Superhai
ScanFlyer Rusty
Når de så skulle lage Bring sin logo så er det like så greit å ta posten også, vil jeg tro (uten at jeg er ekspert på det området, eller har noen harde fakta).
Jobber du i/for Avinor, siden du sier at profileringen ikke er en utfordring for Avinor?
Hva var "norsk only" med Postens logo? Etter min mening kunne de heller kalt alt det samme i det minste, nå er det noen ganger posten andre ganger bring. Du velger vel bort Deutsche Post DHL som de når driver og profilerer seg som, for det blir for tysk for deg, altså for lite globalt? Posten har gått fra å være et mindre logistikkselskap til å bli litt større - flaue over fortiden og vil kalle seg noe annet.
Jeg jobber for noen som er storkunde av Avinor.
Jeg forstår at man må endre profilering og stil når denne knyttes til noe svært negativt, spesielt etter at man har gjennomført store endringer - men da må ting være på stell, ellers tar man bare med seg de dårlige "vibbene" med til den nye profilen. Det er også fornuftig når man gjør store strukturelle endringer hvor det kan føre til misforståelse, og bedriften gjør helt andre ting enn hva man gjorde før. Slik som f.eks. overgangen fra Televerket til Telenor.
Omprofilering ellers er som regel gjort når dårligere ledere ikke helt hvordan de skal avlede oppmerksomheten vekk fra dårlig lederskap, eller med ledere som synes det er morsommere enn driften i seg selv.