Ny ejer igen?

Status
Not open for further replies.
Re: Ny ejer igen ????

Han gjør ihvertfall et forsøk på å snakke opp kursen med å hevde at SAS sine kunder rømmer over til Sterling........
 
Re: Ny ejer igen ????

Han gjør ihvertfall et forsøk på å snakke opp kursen med å hevde at SAS sine kunder rømmer over til Sterling........

Det er vel ikke helt utænkelig i disse tider, at der er blevet dømt spar. Et af de første steder, der bliver skåret ned når der er økonomisk uvejr er vel rejsekontoen. Det kan vel komme LCC tilgode. VIA Travel har øget deres salg med 25%. Så mon ikke SAS har mistet et par af sine faste kunder?

http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=18560&search_articles1=sterling

”Faktisk er vores salg af lavprisselskaber som Air Berlin, Easyjet og ikke mindst sterling steget op mod 25 % i år sammenlignet med i fjor.”
 
Re: Ny ejer igen ????

Han gjør ihvertfall et forsøk på å snakke opp kursen med å hevde at SAS sine kunder rømmer over til Sterling........

Hehe, det samme slo meg. Snakk om å legge tjukke lag med krem på kaka!
 
Re: Ny ejer igen ????

Når du står foran stupet gjør du fortsatt et forsøk på å rope ut i luften om det er noen kjøpere i nærheten.:cry:
 
Re: Ny ejer igen ????

Finnair nævnes som emne på rygtebørsen for, hvem Sterling lige nu forhandler med.

Jeg sliter virkelig med å finne ut hva Finnair ville tjent på det....uansett så tror jeg ikke Finnair's ledelse er så ufornuftig. Det er jo ikke lenge siden de ble kvitt et lavprisselskap hvor pengene rant ut.........:rolleyes:
 
Re: Ny ejer igen ????

Jeg har hørt rykter om at det snart vil kreves cash betaling av lufthavnsavgifter...
 
Re: Ny ejer igen ????

SAS og Norwegian afviser købsinteresse for Sterling. Finnair nævnes som emne på rygtebørsen for, hvem Sterling lige nu forhandler med.


Fra EPN.DK
Vi er ikke i forhandlinger med Sterling, siger Finnairs kommunikationsdirektør, Christer Haglund, til Ritzau.

Dermed ligger det fortsat hen i det uvisse, hvem Sterling forhandler med lige nu om et salg.
 
Hvorfor er det ingen som nevner SK? Gjennom kjøp av NB sikrer SK at en brysom lokal konkurrent i Danmark ikke kommer på andres hender, på samme måte som SKs kjøp av BU i 2001. NB har lavere kostnader enn SK, og dersom NB legger ned sine dårlige forsøk på å komme inn i forretningssegmentet, får SK "Snowflake2", men uten de bindingene til SK mainline som gjorde Snowflake og SK Norges leisure-satsning til dyr voksenopplæring. Germanwings, JetStar, Go Fly, Tiger Airways er alle gode eksempler på at det eneste som nytter for en network-carrier til å bli en LCC er å starte med (mer eller mindre) blanke ark.

SAS bør ta sjansen! Kjøp NB på opphørssalg, kast ut dårlige ledere, trim og fokusér rutenettet og flåten og kjør for all del NB (kanskje under et annet navn) som et selvstendig selskap med så få bindinger til SK som mulig, hold kostnadene nede og slåss mot lavprisselskapene med deres egne midler. SK kan konsentrere seg om å være The Business Man's Airline, og la "Snowflake II" være den som blir skitten under neglene.

KJØR DEBATT!
 
Hvorfor er det ingen som nevner SK? Gjennom kjøp av NB sikrer SK at en brysom lokal konkurrent i Danmark ikke kommer på andres hender, på samme måte som SKs kjøp av BU i 2001. NB har lavere kostnader enn SK, og dersom NB legger ned sine dårlige forsøk på å komme inn i forretningssegmentet, får SK "Snowflake2", men uten de bindingene til SK mainline som gjorde Snowflake og SK Norges leisure-satsning til dyr voksenopplæring. Germanwings, JetStar, Go Fly, Tiger Airways er alle gode eksempler på at det eneste som nytter for en network-carrier til å bli en LCC er å starte med (mer eller mindre) blanke ark.

SAS bør ta sjansen! Kjøp NB på opphørssalg, kast ut dårlige ledere, trim og fokusér rutenettet og flåten og kjør for all del NB (kanskje under et annet navn) som et selvstendig selskap med så få bindinger til SK som mulig, hold kostnadene nede og slåss mot lavprisselskapene med deres egne midler. SK kan konsentrere seg om å være The Business Man's Airline, og la "Snowflake II" være den som blir skitten under neglene.

KJØR DEBATT!

Det beste for selskapene som driver luftfart i Norden er at Sterling dør. Da blir man kvitt en konkurent. Ingen av selskapene som flyr i Norden idag har behov for flere fly eller ansatte. Heller tvertimot. Så det beste som kan skje for dem er at Sterling går konk.
 
Hvorfor er det ingen som nevner SK? Gjennom kjøp av NB sikrer SK at en brysom lokal konkurrent i Danmark ikke kommer på andres hender, på samme måte som SKs kjøp av BU i 2001. NB har lavere kostnader enn SK, og dersom NB legger ned sine dårlige forsøk på å komme inn i forretningssegmentet, får SK "Snowflake2", men uten de bindingene til SK mainline som gjorde Snowflake og SK Norges leisure-satsning til dyr voksenopplæring. Germanwings, JetStar, Go Fly, Tiger Airways er alle gode eksempler på at det eneste som nytter for en network-carrier til å bli en LCC er å starte med (mer eller mindre) blanke ark.

SAS bør ta sjansen! Kjøp NB på opphørssalg, kast ut dårlige ledere, trim og fokusér rutenettet og flåten og kjør for all del NB (kanskje under et annet navn) som et selvstendig selskap med så få bindinger til SK som mulig, hold kostnadene nede og slåss mot lavprisselskapene med deres egne midler. SK kan konsentrere seg om å være The Business Man's Airline, og la "Snowflake II" være den som blir skitten under neglene.

KJØR DEBATT!

Jeg er ikke nødvendig vis enig, men du har noen gode poeng. Forsvinner Sterling fra CPH står Ryanair klar til å hoppe inn og det tror jeg er et skrekk senario for SAS.

Om noen vil kjøpe så legger jeg pengene på at det er Easyjet, men så dumme tror jeg ikke at de er.
 
Last edited:
Nå kl 18.30 kommer tv2 nyhetene med en negativ sak om Sterling. Det gjør det vel ikke så bra for salgstallene.
 
Stor forskjell i seriøsiteten og proaktiviteten på de to byrålederene.
Villadsen fra BH - advarer i stor stil, og er lite løsningsorientert
Risnes fra Via - "Kjøp billettene på kredittkort - og du er trygg"

Synd at Risnes er på vei ut av Via - han har gjort en god jobb de snart 3 årene han har vært der. Vias problemer ligger i andre avdelinger -> men det blir vel fort OT
 
Synes det er greit de advarer folk litt mot alle justeringene som har vært, dvs. advare folk mot å booke ferien langt frem i tid for så å få beskjed om at ruten ikke går eller er justert så ferien blir amputert. Det er vel mer enn en pax som har opplevd at det har kostet dyrt å få pengene igjen. (les: kjøpe nye billetter hos annet selskap kort tid før avreise)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top