Ny linje: PHL - ARN US Airways bekräftat.

• Thread starter Thread starter Alf
  • Start date Start date
Replying to Topic 'Ny linje: PHL - ARN US Airways bekräftat.'

Originally posted by ARN

Jag tror inte ett ögonblick på dina källor! Du driver bara en populistisk debatt blandad med viss kunskap.

Som sagt er du velkommen til at tro på dette eller ej - jeg tror nu mere du vælger ikke at ville tro på det da du er bange for at det er sandt.

Jeg har ingen hensigt om at udbrede falske og usandfærdige rygter af populistiske årsager - det vil blot sætte mig i et dårligt lys og det er ikke min hensigt.

Jeg må blot konstatere at jeg synes det angreb du laver på mig er sørgeligt - desværre har jeg som sagt ikke mulighed for at afsløre min kilde til disse specifikke informationer! Jeg har derfor ikke rigtig mulighed for at verificere over for dig at jeg faktisk taler sandt...

Hmm.. Att US gick emot SAS måste väl ändå betyda något, men vad? :up: Eller är det så att de inte protesterade lika högljutt på ARN som på CPH?

Originally posted by MD11

Enhver ny longhaul fra Skandinavia er meget bra. Husk, vi er ikke mer enn en 16-17 millioner innbyggere i denne delen av Europa, spredt over et stort område, hvor mye kan karakteriseres som ødemark;)

Vi er da ca 19 millioner innbyggere i Skandinavia....så det er nettopp det vi er - litt mer enn 16-17 millioner!! ;)

Danmark 5,5 mill
Norge 4,7 mill
Sverige 9 mill

Originally posted by PP

Originally posted by ARN

Jag tror inte ett ögonblick på dina källor! Du driver bara en populistisk debatt blandad med viss kunskap.

Som sagt er du velkommen til at tro på dette eller ej - jeg tror nu mere du vælger ikke at ville tro på det da du er bange for at det er sandt.

Jeg har ingen hensigt om at udbrede falske og usandfærdige rygter af populistiske årsager - det vil blot sætte mig i et dårligt lys og det er ikke min hensigt.

Jeg må blot konstatere at jeg synes det angreb du laver på mig er sørgeligt - desværre har jeg som sagt ikke mulighed for at afsløre min kilde til disse specifikke informationer! Jeg har derfor ikke rigtig mulighed for at verificere over for dig at jeg faktisk taler sandt...

Det finns inga sanningar här eftersom flygbolagens information om ekonomiskt utfall är konfidentiellt! Alla dina uppgifter om hur linjer går etc kan därför ifrågasättas med viss kraft. Innan du kan citera källor från MH, CO etc så tycker jag att du ska vara försiktig med att sprida sanningar som kan vara felaktiga i olika forum. Vi är många här som kan branschen mycket väl :up:

Jeg har vanskelig for aa forstaa dine angrep paa PP, som tidligere understreket av moderatorer, har PP gode kontakter, meget gode kunnskaper og personlig synes jeg han er svaert relevant i denne traaden.

Det finnes masse opplysinger om ruters finansielle resultater, selv om disse forsoekes aa holdes konfidensielle, ta bare Lufthansas rute til Portland Oregon, de er alment kjent at denne ruten er avhanging av stoette fra PDX (Port of Portland) og vi snakker om kontant stoette, pluss USD 10 Millioner i bidrag fra naeringslivet i Portland .....

Saa jeg finner absolutt INTET galt med det PP skriver.....

Precis som PP har rätt att dela med sig av sina, som han säger, säkra källor måste ARN också ha rätten att få ifrågasätta dom, eller har jag fel?

Originally posted by Hurum

Enhver ny longhaul fra Skandinavia er meget bra. Husk, vi er ikke mer enn en 16-17 millioner innbyggere i denne delen av Europa, spredt over et stort område, hvor mye kan karakteriseres som ødemark;)

Vi er da ca 19 millioner innbyggere i Skandinavia....så det er nettopp det vi er - litt mer enn 16-17 millioner!! ;)

Danmark 5,5 mill
Norge 4,7 mill
Sverige 9 mill

Spiller ingen rolle i den store sammenhengen;)

Originally posted by dc-8-63

Jeg har vanskelig for aa forstaa dine angrep paa PP, som tidligere understreket av moderatorer, har PP gode kontakter, meget gode kunnskaper og personlig synes jeg han er svaert relevant i denne traaden.

