Replying to Topic 'Ny linje: PHL - ARN US Airways bekräftat.'
Det var da utroligt hvad man skal lægge ører til!
Jeg har gode personlige kilder omkring dette - dels på Kastrup og dels andre steder. Jeg ville meget gerne kunne give dig navn på mine kilder, men dette er naturligvis ikke muligt.
Som du måske bemærkede skrev jeg tillykke med den nye linje og mener det rent faktisk. Sagen er den at SAS er bange for at tabe trafik på sine egne US-linjer og ikke mindst på sine linjer fra Skandinavien til Frankfurt der er deciderede cash-cows for dem.
Derfor er det ikke et stort ønske for SAS at se US her i Scandinavien og dette skulle bl.a. være hovedårsagen til US ikke gik online på CPH sidste år. Nu prøver de i stedet på egen hånd og valget af ARN skal ses i lyset af den konkurrencesituation der pt. råder på henholdsvis CPH og ARN. At der er noget specielt negetivt i dette kan jeg ikke se - jeg fortæller blot hvad jeg hører rundt omkring!
Desuden kan jeg glæde jer med at Air Canada er ganske interesserede i at vende tilbage til CPH, men at SAS også i denne sammenhæng har smækket døren og ikke ønske et samarbejde af ovennævnte grunde. Derved er en genstart af YYZ-CPH ikke aktuelt for nuværende. Det må da kunne varme om svenskernes hjerte med en negativ historie omkring CPH!!!
Hvad angår MH, så har dette altså direkte relevans til US linjen. US med en daglig linje til PHL er ikke lige noget ønskescenario for MH og jeg har en personlig kilde som jeg netop har diskuteret dette med forleden - hans vurdering var at US på ARN kunne blive den faktør der betød at MAS ville trække sig fra ARN.
Emnet med MH og ARN har for nyligt været oppe på A.net og jeg har siden gennem min nævnte kilde fået bekræftet dette - ARN er den europæiske rute der performer dårligst for MH. Den ligger betydelig under de budgetterede tal rent økonomisk og min kilde påstår, at det der har reddet ruten indtil videre er penge fra LFV. Om du vil betragte dette som ondsindede rygter jeg selv har fundet på må være op til dig selv at vurdere! Jeg fortæller som sagt blot hvad jeg har hørt...
Originally posted by peraARN
Inga namn nämnda, men osanna och egenkonstruerade påståenden tycker jag inte hör hemma här. Istället för att dra in sådana och starta rykten utan belägg (Malaysian) tycker jag vi kan fortsätta diskussionen angående US Airways nya linje(r). Har aldrig varit med om att en norsk/svensk forumist härinne kommer med negativa och delvis osanna kommentarer när det gäller Köpenhamn-Kastrup. I vilket fall som helst, bäst att vi håller oss till ämnet. Vill man starta en tråd om att Malaysian är på väg bort från Sverige kan man göra det, men då tycker jag också man kan kräva bra källor som bekräftar detta.
Ber om ursäkt för att jag agerade lite polis, men tycker att vi ska försöka hålla undan våra "nationalpatriotiska" tankar från trådar där sådana inte hör hemma.
Det var da utroligt hvad man skal lægge ører til!
Jeg har gode personlige kilder omkring dette - dels på Kastrup og dels andre steder. Jeg ville meget gerne kunne give dig navn på mine kilder, men dette er naturligvis ikke muligt.
Som du måske bemærkede skrev jeg tillykke med den nye linje og mener det rent faktisk. Sagen er den at SAS er bange for at tabe trafik på sine egne US-linjer og ikke mindst på sine linjer fra Skandinavien til Frankfurt der er deciderede cash-cows for dem.
Derfor er det ikke et stort ønske for SAS at se US her i Scandinavien og dette skulle bl.a. være hovedårsagen til US ikke gik online på CPH sidste år. Nu prøver de i stedet på egen hånd og valget af ARN skal ses i lyset af den konkurrencesituation der pt. råder på henholdsvis CPH og ARN. At der er noget specielt negetivt i dette kan jeg ikke se - jeg fortæller blot hvad jeg hører rundt omkring!
Desuden kan jeg glæde jer med at Air Canada er ganske interesserede i at vende tilbage til CPH, men at SAS også i denne sammenhæng har smækket døren og ikke ønske et samarbejde af ovennævnte grunde. Derved er en genstart af YYZ-CPH ikke aktuelt for nuværende. Det må da kunne varme om svenskernes hjerte med en negativ historie omkring CPH!!!
Hvad angår MH, så har dette altså direkte relevans til US linjen. US med en daglig linje til PHL er ikke lige noget ønskescenario for MH og jeg har en personlig kilde som jeg netop har diskuteret dette med forleden - hans vurdering var at US på ARN kunne blive den faktør der betød at MAS ville trække sig fra ARN.
Emnet med MH og ARN har for nyligt været oppe på A.net og jeg har siden gennem min nævnte kilde fået bekræftet dette - ARN er den europæiske rute der performer dårligst for MH. Den ligger betydelig under de budgetterede tal rent økonomisk og min kilde påstår, at det der har reddet ruten indtil videre er penge fra LFV. Om du vil betragte dette som ondsindede rygter jeg selv har fundet på må være op til dig selv at vurdere! Jeg fortæller som sagt blot hvad jeg har hørt...