• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ny rute fra OSL til høsten?

Status
Not open for further replies.
Re: Krabi Airline

...men spørsmålet mitt var; Hva vil det koste deg å kjøpe ny billett eller tar Krabi Airline den kostnaden?

EB .. Krabi påberoper seg å være et 'full-service selskap' og jeg tror nok inntil det motsatte er bevist skal vi regne med at de behandler sine kunder deretter. Som sagt over - må du booke om noen er det bare å vippe opp kredittkortet ..

Ikke rart egentlig. Bare se på hvor mange sider vi har klart å produsere her ved å diskutere hvorvidt selskapet er seriøst eller ikke. Det er klart at VIA m.fl. gjør de samme vurderinger. Men klarer de å levere og etterspørselen stor nok så følger VIA etter.
Morsomt å få se litt flere store fly på OSL er det uansett.

Det har ingenting med selskapets seriøsitet å gjøre. Orkideekspressen har god salgsavtale med TG og VIA har aldri vært kjent for å kaste seg ut i ukjente ting....

Re: Ny rute fra OSL til høsten?

Tok meg den frihet å merge de 2 Krabi/Ny rute fra OSL trådene da de utviklet seg svært likt.

Karbi Airline har forøvrig tidligere uttalt, at dersom det
skulle bli problemer/snag med 747'ern - så har de en
Boeing 767-300ER som "reservemaskin" som
settes inn på ruten.

Last edited:

Men man får vel ikke plass til alle fra 747'ern inni 767'ern?

...og den flyr vel ikke samtidig. Har noen klart å bekrefte hvilke selskaper Krabi Airline har interline avtale med - som fullservice selskap er det vel flere?

de har en 767-300 stående som "reservemaskin"?? Holy smokes! Ja dét er sikkert en lønnsom løsning. Jeg har sjekket med flere bekjente som kjenner både turisttrafikken til/fra Thailand, thailandsk reiseliv og luftfart godt og INGEN tror på dette før de ser flyet stå på OSL. Annonsene i norske aviser med flere kjente turoperatøres logoer på tolkes som et desperat forsøk fra Krabi Airline på å kjøpe seg kredibilitet i det norske markedet.

Krabi Airline ligger ikke inne i Amadeus eller noen annen søkemotor for flyruter/tabeller på nettet. Heller ikke på OSL.no... Hva skyldes dette?

men hvordan får turoperatørene DA booket seter? Ikke kan man kjøpe billetter online heller? Men, en ekstra 767 sånn i tilfelle man får problemer med en av de store,dyre 747'ene dét har de penger til?

Den som hadde hatt den forklaringen... Men nå er det vel ikke lenge til de supposedly skal fly?

Er også skeptisk til den elendige hjemmesiden med null info om selskapet, flyflåte og service om bord. Ikke noe info om business/economy class!

de har en 767-300 stående som "reservemaskin"?? Holy smokes! Ja dét er sikkert en lønnsom løsning. Jeg har sjekket med flere bekjente som kjenner både turisttrafikken til/fra Thailand, thailandsk reiseliv og luftfart godt og INGEN tror på dette før de ser flyet stå på OSL. Annonsene i norske aviser med flere kjente turoperatøres logoer på tolkes som et desperat forsøk fra Krabi Airline på å kjøpe seg kredibilitet i det norske markedet.

Må si meg enig i den CK. Dessuten er det nå en rekke reise byråer og Osl som vil slite med troverdigheten sin dersom Krabi aldri dukker opp!

He he, dette skal bli interessant å følge med på. Må si dette virkelig
blir "årets flopp/fadese de-luxe", dersom "Krabi Airline" aldri dukker
opp på OSL.. :lol:

...og fremdeles er det umulig å bestille billetter fra MUC-Bangkok/Krabi...

...og fremdeles er det umulig å bestille billetter fra MUC-Bangkok/Krabi...

og de svarer ikke lenger på henvendelser....

Jaja, her blir det nok satt opp erstatningsbuss fra Oslo - Thailand på utsiden av terminalen:p

Munchen er allerede utsatt til 16 Desember!

Last edited:

Kair: OPPDATERING!:
B767-300ER will be used instead of B747-400 for the months of NOV and DEC.
Blir hyggelig å se 767 i kommersiell trafikk fra OSL iallefall. Begynner bare å tvile mer og mer på at det virkelig blir noe av denne ruten. Opp til den nevnte beskjeden fra hjemmesiden har jeg vært positiv, men nå...

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back