• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Otur... men vad jag ser är -LNB planerad på ARN-JFK imorgon så lättare skada bara? Eller inte ändrat i systemet än kanske.

ARN-JFK imorgon er en B789.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

I disse dager er det bare EN B788 i drift etter att LN-LNB ble skadet under tauing på ARN...

... hvor den knipset winglet'en til LN-RKR som førte til kansellering av SK939 ...
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Ser ut som at 380'en skal gå Paris-JFK frem til den 10. ...
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Og da divertet LNI til DUB. Ser ikke noe mer på fr24
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Og da divertet LNI til DUB. Ser ikke noe mer på fr24



Ser noen ubekreftet hevder engine surge

Norwegian burde jo forsøkt å kansellere flest mulig 787 maskine og forsøke levere de tilbake til utleier og/eller Rolls-Royce Boeing og komme seg mest mulig ut av longhaul, som nå er i ferd med å ødelegge hele selskapet
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Kunne havnet et verre sted enn Dublin .. bare å dra den rett i hangar hvor de vel allerede har kontrakt.

https://www.thejournal.ie/norwegian-air-jet-divert-dublin-4797036-Sep2019/

The pilot reported a problem with the aircraft’s left side engine which they said had suffered a ‘surge’ and as a result needed to divert.

Norwegian Air Shuttle flight DY-7110 was travelling from Los Angeles in the US to Barcelona, Spain at the time. There were 331 passengers and crew on board.
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Og dermed .... (Fra facebook)

HiFly kommer att börja flyga på Norwegian longhaul flighter med deras A340 from imorgon 6/8!
Flyget kommer in inatt och åker ut som DY7005 kl 17:45 imorgon!
Kommer att flyga fram och tillbaka nu i ett par dagar!
Detta då Norwegian för tillfället har kort om Dreamliners i bruk!

Reg: CS-TQY
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Hiflys nya a330neo kommer väl snart att flyga för NLH tänker jag.

Den er ikke satt i trafikk ennå, men den må da være langt billigere enn A380'en .... :cool:
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Også Euroatlantics CS-TKT måtte diverte til Gander i natt på vei EWR-FCO pga tech. Den står der fortsatt. CS-TST som har flydd fra OSL i hele sommer har i kveld blitt satt inn på FCO-EWR.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Så hva flyr nå?

Euroatlantic 767 Roma-NYC (for en annen 767)
Hi Fly A380 Paris-Nyc
Hi Fly A340 Arlanda-NYC
Evelop A330 Gatwick-NYC
Privilege B777 Gatwick-Miami
HiFly A340 Gatwick-Orlando
Wamos A330 Gatwick-Chicago

Flere?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Med de enorme mengdene penger Norwegian har pløyet inn i wetleases de siste årene, så kunne de vel ha startet sitt eget ACMI-selskap, driftet det med et pent overskudd, og solgt det unna med en pen profitt i disse pengelens-dager? :colgate:
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Så hva flyr nå?

Euroatlantic 767 Roma-NYC (for en annen 767)
Hi Fly A380 Paris-Nyc
Hi Fly A340 Arlanda-NYC
Evelop A330 Gatwick-NYC
Privilege B777 Gatwick-Miami
HiFly A340 Gatwick-Orlando
Wamos A330 Gatwick-Chicago

Flere?

Evelop har en A330 som fly DUB-SWF, men den erstatter jo MAX og ikke 787.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Også Euroatlantics CS-TKT måtte diverte til Gander i natt på vei EWR-FCO pga tech. Den står der fortsatt. CS-TST som har flydd fra OSL i hele sommer har i kveld blitt satt inn på FCO-EWR.

Kom seg avgårde igjen i natt og lander i Roma om en times tid.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Også Euroatlantics CS-TKT måtte diverte til Gander i natt på vei EWR-FCO pga tech. Den står der fortsatt. CS-TST som har flydd fra OSL i hele sommer har i kveld blitt satt inn på FCO-EWR.

CS-TST er nå på vei tilbake til OSL og tar opp sitt vanlige program i morgen.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

OSL-JFK ble innstilt i dag etter at LN-LNF ble ferget til ARN for å erstatte den som fikk bakkeskade.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Og da divertet LNI til DUB. Ser ikke noe mer på fr24

Fortsatt ikke helt frisk denne. Måtte gjøre vendereis til BCN på turen til EWR i kveld.
Ser ut som det blir ny avgang nå om 1 time, DY7995.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

En lokal spotter ved Prestwick har gjort opp status på 787'ene der
66e8a9b8656237750f43203f0bb7ca1c.jpg


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

13 stk 787 som står på bakken, mens det leies inn 7-8 widebody fly i mange måneder.

Hvem som tar regningene og ansvaret er vel ikke avklart, men dette må da påvirke resultatene og økonomien til DY i stor grad?
 
Back
Top