Nuremberg-München og andre korte ruter (splittet)

jb1

ScanFlyer Rusty
Medlem
Nuremberg-München og andre korte ruter (splittet)

NUE ligger kanskje for naer MUC til at det skal fungere med store nettverkselskaper. Det fantes tidligere en materute fra NUE til MUC, men det er buss eller tog naa. Det gaar ennaa rute til FRA med LH. Andre LH-gruppeselskaper legger ned da OS og LX legger ned til hhv VIE og ZRH. Skyteam har lenge hatt et godt grep her med baade AF og KL ruter til CDG og AMS.

Re: British Airways - ruter - post-koronatråd

NUE ligger kanskje for naer MUC til at det skal fungere med store nettverkselskaper. Det fantes tidligere en materute fra NUE til MUC, men det er buss eller tog naa. Det gaar ennaa rute til FRA med LH. Andre LH-gruppeselskaper legger ned da OS og LX legger ned til hhv VIE og ZRH. Skyteam har lenge hatt et godt grep her med baade AF og KL ruter til CDG og AMS.

Ruten MUC-NUE er ikke nedlagt grundet manglende belægning. Den er lukket grundet tysk forhippet miljøpolitik også blev LH bedt om at lægge resterende feederfly om til tog ved Deutsche Bahn efter et par polikkere havde peget fingre.

Det er også noget du på sigt kommer til at se med KLM ruterne fra Amsterdam til Bruxelles, Bremen og Düsseldorf.

Ruten MUC-NUE er ikke nedlagt grundet manglende belægning. Den er lukket grundet tysk forhippet miljøpolitik også blev LH bedt om at lægge resterende feederfly om til tog ved Deutsche Bahn efter et par polikkere havde peget fingre.

Det er også noget du på sigt kommer til at se med KLM ruterne fra Amsterdam til Bruxelles, Bremen og Düsseldorf.

1) OT
2) Det du skriver er feil. Kan gjerne ta det i en annen tråd, men LH er ikke bedt om noe som helst og de er heller ikke noe feederfly til tog på den ruten der. Det går buss https://www.lufthansa.com/de/en/lufthansa-express-bus
3) Forhippet faktisk :rolleyes:

1) OT
2) Det du skriver er feil. Kan gjerne ta det i en annen tråd, men LH er ikke bedt om noe som helst og de er heller ikke noe feederfly til tog på den ruten der. Det går buss https://www.lufthansa.com/de/en/lufthansa-express-bus
3) Forhippet faktisk :rolleyes:

https://www.sueddeutsche.de/bayern/muenchen-nuernberg-lufthansa-fluege-linienflug-1.5330380

Der kan du læse lidt om hvorfor ruten blev nedlagt. Dette skyldtes forhippet miljøpolitik.

LX flyr tilsynelantende mye Airbus på denne ruten noe som jo er litt merkelig om de ikke klarer å selge setene. Men det er jo en nokså kort tur ned til ZRH så det er vel kanskje operasjonelle grunner til det?

LX flyr tilsynelantende mye Airbus på denne ruten noe som jo er litt merkelig om de ikke klarer å selge setene. Men det er jo en nokså kort tur ned til ZRH så det er vel kanskje operasjonelle grunner til det?

Masse feed. Det var det allerede da jeg jobbet i SR.

Masse feed. Det var det allerede da jeg jobbet i SR.

Det høres jo vel og bra ut men hvorfor skal man da legge ned ruten? Er det slik at man ønsker å sluse alle fra nord Bavaria gjennom FRA?

Last edited:

I artikkelen står det at så korte ruter som NUE-MUC ofte kritiseres p.g.a. forurensning, men at de opprettholdes av konkurransehensyn. Det står intet om at de er spesifikt bedt om å legge ned ruten, men LH mener at MUC ikke har gode nok togforbindelser og ikke er tilkoblet ICE-nettverket.

Re: Nuremberg-München og andre korte ruter (splittet)

Allikevel er det ikke er det ikke fryktelig langt fra feks Nürnberg sentrum til MUC, under 2 1/2 timer med kollektiv, samme som jeg bruker hjemmefra til OSL, selv om jeg kan kjøre til TRF på drøye 20 min. Finnes ikke mange sjeler som mener det er fornuftig med rute fra TRF til OSL, da får man heller ta reiseveien til OSL eller fly til CPH/AMS

Det står ingenting om forhippet miljøpolitikk her, selv når jeg bruker google translate til dansk.

Nei man skal ha relativt tykke colabriller på for å kalle den aktuelle tyske politikken, dominert av billobby, industri, 50-tallsvibes og høyrevind, som «hippie» eller «miljø». I wish, bro, I wish! Her er er det nok symbolpolitikk, enkle bagatellmessige løsninger for noe som ikke betyr noe i den store sammenhengen.

Allikevel er det ikke er det ikke fryktelig langt fra feks Nürnberg sentrum til MUC, under 2 1/2 timer med kollektiv

Og med bil klarer man vel kutte ytterligere en time. Men jeg er enig MUC-NUE er så kort at det ikke burde være en rute, i dag. Kanskje en perfekt sted for tyskerne å starte elektriske shuttlefly når teknologien blir litt mer moden når noen år. Men selv i dag så sparer man fort ingenting fra dør-til-fly, på å fly fra Nuremberg vs bil eller kollektiv

Det sagt, MUC er jo en veldig bra flyplass, men først og fremst for transfer da kollektivtrafikken ut dit ikke er veldig bra utviklet, gitt avstanden ut fra sentrum. Man har jo den trege S-Bahn, som riktignok har bra frekvens. Også bygde man en ny sving på jernbanen for noen år siden som gjør at det nå går regionaltog inn fra Regensburg og Øst-Bayern direkte til flyplassen. Men fra Nuremberg og andre steder nord fra må man med tog ta omveien via sentrum også den trege S-Bahnen. Eller en litt treg buss. Toglinjen gta Nuremberg går for langt vest, for flyplassen

De LH bussene er ikke mye aa rope hurra for. Jeg har brukt dem til Strasbourg noen ganger og endte enkelte ganger med aa ta toget istedet da jeg ikke rakk bussen p.g.a. flyforsinkelse. De tilboed i all vennlighet buss dagen etter. Da ville reisen vaert forgjeves. Jeg rakk siste mulighet med tog med to bytter. Paa returen gikk det greit, men med en pottesur sjaafoer som ikke ville la meg drikke noe ombord. Om jeg sjal til Strasbourg igjen skal jeg forsoeke meg via AMS. Strasbourg har elendige forbindelser med tanke paa all diplomatisk virksomhet der.

Back