Ny linje: PHL - ARN US Airways bekräftat.

• Thread starter Thread starter Alf
  • Start date Start date

Alf

ScanFlyer Blue
Ny linje: PHL - ARN US Airways bekräftat.

Då var det äntligen bekräftat!

http://www.shareholder.com/americawest/ReleaseDetail.cfm?ReleaseID=187096

Linjen startar den 3:e juni dagligt med en B762. Tidtabellen gäller fram till den 7e oktober, så vi får se vad som händer efter!

mvh alf

:cheers:

Replying to Topic 'Ny linje: PHL - ARN US Airways bekräftat.'

Gartulerer med nok en nonstoplinje til USA.

;)

Gratulerer.:) Er litt mere spenst over de nye rutene som blir åpnet fra CPH og ARN,enn tilfellet er fra OSL..

Kommer nog snart en linje till Oslo ska ni se :)
Jag tror AA eller UA är intresserade? En smärre skandal att Oslo är så underservd.

Håll ut kära grannland :cheers:

Kan tyde på at OSL må klare seg med smågriser og freighters;)

Originally posted by Jörgen

Jag tror AA eller UA är intresserade? En smärre skandal att Oslo är så underservd.

We love you:)

Originally posted by Jörgen

:devot:

Airbus 330.:)

Jaggu :)

Grattis ARN

Skulle ikke forbause meg om det skjer noe her på berget etterhvert og

:up:

Att US Airways plötsligt dök upp så här är väldigt överraskande. Innan rykterna dök upp, hade jag aldrig gissat att US skulle vara nästa amerikanska flygbolag att hitta till ARN. Men sett i ljuset av att CPH förra sommaren var nära att komplettera deras internationella nätverk, var det här kanske inte så oväntat. Ska bli intressant att se hur denna linje kommer utvecklas. Kan ju hoppas att den blir permanent året runt. Det kan ju också bli en flopp.

LFV gick ut i höstas och trodde att det fanns potential för tolv nya långlinjer från Arlanda. Nu återstår bara elva... ;)

Gratulerer! Samarbeidet med SAS gjør også at vi naboene i vest får enkel tilgang på ruten også. :cheers:

Originally posted by Trety

Gratulerer! Samarbeidet med SAS gjør også at vi naboene i vest får enkel tilgang på ruten også. :cheers:

Først og fremmest tillykke med ruten! Så får de kære svenskere trods noget at glæde sig over - det manglede da også bare :)

Angående SAS skal du ikke være så sikker. Hvad jeg hører fra mine kilder er SAS ikke interesseret i at samarbejde med US på denne rute - de så helst at de havde holdt sig væk fra Skandinavien, men penge fra LFV (Den svenske stat) har fået dem til at komme... Samtidig hører jeg dog at dette kan være det endelige dødsstød for MAS på ARN som ikke går særlig godt...

Var hörde du det? Du måste ha kontakt med en väldigt insatt källa.

Jeg synes det er bra for Skandinavia at nye flyselskaper kommer hit til denne del av verden og gratulerer ARN med denne nye rute :)

Bra jobbet av ARN!

Originally posted by PP

...men penge fra LFV (Den svenske stat) har fået dem til at komme...

Ja, på vilket sätt bidrar LFVs pengar till att US Airways kommer till Arlanda?

Alle har vel gode priser til nye ruter? LFV har vel det samme.

Originally posted by The Ticketor

Alle har vel gode priser til nye ruter? LFV har vel det samme.

Jo, rabatter. Och LFV tillämpar rejäla sådana. Men sen när började LFV betala flygbolagen för att dom ska börja flyga till ARN? Fick det intrycket att så skulle vara fallet av tidigare inlägg.

Originally posted by PP
Samtidig hører jeg dog at dette kan være det endelige dødsstød for MAS på ARN som ikke går særlig godt...

Jeg oppfattet at KUL-ARN-NYC gikk ganske bra i og med at den ble "oppgradert" fra 777 til 747?

Inga namn nämnda, men osanna och egenkonstruerade påståenden tycker jag inte hör hemma här. Istället för att dra in sådana och starta rykten utan belägg (Malaysian) tycker jag vi kan fortsätta diskussionen angående US Airways nya linje(r). Har aldrig varit med om att en norsk/svensk forumist härinne kommer med negativa och delvis osanna kommentarer när det gäller Köpenhamn-Kastrup. I vilket fall som helst, bäst att vi håller oss till ämnet. Vill man starta en tråd om att Malaysian är på väg bort från Sverige kan man göra det, men då tycker jag också man kan kräva bra källor som bekräftar detta.

Ber om ursäkt för att jag agerade lite polis, men tycker att vi ska försöka hålla undan våra "nationalpatriotiska" tankar från trådar där sådana inte hör hemma.

Originally posted by peraARN

Inga namn nämnda, men osanna och egenkonstruerade påståenden tycker jag inte hör hemma här. Istället för att dra in sådana och starta rykten utan belägg (Malaysian) tycker jag vi kan fortsätta diskussionen angående US Airways nya linje(r). Har aldrig varit med om att en norsk/svensk forumist härinne kommer med negativa och delvis osanna kommentarer när det gäller Köpenhamn-Kastrup. I vilket fall som helst, bäst att vi håller oss till ämnet. Vill man starta en tråd om att Malaysian är på väg bort från Sverige kan man göra det, men då tycker jag också man kan kräva bra källor som bekräftar detta.

Ber om ursäkt för att jag agerade lite polis, men tycker att vi ska försöka hålla undan våra "nationalpatriotiska" tankar från trådar där sådana inte hör hemma.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

mvh alf

Enhver ny longhaul fra Skandinavia er meget bra. Husk, vi er ikke mer enn en 16-17 millioner innbyggere i denne delen av Europa, spredt over et stort område, hvor mye kan karakteriseres som ødemark;)

Back