Det finnes masse opplysinger om ruters finansielle resultater, selv om disse forsoekes aa holdes konfidensielle, ta bare Lufthansas rute til Portland Oregon, de er alment kjent at denne ruten er avhanging av stoette fra PDX (Port of Portland) og vi snakker om kontant stoette, pluss USD 10 Millioner i bidrag fra naeringslivet i Portland .....

Det är viktigt att poängtera att flygbolagens financiella information är konfidentiell. Så oavsett vad CPH säger så är vi inte helt säkra på att det är sant om det inte kommit fra flygselskapet.

CPH har länge påstått mycket i olika sammanhang utan att kunna ange källan. Det finns en gräns när påståendena blir för fantastiska för att man ska kunna tro på dom utan att berätta varifrån man fått det hela, eller hur?

Och visst har vi rätt till en fri debatt här i Norge, eller hur??

Originally posted by ARN

Det är viktigt att poängtera att flygbolagens financiella information är konfidentiell. Så oavsett vad CPH säger så är vi inte helt säkra på att det är sant om det inte kommit fra flygselskapet.

CPH har länge påstått mycket i olika sammanhang utan att kunna ange källan. Det finns en gräns när påståendena blir för fantastiska för att man ska kunna tro på dom utan att berätta varifrån man fått det hela, eller hur?

CPH?

Danmark 5,5 mill
Norge 4,7 mill
Sverige 9 mill

Spiller ingen rolle i den store sammenhengen;)

Jo - rett skal være rett, og trodde en ønsket korrekt informasjon på forumet. Ville bare korrigere tallet siden det tydligvis var mest aktuelt på 80-tallet.;)

Originally posted by PP

Ok - jeg er måske nød til at uddybe dette lidt nærmere.

Når jeg skriver penge er det ikke sådant ment at LFV har givet US en stor pose fyldt med dollar sedler for at flyve på ARN. Men rabat eller incentives som der gives i disse tilfælde må også betragtes som en økonomisk kompensation for at starte med at beflyve ARN. Dette er naturligvis ikke unikt og CPH, OSL samt alle andre lufthavne giver også incentives.

Ejerforhold for lufthavne rundt omkring er jo forskellige. CPH er et aktieselskab og ARN er ejet og drevet af LFV der i sidste ende er ejet af den svenske stat. Dette giver naturligvis forskellige muligheder og i øjeblikket er LFV/ARN meget aggresive med incentives. Dette skal bl.a. findes ved at der forskellige afkastningskrav for forskellige typer selskaber og CPH har ikke mulighed for at være lige så aggressive som LFV.

For at komme tilbage til sagen så er det jeg hører at LFV har tilbudt en særdeles attraktiv pakke der bl.a. består af den traditionelle 96% rabat på landingsafgifter samt andre elementer. Dette har medvirket til US har valgt at starte op selvom SAS ikke er sønderligt interesseret - at nogen bliver fornærmede over dette må står for egen regning, men det er blot for at illusterer hvorledes tingene hænger sammen.

LFV har også givet MH en god pakke dengang de startede og hvad jeg hører har der løbende været tiltag for at sikre ruten, hvilket naturligvis er helt i orden af LFV/ARN.

Så incentives er en vigtig del for mange selskaber i forhold til åbning af nye ruter.

LFV må vara ägt av den svenska staten, men även dom har krav att generera avkastning till sin ägare. Dessutom har LFV på sitt ansvar att driva fler flygplatser än bara Arlanda. Intäkterna som Arlanda bidrar med ska bl.a. täcka förluster som LFV har på andra håll – i huvudsak driften av regionala flygplatser runt om i Sverige. Så frågan är egentligen hur mycket större möjligheter Arlanda har än Kastrup att bedriva rabatter.

I övrigt, en annan formulering i ditt första inlägg och du hade aldrig behövt förklara dig. Självklart innebär rabatter och incitament ekonomiska fördelar och att LFV använder sig av sånt är ingen hemlighet. Har inga invändningar mot det argumentet. Nog om detta.

Diskussionen om MH tänker jag hålla mig utanför...

Flygbolag går som regel inte ut med information om hur olika ruter går ekonomiskt.

