NY Cargo rute fra OSL med Sundt Atlanta

... teknisk etter push - bombe!

Edit: 25timer forsinket, er den ferdig med de-ice.

Last edited:
Før i tiden hadde man med en "hjelpemann på bil"... Melder meg til "hjelpemann på fly". Les : En tjenende ånd som hjelper flycrewet med mat, servering etc., ulønnet :colgate:. I krise har jeg en utgått A-lapp på Cherokee/Cessna 172...:cry:

Hehe .. har hatt den jobben, og i tillegg har man ansvar for lasting, catering (pax-flight), fuelling, flightdokumentasjon samt alt annet som blir slengt etter en.

Dårlig betalt, mye ansvar og svært stor fallhøyde .... men gøy!

Starring now, LN-MOW as "The Fall Guy". Det er alltid kjekt å ha noen å gi skylda om ting ikke fungerer :)

Av ren nyskjerrighet - kom jumboen seg avgårde, og i motsatt fall: "Kos det gjekk med fæsk'n som sku' bort og blomstran som sku' telbakas"?

Fiskekassene må ut i kjølediskene fort som fy ved fremmøte. Håper neste flight går mer smooth en denne. Artig med variasjon på OSL.

som sagt... jeg dro 21.30. Da sto flyet med nesa mot taksebanen fortsatt koblet til pushbacken. Men har fått med meg at den ble stående over natta.

Jeg må ærlig innrømme at den dagen der var totalt pyton.

Men det vil bli bedre når sverige lærer seg å bygge opp en PMC/PAG og nette den ;).
og bilene kommer på tid... skal visst komme til OSL tilbake i morgen hvis jeg ikke tar helt feil nå. Er ikke på jobb i dag =)

som sagt... jeg dro 21.30. Da sto flyet med nesa mot taksebanen fortsatt koblet til pushbacken. Men har fått med meg at den ble stående over natta.

Jeg må ærlig innrømme at den dagen der var totalt pyton.

Men det vil bli bedre når sverige lærer seg å bygge opp en PMC/PAG og nette den ;).
og bilene kommer på tid... skal visst komme til OSL tilbake i morgen hvis jeg ikke tar helt feil nå. Er ikke på jobb i dag =)

Derfor jobbet jeg bare på flyhåndtering.

Fiskekassene må ut i kjølediskene fort som fy ved fremmøte. Håper neste flight går mer smooth en denne.

Nytt konsept - fersk fisk fra Norge leveres direkte som rakfisk i USA. Vi får regne med at det går seg til etterhvert og at det blir en suksess.

Tviler på at det er rund fersk laks vi snakker om her Discus - det er nok i en mer prosessert type som vakuumpakket fersk filét. Utløpsdato er normalt 10 dager etter slakt, så her er det snakk om en dag mindre i omsetningsleddet. Grunnen til at det ikke kan være rund fisk på is er tollavgiften for import til USA er 26%, mens filét har 0%.

Back