Ny linje: PHL - ARN US Airways bekräftat.

• Thread starter Thread starter Alf
  • Start date Start date
Replying to Topic 'Ny linje: PHL - ARN US Airways bekräftat.'

Originally posted by peraARN

Inga namn nämnda, men osanna och egenkonstruerade påståenden tycker jag inte hör hemma här. Istället för att dra in sådana och starta rykten utan belägg (Malaysian) tycker jag vi kan fortsätta diskussionen angående US Airways nya linje(r). Har aldrig varit med om att en norsk/svensk forumist härinne kommer med negativa och delvis osanna kommentarer när det gäller Köpenhamn-Kastrup. I vilket fall som helst, bäst att vi håller oss till ämnet. Vill man starta en tråd om att Malaysian är på väg bort från Sverige kan man göra det, men då tycker jag också man kan kräva bra källor som bekräftar detta.

Ber om ursäkt för att jag agerade lite polis, men tycker att vi ska försöka hålla undan våra "nationalpatriotiska" tankar från trådar där sådana inte hör hemma.

Det var da utroligt hvad man skal lægge ører til!

Jeg har gode personlige kilder omkring dette - dels på Kastrup og dels andre steder. Jeg ville meget gerne kunne give dig navn på mine kilder, men dette er naturligvis ikke muligt.

Som du måske bemærkede skrev jeg tillykke med den nye linje og mener det rent faktisk. Sagen er den at SAS er bange for at tabe trafik på sine egne US-linjer og ikke mindst på sine linjer fra Skandinavien til Frankfurt der er deciderede cash-cows for dem.

Derfor er det ikke et stort ønske for SAS at se US her i Scandinavien og dette skulle bl.a. være hovedårsagen til US ikke gik online på CPH sidste år. Nu prøver de i stedet på egen hånd og valget af ARN skal ses i lyset af den konkurrencesituation der pt. råder på henholdsvis CPH og ARN. At der er noget specielt negetivt i dette kan jeg ikke se - jeg fortæller blot hvad jeg hører rundt omkring!

Desuden kan jeg glæde jer med at Air Canada er ganske interesserede i at vende tilbage til CPH, men at SAS også i denne sammenhæng har smækket døren og ikke ønske et samarbejde af ovennævnte grunde. Derved er en genstart af YYZ-CPH ikke aktuelt for nuværende. Det må da kunne varme om svenskernes hjerte med en negativ historie omkring CPH!!!

Hvad angår MH, så har dette altså direkte relevans til US linjen. US med en daglig linje til PHL er ikke lige noget ønskescenario for MH og jeg har en personlig kilde som jeg netop har diskuteret dette med forleden - hans vurdering var at US på ARN kunne blive den faktør der betød at MAS ville trække sig fra ARN.

Emnet med MH og ARN har for nyligt været oppe på A.net og jeg har siden gennem min nævnte kilde fået bekræftet dette - ARN er den europæiske rute der performer dårligst for MH. Den ligger betydelig under de budgetterede tal rent økonomisk og min kilde påstår, at det der har reddet ruten indtil videre er penge fra LFV. Om du vil betragte dette som ondsindede rygter jeg selv har fundet på må være op til dig selv at vurdere! Jeg fortæller som sagt blot hvad jeg har hørt...

Jag har hört från "källor" att trafiken från CPH till U.S.A. går sämre när utbudet från Arlanda till U.S.A. nu ökat. Feedertrafiken via CPH har minskat. Det finns risk för neddragningar i CPH, särskilt nu när US Airways kommer in i Stockholm.

Trafiken med US Airways är planerad till 7 oktober. Men den kan ju förlängas.

CPH har ju heller inte trafik till Boston som ARN nu har i sommar med Finnair.

Det finns ingenting som tyder på att Malaysia går dåligt i Stockholm. Det tar tid att arbeta in en linje och starten av linjen har varit mycket lyckad enligt källor. Lönsamheten är konfidentiell enligt Malaysia Airlines. US Airways trafik påverkar sannolikt inte Malaysia särskilt eftersom US Airways satsar på connecting traffic vid sin hub i Philadelphia. Malaysia har främst trafik till NYC. Den trafik som kan förlora på US Airways är t.ex. SAS till Chicago eller Delta från CPH till Atlanta framöver.

Emnet med MH og ARN har for nyligt været oppe på A.net og jeg har siden gennem min nævnte kilde fået bekræftet dette - ARN er den europæiske rute der performer dårligst for MH. Den ligger betydelig under de budgetterede tal rent økonomisk og min kilde påstår, at det der har reddet ruten indtil videre er penge fra LFV. Om du vil betragte dette som ondsindede rygter jeg selv har fundet på må være op til dig selv at vurdere! Jeg fortæller som sagt blot hvad jeg har hørt...

Så av fallet med MH drar du slutsatsen att US Airways också får pengar av LFV? Och vad var tidigare poängen med att sammanlikna LFV med svenska staten? Som affärsverk får LFV inget bidrag av staten. Svenska statens pengar har således inget med US Airways att göra i den här frågan.

