Ny rute fra OSL til høsten?

Status
Not open for further replies.
Re: Ny rute fra OSL til høsten?

At Kair vil få bra belegg på flyene sine er jeg ikke i det minste tvil om. Men det er vel bare to måneder til oppstart nå, så det må vel snart være klart hvordan servicenivået blir, ptv, servering osv??

Får krysse fingrene, selv om jeg ikke har særlig stor tro på den... dessverre.

Får krysse fingrene, selv om jeg ikke har særlig stor tro på den... dessverre.

Støttes, fremdeles er ingenting avklart når det gjelder catering på Gardermoen, der er det frys og ikke noe nytt

At Kair vil få bra belegg på flyene sine er jeg ikke i det minste tvil om. Men det er vel bare to måneder til oppstart nå, så det må vel snart være klart hvordan servicenivået blir, ptv, servering osv??

Her har jeg mine tvil, og det er ikke pga at det ikke finnes passasjergrunnlag men pga frykten om at selskapet er useriøst og at de reisendes valg heller faller på chartermaskiner eller Thai via ARN/CPH.

2130 euro t/r i Business er ingen upris ...

Ser de refererer til en 767-300 reservemaskin i avisartikkelen ... hvor kom den fra?

Jeg tror at enkle prissettinger og direkte avganger kommer til å gjøre mye for å kapre kunder. Skal det overleve på sikt må det nok flere maskiner inn for å få stordriftsfordeler, men de virker ihvertfall på meg seriøse nok selv om de undervurderte tiden det tar å starte opp.

Tolker dette som om at OSL ser på selskapet som seriøsit og ikke et luftslott som aldri ankommer lufthavnen...?

Noen her på forumet som har turt å kjøpe billett med Kair enda?

Hvis man gjør det, kjøp via et av reisebyråene !

Hvis man gjør det, kjøp via et av reisebyråene !

Ingen fare å bestille online direkte så lenge man betaler med et kredittkort og ikke et debitkort. Vil tro at EB kan fortelle mer om sikkerheten som ligger inne i kortet ved eventuelt opphør eller konkurs. Da kan man som korteier gå tilbake til kortselskapet og kreve pengene tilbake da varen ikke er levert.

Men, har faktisk forsøkt å booke seter på første avgang fra OSL den 1/11, men denne viser "utsolgt" .. høres jo besynderlig ut. Kan det være at allotmentavtaler har tatt alle seter ?

Er det noen som kan finne seter enten direkte hos dem eller via deres reisebyråer i Norge ? Prøvde direkte, på forskjellige datoer, uten hell !:rolleyes:

Tolker dette som om at OSL ser på selskapet som seriøsit og ikke et luftslott som aldri ankommer lufthavnen...?

... seriøst nok til ikke å ha en Catering-avtale klar .... 2 måneder før de begynner å fly,,, jeg tviler fremdeles ...

Jeg har aldri i mitt liv lest så mye negativt og useriøst om et selskap som skal starte en ny rute.
Jeg skjønner at Finnene og Danskene er redde for denne ruten. Den kommer sikkert til å gjøre innhugg i deres ruter til Asia.
Men at vi her i Norge som jeg ser det ikke ønsker denne ruten er meg uforstårlig.
Hva kan det dette komme av? Er det distriksmafian som igjen hakker på OSL.
Som egentlig vil legge ned utenlandstrafikken på OSL til fordel for CPH.
Og hvor er de som hele tiden har ønsket en rute fra OSL til Asia?

Her har vi virkelig sjansen til å vise Thai at de gjorde en riktig stor brøler da de istenfor å åpne fra OSL økte på CPH og ARL.
Dette var reinspikka politikk fra Thai og SAS.

Jeg er glad for at noen ser potensialet i OSL til Asia, og det er tidliggere Thai ansatte som drar igang denne ruten. Er det noe de har fått med seg som mange her på berget ikke ser?
Hvorfor starte med OSL?
Jeg elsker disse folkene.
Det må utvilsomt være noen i Thai og SAS som biter negler fremover.
De har aldri hat noe tro på OSL som Intercont. flyplass, så nå har vi sjansen til og vise disse karene at det er på tide å bytte jobb.

Jeg må også komme med en historie fra noen år tilbake da Snowflake startet.
Jeg var på debattforumet i Aftenposten og hadde et innlegg om hvorfor SAS satset bare på Danmark og Sverige med Snowflake?
Og fikk til svar fra en som utvilsomt jobbet i SAS at Norge ikke var klar for lavprisfly??
Jeg skal vedde på at denne personen har fått høyere stilling i SAS, kanskje intercont??
Det er reinspikka SAS politikk og ikke ha noen langruter fra OSL.

Så jeg ønsker denne ruten velkommen og måtte mange bite seg i tungen om hva de har sagt.

Jeg kan ikke se et eneste innlegg her der noen sier at de ikke ønsker denne ruten hit, Giama.

Men inntrykket endel har fått av selskapet med stadig utsettelse av oppstart osv. har kanskje gjort endel skeptiske til seriøsiteten.

Status
Not open for further replies.
Back