Däremot har vi i olika forum här i Skandinavien många rykten som cirkulerar. När MH skulle starta på ARN handlade ett rykte om att den skulle starta fra CPH. Likaledes cirkulerar nu en del rykten om lönsamhet hos olika linjer som inte kan verifieras i olika forum. Alla dessa rykten försöker på en eller annan måte att kasta en skugga över de satsningar som nu görs i OSL og ARN för att öka nonstop frekvenser till for ex U.S.A.

Jag anser att det är fel att starta sådana rykten utan att ange källan. För allt som oftast är ryktena helt felaktiga:wow:

Originally posted by ARN

Angrebet fortsætter kan jeg se - hvis det er som du påstår så er det vel rimeligt at du giver eksempler på hvad det er jeg har påstået via kilder som ikke passer og som du ikke tror på - det er vel det mindste at forlange.

Jeg vil lige i den sammenhæng gøre opmærksom på at jeg naturligvis som alle andre her, til tider udtaler mig baseret på mine egne synspunkter og analyser. I andre sammenhænge videregiver jeg information fra kilder og forholder mig til den information! At der er noget galt i dette kan jeg ikke se...

Det sjove er at havde dette handlet om et positivt rygte omkring ARN - f.eks. at Delta ville starte en rute, så er jeg sikker på at alle som her kommer med kritik og ikke tro på mine kilder ville være mere end begejstrede og tro på det uden at blikke - sjovt at tænke på ikke. Men nu er det negativt og så er det med sikkerhed ikke sandt.

Originally posted by ARN

Originally posted by ARN

Det finns inga sanningar här eftersom flygbolagens information om ekonomiskt utfall är konfidentiellt! Alla dina uppgifter om hur linjer går etc kan därför ifrågasättas med viss kraft. Innan du kan citera källor från MH, CO etc så tycker jag att du ska vara försiktig med att sprida sanningar som kan vara felaktiga i olika forum. Vi är många här som kan branschen mycket väl :up:

Det jeg reagerer paa er at du skriver at "det finnes ingen sannheter ettersom flyselskapenes informasjon om oekonomi er konfidensiell" - naa vet jeg ikke om du jobber i flyselskap, men alle vi som har jobber/har jobbet vet at det ikke er tilfellet.

Selv har jeg assistert min kone de siste 4 aarene i planlegging av en ny rute fra Europa til USA, i den sammenheng var det svaert lite av konkurentenes informasjon vi IKKE hadde tilgjengelig, enten gjennom total offentlig informasjon (Port of Portland, Port of Seattle) og via informasjon som Lufthansa selger til alle flyselskaper om hvor mye er solgt pr.uke pr.strekning pr. reisebyraa - baade 3 maander tilbake i tid, og 1 maaned frem i tid.....saa vi hadde detail informasjon tilgjengelig om SAS, BA, NW og LH sine ruter til/fra Europa...paa samme maate som de hadde samme informansjonen om min kones selskap.

Saa det er ingenting i veien for at PP kan ha samme informasjon tilgjengelig om MH og CO uten at den informsjonen kommer i fra de nevnte selskaper. Vi beregnet SAS og BA's gjennomsnittlig inntekt pr. sete ut i fra LH's program, vi kunne ogsaa se fordelingen mellom hva som ble solgt her i USA og hva som ble solgt i Europa.....

Det er helkt sikkert fri debatt i Norge ogsaa, selv sitter jeg i Seattle, hvor det ogsaa er forholdsvis fri debatt (Bush begrenser den noe :p )....men jeg synes aat du beveget deg vekk i fra fri debatt naar du skriver "det finnes inga sanningaer"

Jeg synes det blir litt latterlig at en tilnærmet intern krangel mellom våre svenske og danske venner skjer på flere tråder her på forumet. Men det er kanskje bare meg.

Jeg synes det blir litt latterlig at en tilnærmet intern krangel mellom våre svenske og danske venner skjer på flere tråder her på forumet. Men det er kanskje bare meg.

velkommen til forumet.....slike debatter foregaar her til enhver tid......:p

OK. Er nok vant til en mer respektfull tilnærming.

Man gnäller på Israeler å Palestinier... Se va svårt svenskar å danskar har det att hålla sammen :cheers:

Back