Ny Avinor-logo

Når de så skulle lage Bring sin logo så er det like så greit å ta posten også, vil jeg tro (uten at jeg er ekspert på det området, eller har noen harde fakta).

Jobber du i/for Avinor, siden du sier at profileringen ikke er en utfordring for Avinor?

Hva var "norsk only" med Postens logo? Etter min mening kunne de heller kalt alt det samme i det minste, nå er det noen ganger posten andre ganger bring. Du velger vel bort Deutsche Post DHL som de når driver og profilerer seg som, for det blir for tysk for deg, altså for lite globalt? Posten har gått fra å være et mindre logistikkselskap til å bli litt større - flaue over fortiden og vil kalle seg noe annet.

Jeg jobber for noen som er storkunde av Avinor.

Jeg forstår at man må endre profilering og stil når denne knyttes til noe svært negativt, spesielt etter at man har gjennomført store endringer - men da må ting være på stell, ellers tar man bare med seg de dårlige "vibbene" med til den nye profilen. Det er også fornuftig når man gjør store strukturelle endringer hvor det kan føre til misforståelse, og bedriften gjør helt andre ting enn hva man gjorde før. Slik som f.eks. overgangen fra Televerket til Telenor.

Omprofilering ellers er som regel gjort når dårligere ledere ikke helt hvordan de skal avlede oppmerksomheten vekk fra dårlig lederskap, eller med ledere som synes det er morsommere enn driften i seg selv.

Sånn ser det ut på en lue. Under lanseringen hadde de en animasjon med kart over Norge og flyruter, og den "streken" er altså en av rutene slik de så ut på kartet. Fontene er også Avinors egne og vil etterhvert dukke opp på skilt og slikt på lufthavnene.

Orange-fargen forsvinner og inn kommer en palett med forskjellige sjatteringer av lilla, man kan se litt av det i bakgrunnen.

600808_10151391600696403_1413841136_n.jpg

Sånn ser det ut på en lue. Under lanseringen hadde de en animasjon med kart over Norge og flyruter, og den "streken" er altså en av rutene slik de så ut på kartet. Fontene er også Avinors egne og vil etterhvert dukke opp på skilt og slikt på lufthavnene.

Orange-fargen forsvinner og inn kommer en palett med forskjellige sjatteringer av lilla, man kan se litt av det i bakgrunnen.

Jeg legger all tidligere undring til side. Dette er epokeskapende og åpner et vindu inn til Avinors sjel, som før var lukket. :devot:

Gratulerer.

På vegne av "opposisjonen" i nevnte bedrift vil jeg på det ytterst beklage for hele oppstyret. Vi er slett ikke få som mener 65mill. kunne vært brukt på betraktelig viktigere ting… Takk, og god helg.

Ser OSL-appen allerede har fått den nye logovarianten til Avinor

De skal ha for rask implementering

Antar det snart også ville dukke opp andre steder?

Er lansert på alle nettstedene.

Og legg merke til at OSL nå er Oslo Lufthavn.

Kan virke som man fjerner Gardermoen....

S

OSL skal forsvinne og alt på Gardermoen skal bli Avinor slik som resten av landet.

Herrejemini....65 mill for en strek og to prikker? Og et fargeskjema de har "stjålet" fra konkurrenten www.trf.no?

(Jada, jeg vet at det er mer arbeid involvert for det beløpet, men likevel; virker som om logoer blir mindre og mindre kreative)

Last edited:
Det var da absolutt verdt hver eneste krone. Dette forandret totalt måten jeg oppfatter Avinor på som bedrift. Tror at dette garantert vil hjelpe de i fremtiden, spesielt den ekstremt komplekse logoen passet utmerket inn i selskapet. Den nye fonten ligner i alle fall ikke på Arial, og jeg blir meget inspirert av totalfornyelsen av nettsidene.

[sarcasm/]

Går det an å få refusjon for dette?? :colgate:

Nå kommer hvertfall Qatar til å føle seg hjemme hos Avinor, websidene er jo relativt like i fagreskjema m.v. nå

Joda, for all del - logoen er grei i seg selv. Men det hadde kanskje vært en idé å faktisk lansere nye og bedre nettsider når de først var i gang, i stedet for å bare bytte fargeskjema på den vaglete gamle siden. En annen idé hadde kanskje vært å ha en litt høyere oppløsning på logoen de bruker i sitt fremste medium - nettsiden, sånn at punkt-til-punkt-linjen ikke ser ut som den er tegnet i Paint og lagret i .gif-format.

Kjedelig og dyster er det første som slår meg. Den logostreken tror jeg ikke noen vil forbinde med noe som helst. Men hva vet vel jeg. Disse pink-rosa-fiolette fargene er jo virkelig i støtet for tiden.

Forøvrig virket websiden veldig dyster med den kraftige sorte rammen øverst. Neeei dette var skuffende.

Last edited:
Back