Ny Norwegian-base: København

Re: Norwegian establishes base at Copenhagen airport

Men det ser jo ikke ut som om de tar over noe som helst fra konkursboet til Sterling?

Ekspansjonen fra Sverige (tidligere Sterling ruter) skal i følge Kjos løses med eksisterende kapasitet fra ARN.

DY tar også over alle slotsene til Sterling på CPH.

Det planlegges 8-10 fly med ca 300 ansatte i Danmark.

Sterling forhandler fremdeles med andre selskap - ifølge et telegram som nyhetsoppleseren i DR akkurat fikk inn.... WOW!

Flott. Endelig litt valuta for TV-lisensen!

Så du betalte faktisk den......;)

Men det ser jo ikke ut som om de tar over noe som helst fra konkursboet til Sterling?

Nei, kun slot'ene. Hvilket er smart av Norwegian da jeg tror det er mange lik i skapet hos Sterling

Noen som har oversikt over hvilke ruter eller finnes pressekonferansen i opptak noe sted?

Og kommer Kim Larsen på en 737-hale :lol

Last edited:

CPH-AAL 3X daglig fra 5.11 etter hva jeg fikk med meg(?)

Så du betalte faktisk den......;)
Veldig off-topic, men ble tatt på sengen da en lisenskontrollør kom. Jeg eier jo ikke engang TV - men her er det jo "medielicens" som også gjelder for PCer...

Det trenger vel ikke kjøpe slotene, disse er jo nå tilgjenglige for "alle". Med andre ord ingen cash inn til NB - og det DY i praksis gjør, så vidt jeg forstår, er kun å opprette en ny base. Tror også dette er meget smart, så man får startet på scratch.

Nej ingenting umiddelbart om Billund - så formoder at BLL ikke umiddelbart indgpr i deres planer.

I følge Skjeldam/Kjos var det kun Ålborg de så på foreløpig hva innenriks angår.

3 x daglig mellom CPH-AAL fra 06 NOV 08 fikk jeg med meg.....

Men hvorfor i alle går Sterling ut med en pressemelding nå under pressekonferansen og presiserer at DY ikke kjøper NB og at de er i forhandlinger med flere? Det sender da noen ganske underlige signaler ut i markedet gjør det ikke?

Hvordan kan noen få ekstra fly fra ARN løse kapasiteten 11 ruter fra CPH pluss 5 nye fra ARN krever?

Last edited:

Men hvorfor i alle går Sterling ut med en pressemelding nå under pressekonferansen og presiserer at DY ikke kjøper NB og at de er i forhandlinger med flere? Det sender da noen ganske underlige signaler ut i markedet gjør det ikke?

Historien har vel bevist at despirasjon nødvendig vis ikke er sammenfattet med logikk og strategiske beslutninger!

Morsomt at merkevaren "Norwegian" tar over hele Norden :D

Morsomt at merkevaren "Norwegian" tar over hele Norden :D

og at Nordmenn igjen skal bringe reiseantallet ved CPH til tops i Skandinavia;):nor (sorry jeg kunne ikke dy meg)

Flott dette her at de ser mulighetene for nye ruter. Jeg er sikker på at en så rask beslutning er med på å luke ut svært mange lanseringer fra andre selskap som ellers nå ville ha kommet fort. Så får vi bare håpe at merkevaren "Norwegian.dk" står til forventningene. Våre danske venner kan sikkert utdype hvordan dette vil bli tatt imot.
Vi flyr jo DAT i Norge uten å blunke over navnet så jeg ser egentlig ikke rpoblemet.

Men jaggu er det baller på fyren og selskapet! Makan!!!!!!

PM fra Norwegian nu ude:

Norwegian etablerer base i København og starter 11 ruter

Uddrag:

København, 29. oktober 2008: I forbindelse med konkursen i Sterling har Norwegian besluttet å etablere en ny base i København. To fly etableres på basen i København fra 6. november og skal fly seks ruter. De nye rutene er København-Aalborg, Stockholm, Oslo, Alicante, Malaga og Nice. Ytterligere ruter blir fra København til London, Amsterdam, Roma, Krakow, Praha, Barcelona og Pisa. Salget av disse rutene vil starte i løpet av kort tid. Basen vil øke til 8-10 Boeing 737-800 innen mai 2009.

Vil DY starte opp denne satsingen med eget AOC som i Sverige? Norwegian.dk?

Spændende at se, om de kan få Nordjyder til at flyve med et "norsk" selskab....
Hilsen
ole

Hvor skal de få flyene fra? - eller kommer det -800 maskiner på løpende bånd nå?

Her skal jeg si at det satses og snur på kort tid.
Snakk om å omstrukturere seg raskt gjennom nye muligheter.

Send Kjos som foredragsholder til Frøsundavik!

Back