Åhh, mitt inlägg bidrog tydligen bara till att CPH-ARN diskussionen trappades upp ytterligare..

Nå må våre svenske og danske venner slutte å krangle.;) Er vi i Norge som skal være misunnelige med bare to intercontinentale ruter fra OSL:pissed

Nei, fortsett kranglingen! Er jo kjempunderholdende lesning dette. Sitter her med popcorn og cola jeg :up:

Kan vi försöka hålla oss ifrån en "vi är bäst" debatt. Vill ni göra det har vi en alldeles utmärk PM funktion.

Originally posted by ARN

Jag har hört från "källor" att trafiken från CPH till U.S.A. går sämre när utbudet från Arlanda till U.S.A. nu ökat. Feedertrafiken via CPH har minskat. Det finns risk för neddragningar i CPH, särskilt nu när US Airways kommer in i Stockholm.

Det finns ingenting som tyder på att Malaysia går dåligt i Stockholm. Det tar tid att arbeta in en linje och starten av linjen har varit mycket lyckad enligt källor. Lönsamheten är konfidentiell enligt Malaysia Airlines. US Airways trafik påverkar sannolikt inte Malaysia särskilt eftersom US Airways satsar på connecting traffic vid sin hub i Philadelphia. Malaysia har främst trafik till NYC. Den trafik som kan förlora på US Airways är t.ex. SAS till Chicago eller Delta från CPH till Atlanta framöver.

Hehe - ganske morsomt indlæg men ikke særlig seriøst.

Uanset hvem der gemme sig bag dette nye brugernavn, så er du velkommen til at tro på mine kilder eller ej. Jeg kan blot oplyse at de er troværdige og at jeg sådan set blot referere hvad jeg har fået at vide - vil gerne understrege at det ikke er oplysninger der kommer fra et eller andet skørt forum derude i cyberspace!

Jeg undres dog at så mange ser dette som et angreb på Sverige/ARN - det handler blot om at jeg videregiver nogen oplysninger som jeg har. Alle her vil jo altid gerne have insider viden omkring hvad der sker og det er blot hvad jeg prøver at videregive her. Så må folk i bund og grund selv vurdere om det er noget de vil tro på eller ej - men nogen gange er sandheden ikke altid lige rar...

Vi gör om tråden till en "Stackars lilla Norge som tar 14-guld i vinter-OS istället! :nor

Vi gör om tråden till en "Stackars lilla Norge som tar 14-guld i vinter-OS istället! :nor

Noe må vel vi også få...;) Interkontinentale ruter blir det jo ikke:D ;)

Da er du mer optimist enn meg,jeg tror vi tar 11 gull, i idretter som stort sett et fåtall av verdens befolkning bryr seg om:p

Vi är åtminstone bra på att friidrotta! :up:

Jeg leser ikke dette helt som en CPH-ARN debatt ... det er ikke det pp la opp til heller ...
Om MH har problemer paa ARN, saa er det veldig relevant til traaden, US er ute etter mye av den samme trafikken. pp har mange og interesante bekjentskaper - jeg tror ikke han ville kommet med slike paastander hvis det ikke var hold i det.

At SAS ikke liker at US kommer til ARN er i hoeyeste grad relevant, og det har mye med at SAS vil miste trafikk inn til CPH. US blir plutselig en brysom konkurrent istedet for an samarbeidspartner, og det skal bli interessant aa se om SAS vil motarbeide ruten eller ombestemme seg og samarbeide siden de likevel ikke kalrer aa stoppe den.

Og for aa bli enda litt mer konspiratorisk ... The Ticketor er jo paa vei ut av Malaysian ... Tilfeldigheter ........ ?????? ;)

Men US er også avhengig av feedertrafikk for å få denne ruten til å gå. Da blir produktet plutselig mye mer omfattende enn bare ARN.

US faar neppe mye feed inn/ut av ARN. De faar sin feed i USA, og det er nok i foerste rekke dette markedet de satser paa.

Originally posted by jikswoboB

Så av fallet med MH drar du slutsatsen att US Airways också får pengar av LFV? Och vad var tidigare poängen med att sammanlikna LFV med svenska staten? Som affärsverk får LFV inget bidrag av staten. Svenska statens pengar har således inget med US Airways att göra i den här frågan.

Ok - jeg er måske nød til at uddybe dette lidt nærmere.

Når jeg skriver penge er det ikke sådant ment at LFV har givet US en stor pose fyldt med dollar sedler for at flyve på ARN. Men rabat eller incentives som der gives i disse tilfælde må også betragtes som en økonomisk kompensation for at starte med at beflyve ARN. Dette er naturligvis ikke unikt og CPH, OSL samt alle andre lufthavne giver også incentives.

Ejerforhold for lufthavne rundt omkring er jo forskellige. CPH er et aktieselskab og ARN er ejet og drevet af LFV der i sidste ende er ejet af den svenske stat. Dette giver naturligvis forskellige muligheder og i øjeblikket er LFV/ARN meget aggresive med incentives. Dette skal bl.a. findes ved at der forskellige afkastningskrav for forskellige typer selskaber og CPH har ikke mulighed for at være lige så aggressive som LFV.

