Skal de fortsatt beholde alle tre flaggene i framtiden? Kanskje mest hensiktsmessig å redusere til kun det danske flagget?
Når er det lenge siden de symboliserte eierskapene. Så tror ikke man skal legge for mye symbolikk i det.
Skal de fortsatt beholde alle tre flaggene i framtiden? Kanskje mest hensiktsmessig å redusere til kun det danske flagget?
Når er det lenge siden de symboliserte eierskapene. Så tror ikke man skal legge for mye symbolikk i det.
…og flaggene hvis den stripen kan kalles flagg henspeiler jo vel så mye på markedet de betjener.
Skal de fortsatt beholde alle tre flaggene i framtiden? Kanskje mest hensiktsmessig å redusere til kun det danske flagget?
…Braathens SAFE fløy jo rundt med det norske flagget uten at den norske staten var inne på eiersiden.
Flagg? Hvilke flagg?
Både snuta og stjerten er dekorert med "flagglinje", en sammensetning av det danske, svenske og norske flagget.
Tror nok han var sarkastisk ..![]()
Nja, egentlig ikke. Flagg er det ikke. I den grad det er noe som helst, minner de stripene mest om sameflagget. Dog er vel ingen av de skandinaviske landene storeiere i SAS lengre, så poenget med å ha noe form for nasjonalitetsmerker/farger har liten hensikt.
Nja, egentlig ikke. Flagg er det ikke. I den grad det er noe som helst, minner de stripene mest om sameflagget. Dog er vel ingen av de skandinaviske landene storeiere i SAS lengre, så poenget med å ha noe form for nasjonalitetsmerker/farger har liten hensikt.
Bortsett fra at det ER flagg og den danske stat eier mer enn 1/4 av SAS.....Nja, egentlig ikke. Flagg er det ikke. I den grad det er noe som helst, minner de stripene mest om sameflagget. Dog er vel ingen av de skandinaviske landene storeiere i SAS lengre, så poenget med å ha noe form for nasjonalitetsmerker/farger har liten hensikt.
Air France-KLM sjefen på eierskapet i SAS i pressemelding om 2024 resultatet:
https://www.airfranceklm.com/sites/...50305-fy-2024-afklm-press-release-english.pdf
Ifølge koncernchef Benjamin Smith udvikler SAS sig en smule mere positivt end forventet.
As the first anniversary of SAS joining the SkyTeam alliance approaches, AeroTime spoke with Van der Werff about what this pivotal change has meant for the historical airline and what’s in store for the future.
And there will be more to come. We have, of course, a list for 2026, 2027 and 2028, when those new A350s come in. North America and Asia remain, of course, the ones that we are primarily looking at. But honestly, once you start building out that hub, and once there is more of a feed, we believe, other things in the world will work
SAS starter interline-samarbejde med Westjet, som jo er delvist ejet af SkyTeam partnerne Delta og Korean Air
https://www.westjet.com/en-ca/news/...avian-airlines-system-announce-interline-agre
SAS og Westjet har en meget mærkelig definition "major city". Der findes mange byer i skandinavien som jeg vil regne som mere vigtige end Luleå.
Fra SAS pressemeddelelse:
"Through this interline arrangement, WestJet customers will also be able to book travel to 29 destinations across Denmark, Sweden, and Norway — including major cities like Copenhagen, Oslo, Stockholm, Gothenburg, and Luleå."
Luleå kommune har ca. 79.000 indbyggere
Malmö, Aarhus, Bergen, Trondheim, Odense, Uppsala, Aalborg, Stavanger og Västerås har alle over 100.000 indbyggere.
Hvordan havnede Luleå på en liste over, hvad SAS mener er de 5 vigtigste byer i Skandinavien?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.