Ny ejer igen?

Status
Not open for further replies.
Tror DY vil tjene på at Stering går under (også SAS). Blir flere pax på begge selskapene. DY står nok sikkert klar til å ta over osl - cph ruten, kapasiteten får de ved å ta vekk mindre lønnsomme ruter.

DY flyr allerede OSL-CPH, men antar du mener ARN-CPH ruten som de har overlatt til NB?

Rejsebureaukæden Carlson Wagonlit fik ingen tal eller forsikring om fremtiden på mandagens møde med Sterling.

Men Wagonlit Danmarks administrerende direktør, Sophie Hulgaard, har en god fornemmelse efter mødet med flyselskabet, der er sat til salg.

http://borsen.dk/transport/nyhed/143602/

Da er det ved at være oppe over !
Spændende hvem det er !

Sterling har nu ”to bindende bud” på en overtagelse. Begge vil videreføre flyselskabet.

”Indenfor 48 til 60 timer kan vi præsentere Sterlings nye ejer,” sagde Sterlings kommercielle direktør, Michael T. Hansen, mandag eftermiddag til Take Off.

Holder tidsterminen kan Sterling offentliggøre sin nye ejer mellem onsdag eftermiddag og torsdag formiddag.

”Der er kommet to bindende bud på at købe Sterling, begge er meget seriøse og der er penge på bordet. Nu kigger advokater og Sterlings bestyrelse på de to bud og beslutter sig,” siger Michael T. Hansen og tilføjer:

”Jeg kan ikke se, hvorfor det ikke skulle falde på plads Begge bydere har intension om at føre Sterling videre.”
Michael T. Hansen må ikke oplyse, hvem de to aktører er.

Kilde: Takeoff.dk

Er det ikke litt rart at hele prosessen skjer i media. Normal ville man sagt "Vi ser på ulike løsninger, men har utover det ingen kommentar". Hvorfor hele tiden informere media? Noen som vet?

Er det ikke litt rart at hele prosessen skjer i media. Normal ville man sagt "Vi ser på ulike løsninger, men har utover det ingen kommentar". Hvorfor hele tiden informere media? Noen som vet?

Svaret gir vel seg selv;)

Dette virker som en utrolig useriøs salgsprosess. Skulle nesten tro at "kjøperene" det er snakk om er kreditorene :sarc

Noen som vet?

Fordi despirasjonen lyser ut av alle kanter i forhold til den prosessen som kjøres i media. Selskapet benytter nå en hver mulighet til å få Sterling til å fresmtå som alt annet enn et selskap i dyp nød.

Nettopp dette er etter min mening det sterkeste beviset på at de faktisk er i en svært alvorlig krise!

nok et tegn på at SAS er kjøper. Danske konk.myndigheter vil ikke godkjenne et salg til SAS uten at det er krise i nb. SAS' norske advokatfirma var i går ute og skrev et forsvarsskrift i DN for å tillate oppkjøp av failing firms, selv om det skulle skade konkurransen. Tilfeldig??

Bare for å spekulere litt med spekulasjonene. Ved er eventuelt SAS oppkjøp, hvordan ville det blitt løst i praksis og vil SAS oppnå noe annet å bli kvitt en konkurent, med den risiko at det dukkker opp en ny en i stedet?

For er det egentlig noe som helst av NB som det er i SAS sin interesse og beholde? Bortsett fra et par leasingavtaler på noen 737NG så ser jeg ikke poenget med at noe som helst av Sterling skal beholdes.

Men alt kommer an på pris og bare det er billig nok (dvs Islendingene desperate nok) kan man gjøre gode penger ved en eventuell slakt av NB

Et fremførbart underskudd har vel en verdi. Men ikke det at SAS har behov for det.

Tipper at SAS ikke kjøper. Da vil FR eller noen annen komme på banen ganske så raskt.
Hva skal de med ekstra fly når de har satt 10 av sine egne fly på bakken?
Her er det bare søppel å finne - best om SAS holder seg borte fra NB.

SAS burde vel kanskje snart lære seg at ekspansjon og suksess ikke nødvendig vis gjøres gjennom oppkjøp!

Det ligger allerede et stort ubenyttet potensiale i eksisterende selskap!

Uansett hvem kjøper blir, må denne ha sett ett eller annet i krystallkulen, for hvem kan være villig til å legge fem flate kroner på bordet for Sterling, med selskapets resultater i overskuelig fortid?

Uansett hvem kjøper blir, må denne ha sett ett eller annet i krystallkulen, for hvem kan være villig til å legge fem flate kroner på bordet for Sterling, med selskapets resultater i overskuelig fortid?

Jeg klarer heller ikke å konkludere med annet, men jeg tar det som kommer fra Sterling med rød tusj på en gul salgs poster. Svært lite har fra den kanten vist seg å være troverdig med hold i virkeligheten. Jeg tviler ikke på at de er i oppkjøps samtaler, men jeg tar deres definisjon om "seriøse" interesenter med en trrillebår full av salt.

De kan like så godt være Drammen Taxi som SAS, for å sette det på spissen!

Det må være noen som tror at de kan gjøre en bedre jobb og tjene mer ved å ha en magisk formel for å snu NB til fortjeneste, fremfor å bare kjøpe opp rester av folk og materiell fra boet.

Men hvem? Aner ikke.

EasyJet eller AirBerlin

Icelandair eller Aeroflot , kan jo lukte både det ene og det andre

SAS.dk , men neppe Norwegian

Ren finansiell inverstor som vil brenne mer penger , neppe

SAS burde vel kanskje snart lære seg at ekspansjon og suksess ikke nødvendig vis gjøres gjennom oppkjøp!

Det ligger allerede et stort ubenyttet potensiale i eksisterende selskap!

Ja, hadde de bare klart aa bli enige om hvordan de skal klare aa utnytte potensiale og ekspandere. SAS har virket rimelig forvirret siden aar 2000 og selskapet har ikke utviklet seg overhodet

Status
Not open for further replies.
Back