Ny rute fra OSL til høsten?

Status
Not open for further replies.
Re: Ny rute fra OSL til høsten?

... seriøst nok til ikke å ha en Catering-avtale klar .... 2 måneder før de begynner å fly,,, jeg tviler fremdeles ...

Og slik informasjon om at de ikke har det sitter selvsagt du på ?

De fleste av oss ønsker en slik rute, MEN det må være tillatt å stille spørsmål som:

1 ) Skal man starte 1. november, bør vel kundene snart få mulighet å kjøpe billetter. En skal jo tjene penger og fylle opp flyet.. Om hvem tør kjøpe billetter ??

2) Kanskje et vemmelig spørsmål. Hvor finner man kvalifisert flere flightcrew til en 744 med nødvendige current sertifikater som er villig til å gi opp jobben de har i et allerede eksisterende "air-borne" selskap ??

Et annet moment som dette selskapet ikke trenger er uroen i Thailand for tiden. TG melder om mye avbestillinger på sine Europaflyvninger den siste uken og turistindustrien i Thailand melder om 10 % lavere innbooking enn på samme periode i fjor.

Et annet moment som dette selskapet ikke trenger er uroen i Thailand for tiden. TG melder om mye avbestillinger på sine Europaflyvninger den siste uken og turistindustrien i Thailand melder om 10 % lavere innbooking enn på samme periode i fjor.

Men økningen mellom Norge og Thailand er vel fortsatt formidabel..

Jeg sente en e-post til K-Air og lurte på hva slags fly de skulle fly, og fikk bekreftet at de skulle bruke B747-400, ikke -300 pga restirksjoner på gamle fly. Fikk også info om at flyet (flyene?) skulle ha 350 økonomi- og 40 business-seter. Virker troverdig mener jeg.

Pr. i kveld kan en ikke booke seter fra 1. nov. på deres side. Hvis de skal starte opp om ca. 54 dager bør det vel snart være mulig ??

De trenger mange seter å fylle. Antar at 90 % ++ av de som skal til Thailand i nov-des, har allerede bestilt et annet sted. Så det bortimot null sjanse for at de kan fylle opp to maskiner i uka med 400 pax fra 1. nov.

Sendte en mail til Wickstrøm med forespørsel om seter midt i siste uke. Den er ikke besvart. Skal ringe i morgen..

Jeg har hele tiden håpet at vi får et slik tilbud, men jeg tror, dessverre, at det er langtfra virkelighet...:cry:

Uansett dato får jeg opp :

We could not find any flights or seats available on the date selected.

Sjekket også MUC....... Ingenting......

Last edited:

Ok, nå fant jeg noe........Flott ........Vil prøve mer.

FANT NOE HER, MEN IKKE BILLIG... GODT OVER 2.200 I FUELCHARGE

Your Itinerary Flight From To Date Dep Arr Time Class Status
001 XY 902 OSL DMK 08/11/2008 22:20 18:30 14:10 Y New Flight
002 XY 901 DMK OSL 12/11/2008 14:50 20:50 12:00 Y New Flight

Quote Passenger Units Charge Amount VAT EUR
ADULT 1 Fare 990.00 0.00 1,298.00
FUEL SURCHARGE 274.00 0.00 0.00
ON-BOARD INSURANCE 8.00 0.00 0.00
AIRPORT TAX 15.00 0.00 0.00
THAILAND PASSENGER SERVICE CHARGE 11.00 0.00 0.00
Total 1,298.00

EDIT: Tittet litt på supersaver.no. KL tar kr. 8.460 og SK 9.110 i begynnelsen av november med sikkerhet for at flyet går, bonuspoeng etc. Akkja, hvem tør kjøpe..

Krabi tar kr. 10.400 !!

Last edited:

Er det ikke slik at reisebyråene har kjøpt opp de fleste setene pr avgang på forhånd?

Skal prøve å finne ut dette, tittet på web'en til Wickstrøm og de har mye pakker men Krabi Air er ikke nevnt med et ord........

Skal prøve å finne ut dette, tittet på web'en til Wickstrøm og de har mye pakker men Krabi Air er ikke nevnt med et ord........

Det høres jo ikke helt bra ut. Skal denne ruten bli en suksess må snart bookingprosessen komme i gang. Og Wickstrøm er velogså blant de som ikke bare sender passasjerene med et hvilket som helst fly men er opptatt av at passasjerene vet dette god tid på forhånd.

Jeg er fortsatt en smule skeptisk til om Krabi tar av fra OSL i høst.

Ringte Wickstrøm, de selger nå, men han jeg snakket med virket ikke akkurat begeistret da jeg spurte ham om dette virkelig starter.

Uansett ingenting vises på deres webside..

Jeg tror heller ikke på det, før jeg får se det!

Det blir uansett mange involverte som faller skikkelig nå om Krabi ikke kommer.

.......Skal denne ruten bli en suksess må snart bookingprosessen komme i gang........

Ja, nå er det jo bare et par måneder til oppstart? Et poeng er det vel også at mange planlegger sånne turer flere måneder på forhånd. De fleste foretrekker å være et par uker eller mer hvis de først reiser til Asia. Avtaler skal gjøres med jobb, ferie osv. De færreste jeg kjenner tar slike turer på sparket.

Tror en kan ta en X-files på denne ruta her... Du tror det ikke får du for se det !:)

Og om du vil reise med Krabi, hvorfor betale mye mer enn allerede etablerte selskap som tilbyr daglige avganger.

Hadde de gått ut med "åpningstilbud" som f.eks AY gir av og til. T/R for 4.000-5.000, hadde de fått stor publisitet og stort belegg i november.

Husk også at de også flyr fra MUC hvor LH har stort fotfeste og brukbare priser. Hvor "lettlurte" er tyskere ??

Status
Not open for further replies.
Back