Ny Avinor-logo

Fryktelig.
Total mangel på fantasi og nytenking
Logoen hadde passet veldig godt til Norsk tungløftforbund.

Jeg liker den! Clean og tidsriktig, men også ganske tidløs. Lillafargen er kul, og veldig moderne, bare se på Statoil og Netcom for eks.

Får håpe moderniseringen av selskapet også skjer på innhold og bare ikke utseende da.

Vet noen hva Avinors nye logo har kostet?

Jeg var nettopp inne på www.avinor.no og så at de har endret logo og farger og design. Det var en nyhetssak på Avinor sidene som fortalte at de nå gjennomfører en utskifting av designet.

Siden jeg er en del ute og flyr så er jeg med på å betale for dette. Det hadde derfor vært redelig om Avinor kunne skrevet hva dette tøvet koster, men det står ingenting om hvor mange millioner de har sløst vekk på dette. Er det noen av dere som vet summen?

Dette er bare å kaste penger ut av vinduet - Avinor er et monopolselskap - de selger ikke mer eller færre tjenester med ny logo.

Et eller annet designselskap har sikkert fått masse betalt for å finne opp den nye logoen... De er sikkert veldig fornøyde...

Sukk..

En ting de burde ha klart å få på plass med et såpas solid budsjett er riktig tegnsetting i logoen. De fleste Avinor-lufthavnene heter vitterlig «*by* lufthavn, *sted*». Kommaet er ikke tatt med i logoen, men brukes ellers på siden. Mon tro om dette skal omfattes i et eget logointerpunksjondelprosjekt. :spin

ksavinor.png

Last edited:
Hei.

Min mening om den nye logoen til Avinor er at den gørrkjedelig og smakløs. De evne ikke å tenke nytenknig disse høye folka i Avinor. 65 mill rett ut av vinduet til ingen nytte.

LN-RPL

Selv om logoen ser meget enkel ut, så gir den faktisk mening i større sammenheng. Og nå tror jeg ikke at de 40 millionene som har blitt brukt til dette bare har gått til logo. Det er snakk om en total rebranding av Avinor sitt image :)

Litt forvirret av de mange anslagene her om hva dette faktisk har kostet Avinor (oss alle).

Ikke at det velter regjeringer og slikt, men det endelige beløpet er jo ikke helt uinteressant?

Da må disse arkitektene i Snøhetta finne seg en annen jobb. Den nye logoen til Avinor er gørrkjedelig, smakløs og ikke pen i allefall.

Men 40 mill er mye penger på å bruke på en gørrkjedelig, smakløs og ikke en pen logo. Her kunne Avinor brukt pengene på noe annet er no min mening.

LN-RPL

Om Avinor velger å bytte ut dagens arv etter Randi Flesland(den gamle logoen), eller bygge 2 nye ILS-anlegg(20mill+ pr.anlegg), vil ikke passasjerene merke noen økonomisk forskjell.

Om Avinor velger å bytte ut dagens arv etter Randi Flesland(den gamle logoen), eller bygge 2 nye ILS-anlegg(20mill+ pr.anlegg), vil ikke passasjerene merke noen økonomisk forskjell.

Om Avinor gjør begge deler merker ikke passasjerene en dritt. Avinor er en multimillard-virksomhet. 50 mill eller hva det nå kostet for ny logo, ny profil og ny giv er en pølse i slaktetiden for Avinor og flypassasjerer.

For meg fremstår det som et godt forsøk på å riste av seg de siste restene etter Flesland-regimet, og det er verdt hva som helst for de fleste som jobber i Avinor!

Et av alternativene kan være forskjellen mellom å kunne bruke flyplassen en dag med dårlig vær, og å måtte innstille, mens det andre kun er en fin måte å KASTE de opparbeidede landingsavgiftene ut vinduet. Rart Vinmonopolet ikke får leke like mye med pengene de tjener...

Da må disse arkitektene i Snøhetta finne seg en annen jobb. Den nye logoen til Avinor er gørrkjedelig, smakløs og ikke pen i allefall.

Men 40 mill er mye penger på å bruke på en gørrkjedelig, smakløs og ikke en pen logo. Her kunne Avinor brukt pengene på noe annet er no min mening.

LN-RPL

Igjen, det er ikke betalt 40mill for en logo. Bruk hodet folkens. Selvsagt er det en stor pakke med hele rebrandingen som koster penger, ikke en enkelt logo.

Tror vi kan konstatere at nøyaktig litt antall passasjerer kommer til å bruke flyplassene enten de har 5 kuler som logo, enn en Q-tip. Og salget innenfor dørene kommer til å være nøyaktlig likt.
Sånn sett ser det ut som om pengene heller kunne vært brukt til ILS-anlegg..

Gjesp. Enhver bedrift, statlig eller privat, må fornyes innimellom. Det er ikke billig og desto større bedrift, jo større regning. Prisen Avinor må betale er vel totalprisen inkl. bytte av logo overalt i organisasjonen. Det koster, har alltid koster, og vil alltid koste mye penger. Det hadde ikke blitt billigere om Avinor hadde ventet i 10 år til, eller hvis man skulle vente på privatisering.

Kanskje vi kan starte en finn-fem-feil-konkurranse for de nye oslo.no/avinor.no-sidene?

Som en liten teaser kan dere prøve dere OSLs engelske webside og teste linken til Visit Oslo Region. Har meldt inn denne feilen for to dager siden, men fremdeles er den ikke rettet.

Back