Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Flere vil bli parkert til vinteren.

Det må være vanvittig dyrt å parkere så mange fly....tjener jo ikke ei krone, kjempehøye leasing kostnader , longhaul må blø masse penger
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Jeg mener å huske en gang at det lønnet seg å kun ha nye og moderne fly i flåten sin, og ikke gamle umoderne... Hørte jeg noen si kameler?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

2 x 789, G-CKWB (Bakkeskade) og SE-RXY , resten av 789 flyr
5 x 788, LNB LNE og LNF er de som flyr

Då kan vi räkna bort -LNE, ferryflight ARN-PIK inatt.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Jøssenam... bare to -8 som flyr. Er det virkelig så stor mangel på motorer som funker? Eller kanskje det kombineres med vinterlagring og?
For alt vi vet er kanskje hele -8 flåten solgt/leveres tilbake til leasingselskapene/leies ut...? Kan jo nesten virke slik
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Jøssenam... bare to -8 som flyr. Er det virkelig så stor mangel på motorer som funker? Eller kanskje det kombineres med vinterlagring og?
For alt vi vet er kanskje hele -8 flåten solgt/leveres tilbake til leasingselskapene/leies ut...? Kan jo nesten virke slik



Vinterlagring i august?

Aner ikke hvor lenge -8 maskinene er leaset, men jeg er svært overrasket hvis leasingperiodene allerede er utløpt. Og har de solgt fly ville det vært børsmeldt.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Har lest at de to første ble leaset for 12 år. Er vel 2 eller 3 av åtterne som er eid.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Det må skyldes mangel på motorer at man parkerer 7 av sine egne fly og i stedet leier inn 6-7 fly.
Eneste spørsmål er vel hvorfor SE-RXY ikke flyr. Er motorene flyttet til andre maskiner så forklarer det hvorfor, men parkerer man et nytt, brukbart fly og leier inn fly i stedet, så må det ha sin helt spesielle forklaring.
Har noen observert om RXY er uten motorer?

Har uhellet med en motor på LND som ble ødelagt ved utflygning fra Roma påvirket bruken av de andre flyene?
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Har uhellet med en motor på LND som ble ødelagt ved utflygning fra Roma påvirket bruken av de andre flyene?



En motor mindre i poolen .....
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Burde ha gått over til GE for flere år siden...
Air New Zealand har ihvertfall gitt opp RR og bytter nå til GE.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Har noen observert om RXY er uten motorer?

Dette bildet er fra Prestwick 23. august.

20190823-_MG_4327 (Stor).jpg

Maskinen helt til venstre er SE-RXY. Bak denne er LN-LNG, til høyre er LN-LNA. G-CKWC var også parkert der, kunne ikke se om den hadde motorer da den var gjemt bak noen hangarer.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Burde ha gått over til GE for flere år siden...
Air New Zealand har ihvertfall gitt opp RR og bytter nå til GE.

GE sliter jo de også, da ... ref. 777X. Kan fort bli fra asken til ilden ..
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Vinterlagring i august?

Aner ikke hvor lenge -8 maskinene er leaset, men jeg er svært overrasket hvis leasingperiodene allerede er utløpt. Og har de solgt fly ville det vært børsmeldt.

Husk det er bare en måned til vinterprogrammet starter, og ukene løper. Blir maskinene stående der noen uker til, kan de nok godt stå der gjennom vinteren. Nå vet ikke jeg hvor mange maskiner vinterens program krever, men med de kuttene som er gjort, uten varsling om stor økning noe sted, og ikke minst probleme med motorene i seg selv, er det nok lagt opp til et ganske luftig program.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Husk det er bare en måned til vinterprogrammet starter, og ukene løper. Blir maskinene stående der noen uker til, kan de nok godt stå der gjennom vinteren. Nå vet ikke jeg hvor mange maskiner vinterens program krever, men med de kuttene som er gjort, uten varsling om stor økning noe sted, og ikke minst probleme med motorene i seg selv, er det nok lagt opp til et ganske luftig program.

Det er enda to måneder til slutten av oktober ;)

Det sagt, med de varslede kuttene i Norwegians program er det jo ikke sikkert de trenger alle maskinene. Litt avhengig av hvor mange RR motorer som blåses innen det
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Hifly´s A340 CS-TQY verkar blivit insatt på ATH-JFK sedan 23/8.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

I en rapport fra en lokal spotter ved Prestwick er følgende maskiner der:

They are LN-LNA,C,E,G,H,T & SE-RXY one of these may be inside the hangar.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Hiflys A380 ska enligt Norwegian flyga ARN-JFK ikväll, första gången för denna på ARN om jag minns rätt.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Hiflys A380 ska enligt Norwegian flyga ARN-JFK ikväll, första gången för denna på ARN om jag minns rätt.

Korrekt, tok av som DY7005 klokken 2330.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Tilbake til Arlanda i natt/morgen, så tom til Paris og DY7021 derfra til JFK. Hadde det ikke vært enklere (og billigere) å holde den på en rute? Eller er det flyplassene som sier stopp?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

I disse dager er det bare EN B788 i drift etter att LN-LNB ble skadet under tauing på ARN...
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

I disse dager er det bare EN B788 i drift etter att LN-LNB ble skadet under tauing på ARN...

Otur... men vad jag ser är -LNB planerad på ARN-JFK imorgon så lättare skada bara? Eller inte ändrat i systemet än kanske.
 
Back
Top