortere vei.

Folk som allerede flyr mye til BKK med andre selskaper, kommer helt sikkert å fortsette med samme selskaper, mens nye kunder, vil helt sikkert velge K-Air.

Dessuten vet jeg (ja, vet) at veldig mange heller betaler en tusenlapp mer, for å slippe flybytte på store europeiske flyplasser.

Dessuten som MartinL sier, har de lagt mye av promotion i hendene på reisebyråer, noe som tyder på at deres målgruppe i større grad er familier og ferie-reisende, IKKE businessfolk.

Ingen ulempe for oss andre at barnefamiliene "forsvinner" til Krabi...

Hvis de fortsatt ikke har noen catering-avtale med noen av selskapene
på OSL, skal de vel sikkert ikke ha det heller. De tar vel med seg all
mat osv. , og laster om på OSL - for å spare penger.

Ja, returcatering er ikke noe nytt fenomen, men de fleste pleier å ta med FRA gardermoen ikke til:p misunner uansett ikke de som skal laste om catering under T/A

Ja, returcatering er ikke noe nytt fenomen, men de fleste pleier å ta med FRA gardermoen ikke til:p misunner uansett ikke de som skal laste om catering under T/A
Jeg vil vel tro at de får seg en avtale på OSL innen oppstart.
Det er jo ikke snakk om mer enn rundt 900 måltid i uka, så DET kan da ikke være store kontrakten å få på plass.

Første avgang skal være tilnærmet fullbooket, da den av mine kolleger ikke fikk plass på denne med hele sin familie. MEN, nå er vel dette også en avgang hvor de muligens har med seg en hel horde av innbudte gjester, presse etc, slik at det er jo ikke uvanlig at den aller første kommersielle avgang fylles helt opp. Det som skal bli spennende å se er om de resten av vinteren klarer å fylle opp stoler til de noe stive priser de opererer med så langt.
Er det forresten noen som vet om det er færre charteravganger i vinter til Thailand sammenlignet med i fjor? Mulig at Kair tar noe av dette markedet i første omgang.

EUR 2132 i C klasse tur/retur OSL-BKK er jo ikke gærnt eller?

Your Itinerary Flight From To Date Dep Arr Time Class Status
001 XY 902 OSL DMK 24/01/2009 22:20 18:30 14:10 C New Flight
002 XY 901 DMK OSL 31/01/2009 14:50 20:50 12:00 C New Flight

Quote Passenger Units Charge Amount VAT EUR
ADULT 1 Fare 1,824.00 0.00 2,132.00
FUEL SURCHARGE 274.00 0.00 0.00
ON-BOARD INSURANCE 8.00 0.00 0.00
AIRPORT TAX 15.00 0.00 0.00
THAILAND PASSENGER SERVICE CHARGE 11.00 0.00 0.00

Nei, det er ikke gærent. Billigere enn mange av konkurrentene. Særlig med tanke på at du får gratis massasje på flyet. :)

Noen som vet noe mer eller? Ex-United 744 maskiner? det var vel også snakke om å leie jumbo fra Atlantic?

Krabi Airline

Hva skjer med passasjerene som booker seg på en av de to ukentlige flyvningene som Krabi Air skal fly mellom Oslo og Krabi hvis maskinen får et teknisk problem. Legges passasjernee inn på hotel på Gardermoen i tre dager (og er det plass på neste avgang?)eller kjøper Krabi nye billetter på andre selskap? Krabi har visstnok ikke en eneste avtale med andre selskap.

Status
Not open for further replies.
Back