US Airways och kanske, kanske ARN

Replying to Topic 'US Airways och kanske, kanske ARN'

Där håller jag med dig helt och hållet Alf. Om AA kommer tillbaks till ARN ska jag aldrig klaga mer! =)
 
Replying to Topic 'US Airways och kanske, kanske ARN'

SK hadde jo planlagt CPH-SFO. Er den lagt fullstendig i lengst ned i kontorskuffen til Lindegaard??
 
Replying to Topic 'US Airways och kanske, kanske ARN'

Originally posted by peraARN


I vilket fall som helst vore det trevligt med ytterligare en USA-linje från Arlanda, även om det känns som det borde vara Oslo och Gardermoens tur snart, där kan vi snacka underserved flygplats. :nor

HØR HØR. :devot:

Airbus 330.:)
 
Replying to Topic 'US Airways och kanske, kanske ARN'

Originally posted by MD11

SK hadde jo planlagt CPH-SFO. Er den lagt fullstendig i lengst ned i kontorskuffen til Lindegaard??

Svaret heter nog föga överraskande att fler flygplan måste till. Den dagen, om den dagen inträffar, då SAS får dom där två A330 som det pratats så mycket om, kanske vi får se en linje öppnas till SFO. Från alla dom diskussioner som förekommit här har jag fått intrycket att SFO ligger högt upp på flygbolagets önskelista.
 
Replying to Topic 'US Airways och kanske, kanske ARN'

Originally posted by jikswoboB


Originally posted by MD11

SK hadde jo planlagt CPH-SFO. Er den lagt fullstendig i lengst ned i kontorskuffen til Lindegaard??

Svaret heter nog föga överraskande att fler flygplan måste till. Den dagen, om den dagen inträffar, då SAS får dom där två A330 som det pratats så mycket om, kanske vi får se en linje öppnas till SFO. Från alla dom diskussioner som förekommit här har jag fått intrycket att SFO ligger högt upp på flygbolagets önskelista.
Är det bara jag som får känslar av att asien linjer från ARN ligger högre upp på listan?

Dessutom, ska man ha en daglig till SFO krävs det 2 flygplan väl?
 
Replying to Topic 'US Airways och kanske, kanske ARN'

Originally posted by jikswoboB


Originally posted by peraARN


I vilket fall som helst vore det trevligt med ytterligare en USA-linje från Arlanda, även om det känns som det borde vara Oslo och Gardermoens tur snart, där kan vi snacka underserved flygplats. :nor

Absolut vore det kul. Fast helst skulle den linjen gå till USAs västkust eller varför inte södra USA. San Francisco eller Miami, för spridningens skull...
Takk svenske venner!!Det jeg stusser litt på er hvorfor Star partner United ikke åpnet OSL-EWR når SAS la ned,de har jo tross alt B767-200 i sin flåte,så da hadde jo ihvertfall ruten blitt innen Star..
 
Replying to Topic 'US Airways och kanske, kanske ARN'

United har vel kun en 767-200 som går innenriks...ikke ER utgave!
 
Replying to Topic 'US Airways och kanske, kanske ARN'

Originally posted by Alf

Är det bara jag som får känslar av att asien linjer från ARN ligger högre upp på listan?

Dessutom, ska man ha en daglig till SFO krävs det 2 flygplan väl?

Svaret varierar beroende på vem som frågar. :) Till danska medier svarar SAS att SFO är prioriterad framtida långlinje. I svenska medier läser man istället att Asienlinjer från ARN är prio ett. Annars är min uppfattning att SAS önskar flyga både till Asien från Stockholm och till någon ny avlägsen plats, må det vara San Francisco, från Köpenhamn. Det ena behöver ju kanske inte utesluta det andra. Tror att ett flygplan skulle räcka för daglig CPH-SFO, men jag kan ju vara ute å cykla...
 
Replying to Topic 'US Airways och kanske, kanske ARN'

SAS kunne jo vælge at wetlease MU/CA/SZ til at flyve PEK-CPH, PVG-ARN og PVG-CPH i sas farver på SAS rute nummer, og så bruge de derved frigivne 340 til at starte CPH-SFO og CPH-DXB - to fly må kunne dække de to ruter dagligt
 
Replying to Topic 'US Airways och kanske, kanske ARN'

Enligt ett annat forum som kommer US Airways CEO Doug Parker att hålla presskonferens på torsdag angående US nya linjer.

Den som lever får se
 
Replying to Topic 'US Airways och kanske, kanske ARN'

United har pensjonert B767-200 flåten, det de har igjen av Longhaul blir B767-300ER, 777-200 og 747-400. Med kutt i 744 flåten, står vel en del parkert i ørkenen enda, samt at en del 777 har blitt solgt til Air India, har de vel ikke overskudd til å starte nye ruter, uten å legge ned noen eksisterende ruter først.
 
Replying to Topic 'US Airways och kanske, kanske ARN'

Originally posted by jens


SAS kunne jo vælge at wetlease MU/CA/SZ til at flyve PEK-CPH, PVG-ARN og PVG-CPH i sas farver på SAS rute nummer, og så bruge de derved frigivne 340 til at starte CPH-SFO og CPH-DXB - to fly må kunne dække de to ruter dagligt

Og dette tror du pilot- og kabinforeningene i SAS går med på?
 
Replying to Topic 'US Airways och kanske, kanske ARN'

Tror det är lättare att övertyga föreningarna om man samtidigt öppnar nya linjer som behåller jobben. Men med det militanta gänget* vet man aldrig.

* Däremed inte sagt att det är rätt väg att gå
 
Replying to Topic 'US Airways och kanske, kanske ARN'

Jo er nok lettere på nye linjer...for å få "dem opp å gå". Kanskje foreningen går med på det om rutene starter med wet-lease i 2 år for eksempel, for deretter å bli overtatt av SAS selv.
Men vil nok tro at tidspunktet for å lanserer dette ikke er i disse dager;)
 
Replying to Topic 'US Airways och kanske, kanske ARN'

Enligt tidningen Dagens Industri öppnar US Airways den 3:e juni ARN-Philadelphia med daglig frekvens. Om några timmar håller US presskonferens i Philadelphia, då blir det officiellt.
 
Replying to Topic 'US Airways och kanske, kanske ARN'

Då var det bekräftat. Alla dagar i veckan med 767, 3 juni fram till den 8 oktober.

http://www.shareholder.com/americawest/ReleaseDetail.cfm?ReleaseID=187096

Det här ska firas med en banan.
banana.gif
 
Back
Top