Norwegians svenske fly blir norske

Airbus 330

ScanFlyer Dusty
Medlem
Ser i Postlistene til Luftfartstilsynet, at SE-RHA blir LN-NON og SE-RHB blir LN-NOM fra 3 februar i følge søknaden fra Norwegian.
Noen grunn til at de tar disse over til det norske registeret, er det så mye penger å spare på det?

Last edited:
Den information jag tagit del av gör gällande att det svenska AOC't skrotas. Alla maskiner ska gå på Norskt AOC, något som i dagsläget med MD-maskinerna inte är möjligt då det inte finns någon dokumentation kvar för MD-80 på norska. Även den svenska personalen kommer gå över på norska papper och få en norsk utbildning.

Är osäker på datum för sista flighten med MD-80, men när de är borta, är "Nordic" som call sign nog ett minne blott.

/J

Så MD-80 flyene er noe som kommer til å forsvinne rimelig kjapt da, det norske AOC`et kommer?

Blir synd uansett, 6 mindre MDer i drift..:(

Ifølge svensk register er det fortsatt seks. Hvilket er det eventuelt som er tatt ut av drift?

Norwegian Air Shuttle Sweden AB
SE-RBE DOUGLAS DC-9-82 49152 Innehavare
SE-RDR DOUGLAS DC-9-82 49151 Innehavare
SE-RFC DOUGLAS DC-9-82 49900 Innehavare
SE-RFD DOUGLAS DC-9-82 53244 Innehavare
SE-DLV DOUGLAS DC-9-83 49965 Innehavare
SE-RDV DOUGLAS DC-9-83 49574 Innehavare

Endring: Jeg ser at SE-RFC mistet sin luftdyktighet 2008-12-31

Last edited:
SE-RFC er alrede overlevert til USA for videre bruk hos Allegiant.

Det er fem, mens om jeg husker rett er det bare 4 operative...

SE-RFC fløy via KEF 16. desember 2008 til USA og Allegiant. MSN 49900 har ikke fått noen ny N-registrering enda, men RFB som ble avregistrert en uke før RFC har nå registreringen N408NV.

Er det forresten noen planer om oppgradering av interiøret i de to svenske -800? Jeg fløy med SE-RHB OSL-STN på mandag, og det er STOR forskjell inni disse og de nye.

Vel det ene er det overföring av de 2 flyene til LN Register.

Det andre er a forandre interiöret. Da har vi Norwegian og en eier og begge ma komme til enighet...

Slike modifikasjoner gjennomförer man ved tynge sjekk. Ergo ma du vente litt för du ser dem i ny look. Ogsa noen av de -300er flöy med interiöret av tidligere operatörer. Dette "ulempe" kommer med den hurtig vekst som DY na ha. NOM / NON / NOO / NOP / NOQ vil alle vaere non-DY-standard i kabinen.

NOO / NOP / NOQ : Hvilke maskiner er disse? Brukte? Eller nye som har byttet mottaker før ferdigstillelse?

NOO / NOP / NOQ : Hvilke maskiner er disse? Brukte? Eller nye som har byttet mottaker før ferdigstillelse?
LN-NOO er ex Sterling Airlines OY-SEJ 738. De to andre finner jeg ikke noe om. På luftfarstilsynet står det at DY har søkt om innleieavtale på LN-NOP, hva nå enn det betyr.

I følge mine kilder er Oscar Papa og Oscar Quebec begge snaue et år gamle og har nå vært uvirksomme en stund.

Back