For at komme tilbage til sagen så er det jeg hører at LFV har tilbudt en særdeles attraktiv pakke der bl.a. består af den traditionelle 96% rabat på landingsafgifter samt andre elementer. Dette har medvirket til US har valgt at starte op selvom SAS ikke er sønderligt interesseret - at nogen bliver fornærmede over dette må står for egen regning, men det er blot for at illusterer hvorledes tingene hænger sammen.

LFV har også givet MH en god pakke dengang de startede og hvad jeg hører har der løbende været tiltag for at sikre ruten, hvilket naturligvis er helt i orden af LFV/ARN.

Så incentives er en vigtig del for mange selskaber i forhold til åbning af nye ruter.

Originally posted by LN-MOW

US faar neppe mye feed inn/ut av ARN. De faar sin feed i USA, og det er nok i foerste rekke dette markedet de satser paa.

Jeg skjønner. Men men må vel gå ut i fra at mye av det amerikanske markedet er intressert i mer enn bare Stockholm.

Er tonen mellom US/SK så dårlig at det ikke er snakk om gjennomgående priser osv??

Originally posted by PP

Originally posted by ARN

Hehe - ganske morsomt indlæg men ikke særlig seriøst.

Uanset hvem der gemme sig bag dette nye brugernavn, så er du velkommen til at tro på mine kilder eller ej. Jeg kan blot oplyse at de er troværdige og at jeg sådan set blot referere hvad jeg har fået at vide - vil gerne understrege at det ikke er oplysninger der kommer fra et eller andet skørt forum derude i cyberspace!

Jeg undres dog at så mange ser dette som et angreb på Sverige/ARN - det handler blot om at jeg videregiver nogen oplysninger som jeg har. Alle her vil jo altid gerne have insider viden omkring hvad der sker og det er blot hvad jeg prøver at videregive her. Så må folk i bund og grund selv vurdere om det er noget de vil tro på eller ej - men nogen gange er sandheden ikke altid lige rar...

Jag tror inte ett ögonblick på dina källor! Du driver bara en populistisk debatt blandad med viss kunskap.

Hur kommer det att gå med Deltas nya linje från CPH när US Airways startar från ARN? Blir den flyttad precis som förra gången till ARN.

Nej, sluta nu med dessa inlägg.

Gläd norrmännen istället med lite rykten. För vem vet, nästa gång kanske US Airways startar Oslo - Philadelphia. Oslo håller på att bli "underserved" p.g.a. SAS envetna satsningar på CPH!!
:up:

Originally posted by ARN

Gläd norrmännen istället med lite rykten.

Hmmm ... kanskje jeg skal starte et rykte om ATA Baltimore-OSL neste sommer ....???? Southwest's CEO snakker naa om at han er lysten paa flere 'morsomme' ruter aa tilby sine FF-kunder .... Og ettersom Hawaii allerede blir tilbudt gjennom ATA, er kanskje Europa neste..?? :up:

Som sagt - pp har store oerer paa interessante plasser. La oss heller legge ballen doed for naa og se hva som skjer i ukene fremover.

Originally posted by LN-MOW

Jeg leser ikke dette helt som en CPH-ARN debatt ... det er ikke det pp la opp til heller ...
Om MH har problemer paa ARN, saa er det veldig relevant til traaden, US er ute etter mye av den samme trafikken. pp har mange og interesante bekjentskaper - jeg tror ikke han ville kommet med slike paastander hvis det ikke var hold i det.

At SAS ikke liker at US kommer til ARN er i hoeyeste grad relevant, og det har mye med at SAS vil miste trafikk inn til CPH. US blir plutselig en brysom konkurrent istedet for an samarbeidspartner, og det skal bli interessant aa se om SAS vil motarbeide ruten eller ombestemme seg og samarbeide siden de likevel ikke kalrer aa stoppe den.

Og for aa bli enda litt mer konspiratorisk ... The Ticketor er jo paa vei ut av Malaysian ... Tilfeldigheter ........ ?????? ;)

Tak LN-MOW - det var nemlig ikke en CPH-ARN debat jeg lagde op til. Det derimod videre givelse af interessant info i forhold emnet for denne tråd samt de indlæg der blev postet.

Du har desuden ret i hvorfor jeg skulle videregive denne information hvis det ikke var noget jeg havde fra pålidelige kilder. Nu går jeg måske lidt for langt i forhold til hvad jeg burde, men jeg føler trods alt det er min troværdighed der bliver sat på prøve i denne tråd. Mine informationer omkring MH og ARN kommer fra en kilde der har det direkte fra ruteudviklerne hos MH - at ruten går dårligt er dog ikke ensbetydende med at den bliver lagt ned da der bl.a. også er turistpolitiske hensyn at tage i denne sag. Såfremt den fortsætter er det dog helt sikkert at det ikke er pga. lønsomheden.

Hvad angår SAS og US så synes jeg også det bliver interessant at følge hvorledes SAS vil forholde sig. De har før vendt på en tallerken og de gør det sikkert igen - om det bliver i denne sag må tiden dog vise.

Back